Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

MartinE

Medlem
Några genomförda inköp:

Clos Bourmault 2004
Vouette & Sorbée Blanc d'Argile 2012
Château Suduiraut 2011 (halvflaska) - måste ju leva upp till nyårslöftet! :)

Samt 2 x Graham Beck Blanc de Blancs 2010

Jag hade även beställt 3 x Vouette & Sorbée Fidèle 2012, men det dök upp tre elvor istället - som jag givetvis skickade tillbaka!
 

chambertin

Medlem
Några genomförda inköp:

Clos Bourmault 2004
Vouette & Sorbée Blanc d'Argile 2012
Château Suduiraut 2011 (halvflaska) - måste ju leva upp till nyårslöftet! :)

Samt 2 x Graham Beck Blanc de Blancs 2010

Jag hade även beställt 3 x Vouette & Sorbée Fidèle 2012, men det dök upp tre elvor istället - som jag givetvis skickade tillbaka!
En del skulle nog tycka att vinet i din Spoiler är just en sådan.;)
Château Suduiraut 2011 (halvflaska) - måste ju leva upp till nyårslöftet!
Tillbaka på spåret !:)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Japp, nu har eran moderator köpt finskumpa. En flaska till mig som nog dricks i helgen och en på beställning.

Bra pris tydligen (819 pix på Viking Line), men dyrt ändå för mig. Förväntar mig en finewinesupplevelse annars jäklar. ;)

image.jpg
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Japp, nu har eran moderator köpt finskumpa. En flaska till mig som nog dricks i helgen och en på beställning.

Bra pris tydligen (819 pix på Viking Line), men dyrt ändå för mig. Förväntar mig en finewinesupplevelse annars jäklar. ;)

Visa bifogad bild 6062
Grattis!
För det priset är det ofattbart att du bara köper en flaska!
Bara låna en sån där ölvagn och börja lasta.
 

chambertin

Medlem
Lite blandad kompott från Decántalo, bl.a:
2013, Laboratorio Rupestre, Escombro
2013, Bodegas Ponce, PF Ponce Pie Franco
2013, Bodegas Ponce, Ponce Pino
2013, Bodegas Ponce, La Casilla Estrecha
2013, Forjas del Salnés, Leirana Finca Genoveva
N/V, Lustau, Palo Cortado Peninsula
N/V, Fernando de Castilla, Antique Oloroso
N/V, Lustau, Manzanilla
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Förnuftiga vinnördar köper inte lådvis av vin på spekulation, vi provar och avgör om det är gott nog och värt sitt pris upplevelsemässigt först. ;)
Man agerar inte förnuftigt om man är vinnörd, men just i detta fall skulle du
ha lyssnat på alla starka köprekommendationer från forumet Finewines och inhandlat fler.
 

Vino fino

Medlem
Jag hoppas du får rätt och det blir en riktigt fin upplevelse som får mig att ångra att jag inte köpte fler. :)
"Har man köpt två har man köpt världen". Bevingat uttryck. Kan ha varit jag som sade det. Nä men seriöst, en gång är ingen gång och två är en vana. Helt rätt att köpa två. Följer själv alltid samma regel (senast Escombro).
 

Mattias Schyberg

Administratör
"Har man köpt två har man köpt världen". Bevingat uttryck. Kan ha varit jag som sade det. Nä men seriöst, en gång är ingen gång och två är en vana. Helt rätt att köpa två. Följer själv alltid samma regel (senast Escombro).
Nu köpte jag dock enbart en flaska, den andra flaskan var på beställning. ;)

Men seriöst, att jag över huvud taget lägger så mycket pengar på en flaska vin är olikt mig. Ett vin för 800 spänn eller mer kräver en upplevelse närmare 93+ för att jag skall tycka att köpet är befogat. Chansen att jag skall gilla det så mycket är väldigt liten, det är ju trots allt Champagne vi pratar om.

Men då jag är öppen och fri från fördomar så har jag inte gett upp Champagne och tycker att det mesta förtjänar att testas minst en gång och har jag då chansen att testa till minimalt pris så är det synd att klaga. Jag hade ju knappast köpt det för 1500 spänn i alla fall. :confused:
 

Krisman

Medlem
Men seriöst, att jag över huvud taget lägger så mycket pengar på en flaska vin är olikt mig. Ett vin för 800 spänn eller mer kräver en upplevelse närmare 93+ för att jag skall tycka att köpet är befogat. Chansen att jag skall gilla det så mycket är väldigt liten, det är ju trots allt Champagne vi pratar om.

Men då jag är öppen och fri från fördomar så har jag inte gett upp Champagne och tycker att det mesta förtjänar att testas minst en gång och har jag då chansen att testa till minimalt pris så är det synd att klaga. Jag hade ju knappast köpt det för 1500 spänn i alla fall. :confused:
Det gör mig lite förvånad (dock inte negativt) att moderator på finewine forum inte lägger de pengarna på vin och champagne.
 
Toppen