Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Belmont

Medlem
Det kom en låda med posten med följande flaskor:

2 x Bollinger La Côte aux Enfants 2012
Chartogne-Taillet Orizeaux 2010
Larmandier-Bernier Les Chemin d'Avize 2010
Larmandier-Bernier Vieille Vigne du Levant 2007
Savart L'Année 2009

Har även plockat upp följande på den lokala Flaskutlämningen:

Guy Charlemagne Mesnillésime 2005
André Clouet Dream Vintage 2002
André Clouet Dream Vintage 2005
André Clouet Dream Vintage 2008
UPR Le Mesnil Prestige 2006

När planeras André Clouet flaskorna att drickas?
Intresserad och se vad du sätter för betyg på dom :D
 

MartinE

Medlem
Är dom bra? Har faktiskt aldrig testat det, rankas väl som en av dom bättre röda?
Jag har heller inte druckit den tidigare, så jag är också väldigt nyfiken! Men jag tror dessvärre att den behöver ligga många år för att komma till sin rätt.

När planeras André Clouet flaskorna att drickas?
Intresserad och se vad du sätter för betyg på dom :D
Jag är rädd för att även dessa får ligga ett tag! :)

Är det någon som vet när dessa flaskor (AC Dream Vintage) är degorgerade?
 

Silex

Medlem
Arg blir jag att de inte kan klockan på SB. I dagens websläpp så slog det om drygt 15 sekunder innan kl 10 och jag var inte helt beredd på det. Brukar vara mer +/- 5 sekunder. Jag hade inte börjat klicka. Raveneau försvann ju hyfsat snabbt.....Snyft.
 

Keen

slan
Arg blir jag att de inte kan klockan på SB. I dagens websläpp så slog det om drygt 15 sekunder innan kl 10 och jag var inte helt beredd på det. Brukar vara mer +/- 5 sekunder. Jag hade inte börjat klicka. Raveneau försvann ju hyfsat snabbt.....Snyft.


Råkade ut för samma. Hatar Systembolaget lite extra idag. Brukar börja klicka vid 09:59:50. Avgå alla! :(
 
Arg blir jag att de inte kan klockan på SB. I dagens websläpp så slog det om drygt 15 sekunder innan kl 10 och jag var inte helt beredd på det. Brukar vara mer +/- 5 sekunder. Jag hade inte börjat klicka. Raveneau försvann ju hyfsat snabbt.....Snyft.

Inte bara jag som drabbades alltså, 15-20 sekunder INNAN tio släpptes allt så tvärmissade helt såklart. Första gången jag ser det hända? Nån som märkt det förut?
 

Silex

Medlem
Inte bara jag som drabbades alltså, 15-20 sekunder INNAN tio släpptes allt så tvärmissade helt såklart. Första gången jag ser det hända? Nån som märkt det förut?
Jag har aldrig sett det släppas så tidigt innan. Besviken nu när jag satt väl förberedd med snabb uppkoppling. Kanske någon mutat den som styr....
 

Keen

slan
Inte bara jag som drabbades alltså, 15-20 sekunder INNAN tio släpptes allt så tvärmissade helt såklart. Första gången jag ser det hända? Nån som märkt det förut?

Aldrig varit med om att släppet inte sker prick 10.

Man undrar ju lite om personen som satt på knappen inte gjorde det medvetet, i "maskopi" med några för att få köpa. Säkert inte, men misstron mot monopol och möjligheterna att missbruka systemet är ganska väl utredda genom historien...
 

tobbe81

Medlem
Hämtade ut dessa magnums idag från websläppet som var 3/11
15027762_10157805261795008_7972644748485603906_n.jpg
 

MartinE

Medlem
Arg blir jag att de inte kan klockan på SB. I dagens websläpp så slog det om drygt 15 sekunder innan kl 10 och jag var inte helt beredd på det. Brukar vara mer +/- 5 sekunder. Jag hade inte börjat klicka. Raveneau försvann ju hyfsat snabbt.....Snyft.
Råkade ut för samma. Hatar Systembolaget lite extra idag. Brukar börja klicka vid 09:59:50. Avgå alla! :(
Jag vet precis hur det känns, så jag lider med er! Jag ska inte gå så långt som att jag säger att jag saknar den "gamla goda tiden" när man köade utanför butiken - inte sällan i riktigt uselt höstväder - men saker och ting var i alla fall mer förutsägbara då!

Idag hade jag tur med klickandet och fick de två jag var ute efter: Selosse 2005 och Annonciade.
 
Toppen