ChampagneFranken
Medlem
Har ingen erfarenhet alls av Catawiki...Lägg ett bud här - 1 timme kvar:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Har ingen erfarenhet alls av Catawiki...Lägg ett bud här - 1 timme kvar:
Inga garantier men har gjort 20-30 köp utan problem.Har ingen erfarenhet alls av Catawiki...
Italien import, djärvt!Lägg ett bud här - 1 timme kvar:
Är det osäkert från Italien?Italien import, djärvt!![]()
Inte osäkert i att de skickar, men man vet aldrig hur gamla viner förvarats.Är det osäkert från Italien?
Fattar... Tack för infoInte osäkert i att de skickar, men man vet aldrig hur gamla viner förvarats.
Skulle aldrig köpa från Italien. Typ aldrig fått något bra därifrån.Är det osäkert från Italien?
Tack snälla!Skulle aldrig köpa från Italien. Typ aldrig fått något bra därifrån.
Kolla nästa bukowskis om du kan vänta lite. Där brukar de dyka upp lite från 90.
Louis Roederer 2008 tycker jag är inne i en väldigt trevlig fas nuInventering idag. Fantastiskt kul när det inte bara är flaskor som "försvunnit" (uppdruckna utan att noteras i registret), utan flaskor jag trodde var uppdruckna som dyker upp. Tex. Två flaskor Roederer vintage 2008 och en flaska Guy Michel Vinothéque millésimée 2006.![]()
Härligt! Det blir kanske att poppa den ena nu till Valborg.Louis Roederer 2008 tycker jag är inne i en väldigt trevlig fas nu![]()
Den är dyr men inte snygg.Hej,
Är det någon som vet någon champagne från 1990 som går att privatimportera?
Nu ligger auktionen på Bukowskis uppe. Ser ut att finnas totalt 8 poster uppe med olika champagne från 1990Tack snälla!
Vissa cuveér och årgångar av Graham Beck från Sydafrika har lurat skjortan av många finewinare. Den här t.ex:Vilka är de bästa alternativen till Champagne ni smakat? Några crémanter ni tycker kan mätas med Champagne? Bästa spanska bubblet? (För mig: Raventós i Blanc De la Finca eller De Nit.) Något engelskt skumvin ni tycker blodar Champagnes näsa? (Nyetimber önskar jag att jag köpte mer av när jag var i London!) Något från Italien, Sydafrika eller andra länder som överraskat? Ber om ursäkt om det redan finns en eller tusen likadana frågor i tidigare tråd.![]()
2009 Graham Beck Extra Brut 157 94-95p
Är det Heidsieck eller Dompa? Så gick diskussionerna. Fantastiskt bubbel med vackert gyllene färg. Stor komplex doft av rök och krut (någon nämnde tomtebloss, någon nämnde slipers), mörk choklad och lite torkad aprikos bakom allt. Fräsch syra, fin balans, lång komplex finish.
Väldigt roligt vin att ha med i en blindprovning. Levererar långt över sin prisnivå. 13 år på jästen.
Arras Grand Vintage från Tasmanien har jag blivit lurad av.Vilka är de bästa alternativen till Champagne ni smakat? Några crémanter ni tycker kan mätas med Champagne? Bästa spanska bubblet? (För mig: Raventós i Blanc De la Finca eller De Nit.) Något engelskt skumvin ni tycker blodar Champagnes näsa? (Nyetimber önskar jag att jag köpte mer av när jag var i London!) Något från Italien, Sydafrika eller andra länder som överraskat? Ber om ursäkt om det redan finns en eller tusen likadana frågor i tidigare tråd.![]()
Jag har gillat en del från Franciacorta, Ca' Del Boscos bättre cuvéer har jag tyckt mycket om. Kanske inte lurat mig att tro att det är champagne av bättre sort, men goda är de!Vilka är de bästa alternativen till Champagne ni smakat? Några crémanter ni tycker kan mätas med Champagne? Bästa spanska bubblet? (För mig: Raventós i Blanc De la Finca eller De Nit.) Något engelskt skumvin ni tycker blodar Champagnes näsa? (Nyetimber önskar jag att jag köpte mer av när jag var i London!) Något från Italien, Sydafrika eller andra länder som överraskat? Ber om ursäkt om det redan finns en eller tusen likadana frågor i tidigare tråd.![]()