This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fraud betyder inte förfalskning utan bedrägeri. Att sälja något som nytt och orört och inte uppge att det i själva verket har använts en Coravin, och att lite vin i flaskan bytts mot gas, är ett tydligt exempel på bedrägeri. Att sälja en förfalskning som äkta skulle också vara bedrägeri.Äh det är väl jag som inte kan engelska tillräckligt bra för att använda rätt ord ...
Med de premisserna skulle jag göra som @chambertin och korka upp som vanligt samt köpa argongas på bolaget. Bara att fylla på med gas och i med originalkorken igen.
Då kan du köpa vin för mellanskillnaden istället.
Ingen aning, jag har inte det problemet...Intressant. Hur länge håller sig vinet med denna metod? Skulle vara kul att öppna flera flaskor vid samma tillfälle och sedan beta av dessa under sommaren.
Hur många hål i korken har du gjort?En fråga till er mer erfarna Coravinare - förvarar ni era coraviade flaskor stående eller liggande?
Jag har 3 flaskor (Brunello, Bdx och SA vitt) som jag tagit nåt glas ur (ca 1/3 ur flaskan), låtit stå i runt 24h för att låta korken sluta sig och sen lagt ned i kylen och på samtliga ser jag antydan till läckage genom korken. Klart tydligare på det röda där jag ser "nålsticken" men även det vita ser jag kristallisering och "korken luktar vin" på utsidan.
Enligt vad jag läst ska man ju kunna lägga flaskorna ned efter man tappat av lite men jag börjar nu bli tveksam..
Standardnålen och två ”stick”Hur många hål i korken har du gjort?
Vilken nål använder du?
Pigg kork, brukar vara ok att lägga ned.Standardnålen och två ”stick”
En fråga till er mer erfarna Coravinare - förvarar ni era coraviade flaskor stående eller liggande?
Jag har 3 flaskor (Brunello, Bdx och SA vitt) som jag tagit nåt glas ur (ca 1/3 ur flaskan), låtit stå i runt 24h för att låta korken sluta sig och sen lagt ned i kylen och på samtliga ser jag antydan till läckage genom korken. Klart tydligare på det röda där jag ser "nålsticken" men även det vita ser jag kristallisering och "korken luktar vin" på utsidan.
Enligt vad jag läst ska man ju kunna lägga flaskorna ned efter man tappat av lite men jag börjar nu bli tveksam..
Tyckte korkarna såg pigga ut men tänker man efter så var den yngsta korken 8 år och den äldsta 18...Pigg kork, brukar vara ok att lägga ned.
Trött kork, ställer upp och lägger ev senare ned.
Lite blandat resultat mellan olika flaskor och vilken form korken är i.
Det får bli en till beställning från Amazon ser jagJag har köpt ett gäng förslutare i gummi på Amazon som jag använder ifall dropp skulle uppstå. Också viss tätande funktion också