Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Prisad vare Gud i höjden
Nu är jag en glad och nöjd'en!

Fick sms i veckan om att "min beställning finns att hämta"
Det verkade som att tjejen på Karlstads systembolag lyckats klicka hem både en PP -08 och en Cuve St Vincent -08 till mig.
Nu är jag glad och nöjd som bara en som fått ynnesten att köpa 2 fl vin för 1500kr kan vara!! :)
 

Hipshot

Medlem
Blev 2 lådor 3x brännlands iscider.
 

Attachments

  • IMG_3265.JPG
    IMG_3265.JPG
    49,1 KB · Visningar: 178

Mattis

Medlem
För er som inte fick PP Les Chetillons 2008 på systembolagets släpp så får ni en ny chans (om ni är tillräckligt desperata vill säga). För i Mars släpper ett annat monopol sin allokering av PP, bara att ställa sig i kö vid någon spesialbutikerna!
 
Last edited:
Var på sthlm food and wine mässan för några veckor sedan och fastnade lite för ett företag som säljer vinlådor, vet att det sällan brukar vara toppviner men tänkte det kunde vara en kul grej.
Fördelen med detta är att man även får recept med vinerna.
Denna första gång fick jag hem 6 viner och dom var:
Riesling schilfsandstein weingut beurer
Grauburgunder herrenstuck weingut Holger kock
Vin de kav karim vionnet
Classik chateau jonc-blanc
Cimber lagrein castel noarna
Montecucco sangiovese campinuovi

Har inte hunnit prova några än då jag precis fick hem dom men ska lägga upp sen vad jag tyckte om dessa.
 

Per Stade

Lege artis
För er som inte fick PP Les Chetillons 2008 på systembolagets släpp så får ni en ny chans (om ni är tillräckligt desperata vill säga). För i Mars släpper ett annat monopol sin allokering av PP, bara att ställa sig i kö vid någon spesialbutikerna!

Og hva vil de koste?
 
Last edited:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Från onkel Albertos vinkällare i Italien fick jag hem lite flaskor idag:
Visa bifogad bild 8856

Jag vet tyvärr inte åldern på champagnen men den torde vara mogen ;)
De flesta vinerna i hans vinkällare var från 60- och 70-talen med några så tidigt som sent 40-tal och de yngsta från mitten på 80-talet.
Nämen sedärja! -Jag vill också ha en onkel som heter Alberto! :)
 
Toppen