Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

epeb

Medlem
Fick precis besked från bussgods att de lyckats krossa :mad: följande flaskor som levererades från Flaskposten:
2010 MALARTIC LAGRAVIERE RGE, 75 cl
2013 FLEURIE V.V. YVON METRAS, 75 cl
2013 MOULIN À VENT YVON METRAS, 75 cl
2014 MORGON M. LAPIERRE, 75 cl
2008 RIOJA RISERVA BODEGAS MURIEL, 75 cl
2012 SANCERRE LES ROMAINS, 75 cl
Trist!
Fick trösta mig med att plocka upp mina Tenuta delle Terre Nere-viner som jag beställde förra veckan.
Tycker du skall stämma Bussgods! Så illa hanterat bör det kosta åtminstone en klantskalle eller två lite löning...
Detta är bara en personlig reflektering över hur vårt samhälle alltmer utvecklas åt fel håll. Ja det är bara att läsa alla Pisarapporter som kommer i en stadig ström, man frågar sig vart är vi på väg...?
 

Silex

Medlem
Tycker du skall stämma Bussgods! Så illa hanterat bör det kosta åtminstone en klantskalle eller två lite löning...
Detta är bara en personlig reflektering över hur vårt samhälle alltmer utvecklas åt fel håll. Ja det är bara att läsa alla Pisarapporter som kommer i en stadig ström, man frågar sig vart är vi på väg...?
Håller med dig, även om jag personligen inte orkar lägga energi på att försöka vända trenden genom att stämma Bussgods. Jag hoppas det löser sig bra ändå för min del och att någon skäller internt på ansvarig person på Bussgods. Transporten hanteras av det levererande företaget i det här fallet så jag ansvarar inte för flaskorna förrän de är i min hand, så jag bör få nya flaskor alternativt pengarna tillbaka. Väntar på besked från Flaskposten. Det var ju tur att det inte rörde sig om några alltför unika flaskor i alla fall!
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Där fanns det godsaker, några tips förutom 2002 Moulin Saint-Georges?
Moulinen finns det bara en flaska kvar av - jag tömde nästan lagret. Annars beror det på vad man är ute efter. Jag köper mest drickfärdigt runt €30 (helst strax under) och där kan jag rekommendera Haut-Bages Liberal 2003 - ok Pauillac till ett bra pris, mer frukt än Liberalen normalt brukar ha. Vill man lagra finns det en del 2010 kvar till priser som inte verkar alltför avskräckande.
 

Alter Ego

Medlem
Flinkt finger fick hem en Lucien Le Moine, Clos Saint-Denis Grand Cru på dagens weblansering, sedan blev det ett par Arnoux-Lachaux, Cru clos des Corvéets Pagets av bara farten.
2012 Clos Saint-Denis Grand Cru, Lucien Le Moine

2010 Nuits St Georges Premier Cru clos des Corvéets Pagets, Arnoux-Lachaux

2009 Nuits St Georges Premier Cru clos des Corvéets Pagets, Arnoux-Lachaux
 

Alter Ego

Medlem
Moulinen finns det bara en flaska kvar av - jag tömde nästan lagret. Annars beror det på vad man är ute efter. Jag köper mest drickfärdigt runt €30 (helst strax under) och där kan jag rekommendera Haut-Bages Liberal 2003 - ok Pauillac till ett bra pris, mer frukt än Liberalen normalt brukar ha. Vill man lagra finns det en del 2010 kvar till priser som inte verkar alltför avskräckande.

Tackar, det är ungefär det jag är ute efter också. Samlar också på Bdx 2005 och där fanns det ju typ allt man kan önska.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Tackar, det är ungefär det jag är ute efter också. Samlar också på Bdx 2005 och där fanns det ju typ allt man kan önska.
Det blev några Labegorce Zede 2005 förra gången jag beställde - fortfarande purungt, behöver nog minst fem år till - vågar knappt tänka på hur länge de bättre nollfemmorna behöver ligga.
 

tobbe81

Medlem
En blandad låda från dagens cavistesläpp CAV0047 med tre olika viner från Domaine de Marcoux
samt en låda
Champagne Mailly Grand Cru
O'de Mailly 2008 från FVL.
 
Last edited:

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Knep en CAV0046 via väntelistan och en CAV0047 nu igår, ser fram emot dem båda!
Idag plockade jag upp 3x Michel Turgy Blancs de Blancs 2008 och en Pierre Peters Rosé for Albane. Den sistnämnda var lite av en impulsbeställning efter konstaterandet att jag borde testa mer från PP och överlag ge rosé en rimlig chans.
 

grappa

Medlem
Fick några flaskor Tokaji från en god vän. Någon som har testat någon av dessa?
20150926_074654[1].jpg
20150926_074702[1].jpg
 
Toppen