This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det är synd att flaskan är så förbaskat ful för innehållet är förbaskat bra!
+1Jag håller med om att flaskan är ohyggligt ful men jag är inte lika helsåld på innehållet som många andra här på forumet. Jag drack den för tio dagar sedan och tycker att den är ett bra exempel på hur en champagne med mognadstoner smakar men jag tycker också att det är en ganska enkel champagne som saknar komplexitet. Bra köp om man vill ha en provning och vill ha med en skumpa med mognadstoner men inget jag kommer att köpa mer av.!
Skönt! Trodde jag var ensamJag håller med om att flaskan är ohyggligt ful men jag är inte lika helsåld på innehållet som många andra här på forumet
Håller helt med, perfekt provningsskumpa för att visa fina mognadstoner men inget att köpa mängder av.Jag håller med om att flaskan är ohyggligt ful men jag är inte lika helsåld på innehållet som många andra här på forumet. Jag drack den för tio dagar sedan och tycker att den är ett bra exempel på hur en champagne med mognadstoner smakar men jag tycker också att det är en ganska enkel champagne som saknar komplexitet. Bra köp om man vill ha en provning och vill ha med en skumpa med mognadstoner men inget jag kommer att köpa mer av.
2011 Vilmart Grand Cellier d’Or: Logiken säger ju att det här kommer att bli bättre med lagring, men varför vänta – det är fullständigt underbart redan idag!
...
1996 Billecart-Salmon Cuvée Nicolas François Billecart: De som var med när det begav sig (i slutet av 2007) kommer ihåg att det såldes halvflaskor av den här för nästan inga pengar alls (299 kr) på SB. Det här var dessvärre min sista flaska. Men jäklar vilken glädje dessa små rackare har spridit under åren! Idag är den helt fantastisk samtidigt som den fortfarande har ett långt liv framför sig – för dem som har turen att ha fler flaskor kvar vill säga… Doften är mogen och komplex med klart rostade (och senare även brända) toner. Inslag av mogna och torkade äpplen, kex, jäst, musslor, mandlar, gräddkola, lime, torkade aprikoser och kaffebönor. Utvecklad, koncentrerad, komplex och mycket frisk smak av röda äpplen, röda päron, lime, nougat, grapefrukt och limeskal. Mycket lång, torr, eldig och något bitter eftersmak. Hög årgångstypisk syra. Kärlek! (95 p)
Skräll! Även 2018 är väl fantastisk...Håller helt med!
Nej, jag inbillar mig att den fortfarande är alldeles för ung och låter den vila några år till!Har du testat 02 med?
Vet du något som inte vi vet?Även 2018 är väl fantastisk...
Blev nu väldigt sugen på en liten halva Bille 96. Helflaskorna kostade för övrigt 800 kr och det är väl snart vad halvflaskorna kostar...
Har du testat 02 med? Har hört blandat och det tar emot att testa med tanke på priset...
Det vet alla!@Crist(al)ian 77 vet att jag alltid brukar hylla Vilmart.
Kan någon förklara för mig hur jag kan veta vilken bas det är i Charles Heidsieck Brut Reserv som jag har hemma ?(ni vet den med 08-bas
Kan någon förklara för mig hur jag kan veta vilken bas det är i Charles Heidsieck Brut Reserv som jag har hemma ?
1996 Billecart-Salmon Cuvée Nicolas François Billecart: De som var med när det begav sig (i slutet av 2007) kommer ihåg att det såldes halvflaskor av den här för nästan inga pengar alls (299 kr) på SB. Det här var dessvärre min sista flaska. Men jäklar vilken glädje dessa små rackare har spridit under åren! Idag är den helt fantastisk samtidigt som den fortfarande har ett långt liv framför sig – för dem som har turen att ha fler flaskor kvar vill säga… Doften är mogen och komplex med klart rostade (och senare även brända) toner. Inslag av mogna och torkade äpplen, kex, jäst, musslor, mandlar, gräddkola, lime, torkade aprikoser och kaffebönor. Utvecklad, koncentrerad, komplex och mycket frisk smak av röda äpplen, röda päron, lime, nougat, grapefrukt och limeskal. Mycket lång, torr, eldig och något bitter eftersmak. Hög årgångstypisk syra. Kärlek! (95 p)
Det vet väl alla att det alltid kommer än bättre årgång. Och 2018 ser väl ut att kunna bli braDet vet alla!
Min kommentar syftade på @Crist(al)ian 77s kommentar om framtiden!