Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Skämt å sido, jag har snackat med FVL och det kommer så sjukt mycket "måste ha" skumpa från dem i höst så det gäller att hålla i slantarna lite... Enklast vore förstås om man hade råd att gå all in" på allt...
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Skämt å sido, jag har snackat med FVL och det kommer så sjukt mycket "måste ha" skumpa från dem i höst så det gäller att hålla i slantarna lite... Enklast vore förstås om man hade råd att gå all in" på allt...
Har du lust att utveckla vilka "måste ha" som kommer? Jag står lite i samma tankar som dig nämligen.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Har du lust att utveckla vilka "måste ha" som kommer? Jag står lite i samma tankar som dig nämligen.
Ja, nu vet jag inte allt som kommer i höst, ska försöka luska lite mer men de kommer en kampanj med bara småodlare från 2008 sedan kommer ny årgång från Paul Dethune med alla deras skumpor där L'ancienne torde vara lite av ett måste och säkert en låda av deras BDN också om man frågar mig.

Sedan kommer nya årgångar av David L'eclapart och Selosse(?) och sedan skulle de lansera någon helt ny småodlare också om jag förstod det rätt.
Som grädde på moset kommer ju förhoppningsvis Caviste släppa Savart i år igen... Puh! -Så mycket kul som man vill lägga vantarna på helt enkelt...
 
Last edited:

Kostjan

Mot bättre vetande
Ja, nu vet jag inte allt som kommer i höst, ska försöka luska lite mer men de kommer en kampanj med bara småodlare från 2008 sedan kommer ny årgång från Paul Dethune med alla deras skumpor där L'ancienne torde vara lite av ett måste och säkert en låda av deras BDN också om man frågar mig.

Sedan kommer nya årgångar av David L'eclapart och Selosse(?) och sedan skulle de lansera någon helt ny småodlare också om jag förstod det rätt.
Som grädde på moset kommer ju förhoppningsvis Caviste släppa Savart i år igen... Puh! -Så mycket kul som man vill lägga vantarna på helt enkelt...
Och så här kommer det tyvärr vara år efter år så länge du håller på med vin.
It never stops!!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag tyckte jag hittade bra balans i livet som tog ett enkelt trepack med två BdB och en rosé. Finns pengar till Selosse senare också...
Väldigt sublimt och minimalistiskt tänkt... Jag körde också trepacket förra året så om jag inte gör det i år får jag ju ett "hål" och det är ju aldrig bra... Min OCD skulle inte gilla det...
 

gece

Man vänjer sig.
Köpte nyss en låda Comtes 2006 :) och igår blev det bl.a. två Ornellaia 2011. Dyrt med etiketter..... ;)
Behöver inte vara så dyrt, jag köpte utöver mina Comtes två 2013 Foillard Morgon Côte du Py som har jättefina etiketter:
959157.jpg


Eller var det inte det vi menade? ;) hursomhelst ett vin jag ser fram emot att dricka det också. Lite skönt skitig bojo sitter aldrig fel.
 

Elvis

Medlem
Två flaskor Vve Fourny & Fils Cuvée "R" degorgerad november 2014 (mycket informativ baksidesetikett för övrigt!).
En Chateau Dereszla Tokaji 2009 och en Castelnau de Suduiraut 2010.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Även jag föll till slut till föga och hoppade på Comtes-06-bandvagnen... Min OCD klarade inte riktigt att få ett hå i vertikalen, då är det bättre med hål i plånboken.
I samband med detta kollade jag lite vad som skulle komma mer från Vinlistan och det som står på min lista för hösten är:
Blandat från Paul Dethune men mest L'ancienne
Selosse (Om man nu får nån)
Leclapart
Vilmart; Rosé och CDC 07

Bubblare
Philpponat -08

Konkurs och hej.
 
Toppen