Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Fredrik L

Medlem
AE5EE32A-A8D8-4621-90BE-81AB09E35472.jpeg

Ett gäng Barolo 2013, några Brunello 2012, lite Dolcetto och en Pelaverga.
 

Zmirc

Medlem
Nice @Zmirc! Antar att du är nöjd med tanke på favorithandlare. Jag har spanat in sidan men inte kommit till skott än.
Funkar bra mao? Något jag ska tänka på?
Pålitlig handlare vilket många andra på forumet kan bekräfta. Sidan är lite gammaldags men gör sitt jobb. Jag gillar framför allt att det finns en del äldre årgångar att välja mellan.
Även om sidan främst är på tyska så kan du mejla med herr Töpler på engelska. Något som kan vara bra att känna till är att om du lägger en beställning så får du först en automatiserad bekräftelse, och senare en manuell med betalningsinstruktioner.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Lite schysst från down under som jag hoppas leverera skapligt iaf! -96an är nog lite för gammal men förhoppningsvis inte helt död!

1999 Clarendon Hills Grenache Old Vines Blewitt Springs
UWVloVt.jpg


1996 Parker Coonawarra Estate Cabernet Sauvignon First Growth
iCKLBKd.jpg
 
4x Pol Roger Vintage -08 på PK-huset, verkar finnas en del kvar, vilket det inte gjorde på det lokala bolaget.

Passade även på att fråga den trevlige monopolisten om basåret på nuvarande Krug GC med den nya kartongen
och han var vänlig att öppna en sådan plomberad kartong där vi fann 166eme, så -10 bas? Sist jag köpte en GC
i somras var det -06 i så här verkar det ha gått undan. Synd för en som var på jakt efter 164:eek:r :(
 

MartinE

Medlem
Har fyllt på med lite rött, vitt och sött:

2015 Buffet Volnay Clos des Chenes
2015 Mark Haisma Volnay Paux Bois
2015 Alain Voge Cornas Les Chailles
2011 Gran Clos Priorat x 2
2013 Reyneke Reserve Cabernet Sauvignon
2015 Weinbach Pinot Gris Altenbourg
2015 Weinbach Riesling Schlossberg Cuvée Ste Catherine
2015 Keller PIUS Beerenausläse (halvflaska) x 4
2015 Keller Trockenbeerenausläse (halvflaska) x 2
 

Swedish

Medlem
Har fyllt på med lite rött, vitt och sött:

2015 Buffet Volnay Clos des Chenes
2015 Mark Haisma Volnay Paux Bois
2015 Alain Voge Cornas Les Chailles
2011 Gran Clos Priorat x 2
2013 Reyneke Reserve Cabernet Sauvignon
2015 Weinbach Pinot Gris Altenbourg
2015 Weinbach Riesling Schlossberg Cuvée Ste Catherine
2015 Keller PIUS Beerenausläse (halvflaska) x 4
2015 Keller Trockenbeerenausläse (halvflaska) x 2

Oh Ah say sodastream, say Oh Ah sodastream...:D
 

Keen

slan
Snacka om att "gå igenom mina mail" får en ny innebörd...

Du mailade dem alltså för tio år sedan och får svar idag? Fantastiskt! Trodde bara det hände på flaskpostens tid...

Riktigt så är det självklart inte. Man får ett snällt nej-mail varje release under tiden...

Grattis! Mina 5 år kommer jag tydligen inte långt med... Hoppas du får köpa nu så de inte nekar frakt utanför USA. Sen tillkommer moms och tull så tyvärr blir det troligen dyrare än av Divine i Sverige.

Finns nån tjänst som kan lösa det åt en, ska kolla upp.
Tog hem närmare 40 flaskor Lillian för några år sen, med alla skatter och tuller betalt. Blev kanske 3000 kr tot, utöver vad jag betalade för flaskorna. Nu är det vägen nog inte öppen igen, men priset borde inte dubblas (vilket är vad Divine tar).
 

tobbe81

Medlem
Var och tog en fika med en kompis på odenplan, skulle köpa lite öl på ett bolag jag aldrig har varit inne på. Av ren nyfikenhet tar jag en sväng förbi champagne hyllan och får syn på dessa två. Köpte på vinst å förlust men vingårdsbeteckand bdb från bra årgång med låg dosage lockade mig till köp . Om jag ska erkänna så har jag aldrig druckit något alls från denna producent. Någon som har prövat något från franck bonville och kan ge mig något utlåtande.
DSC_1327.JPG
 
Toppen