Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
ilan.jpg

Lite Bourgogne
 

Elvis

Medlem
Köpte en flaska Krug Grande Cuvée 166ème Edition igår kväll på Heathrow. Om man handlar för mer än 70 pund får man ett presentkort som ger 20 % rabatt på ens nästa köp men gäller bara samma dag... Med presentkortet i handen gick jag tillbaka till champagnehyllorna och kunde då inte låta bli att köpa två flaskor Krug 2004 för 156 pund styck (efter rabatten). Heathrows champagnepriser minus 20 % är rätt attraktiva - jag kunde ha köpt mycket mer, men man ska få plats med det på planet också och jag hade redan ett handbagage.
 

tobbe81

Medlem
Enda sedan jag fick prova denna flaska från legras haas och jaromes första egna experiment med ekfat, underdisk bakom bordet utan etikett och helt ny deggad tack @Emanuel för det på fvl provningen för två år sedan. Efter det så har jag alltid glömt å beställa en halvlåda när jag har beställt annat från fvl men nu så är den hemma.
IMG_20180209_112428_848.jpg
 

LarsW

Medlem
Köpte en flaska Krug Grande Cuvée 166ème Edition igår kväll på Heathrow. Om man handlar för mer än 70 pund får man ett presentkort som ger 20 % rabatt på ens nästa köp men gäller bara samma dag... Med presentkortet i handen gick jag tillbaka till champagnehyllorna och kunde då inte låta bli att köpa två flaskor Krug 2004 för 156 pund styck (efter rabatten). Heathrows champagnepriser minus 20 % är rätt attraktiva - jag kunde ha köpt mycket mer, men man ska få plats med det på planet också och jag hade redan ett handbagage.
Årgångskrug för 156 pund/flaska får väl sägas vara ett av de bättre fynd man kan hitta. Hur länge har de kvar denna kampanj? Får plötsligt lust att besöka London igen.
 

matage

Medlem
Köpte en flaska Krug Grande Cuvée 166ème Edition igår kväll på Heathrow. Om man handlar för mer än 70 pund får man ett presentkort som ger 20 % rabatt på ens nästa köp men gäller bara samma dag... Med presentkortet i handen gick jag tillbaka till champagnehyllorna och kunde då inte låta bli att köpa två flaskor Krug 2004 för 156 pund styck (efter rabatten). Heathrows champagnepriser minus 20 % är rätt attraktiva - jag kunde ha köpt mycket mer, men man ska få plats med det på planet också och jag hade redan ett handbagage.
Bara att hoppas att de kar 04 kvar om två veckor när jag är på väg hem genom Heathrow med ganska tomt handbagage. Sist jag passerade hade de inga vintage alls på hyllan och idag var jag för trött (öch överlastad) för att ens kolla ;)
 

Elvis

Medlem
Årgångskrug för 156 pund/flaska får väl sägas vara ett av de bättre fynd man kan hitta. Hur länge har de kvar denna kampanj? Får plötsligt lust att besöka London igen.

De har kört samma kampanj i nästan ett år! Men den annonseras inte utan kommer som en glad överraskning när man handlar för mer än 70 pund.
 

Elvis

Medlem
Bara att hoppas att de kar 04 kvar om två veckor när jag är på väg hem genom Heathrow med ganska tomt handbagage. Sist jag passerade hade de inga vintage alls på hyllan och idag var jag för trött (öch överlastad) för att ens kolla ;)

De hade gott om flaskor igår och brukar för det mesta ha det på terminal 5.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Efter några månader med sparsam ekonomi var det äntligen dags att hämta ut en riktig beställning.

2x 2010 Hervé Dubois Blanc de Blanc Grand Cru Millésime (Har 2008 hemma, kan bli kul att testa dom mot varandra på sikt).
2x 2016 Keller Scheurebe Kabinett (För att det är Keller).
2x 2016 Weingut Wittmann Westhofener Riesling Trocken (Drack Wittmanns riesling förra året, tycker den var riktigt bra!).
1x 2016 Jamek Stein am Rain Grüner Veltliner Federspiel (Kul att testa något annorlunda).
6x 2015 Rings Spätburgunder Freinsheim (Personlig favorit)
1x 2016 Trenzado Suertes del Marques (Efter Geces uttalande, så det bådar väl både gott och ont för er som vet hur jag och Gece brukar hålla oss i förhållande till varandras smaknoter på BYOBS, men jag blev ändå nyfiken. :D)
1x 2010 Charmes de Kirwan (Månadens vin Februari 2018)

IMG_2511.JPG
 

Gomseglet

Medlem
Blott två nya inköp:

2005 Forstmeister Geltz-Zilliken Saarburger Rausch Riesling Auslese "AP 10" (det har blivit fart på orrskyttet, så det här ska sparas till ett fint bröst med messmörs- och enbärssås).
2010 Maximin Grünhaus Abtsberg Riesling Auslese "24"

Båda med rejäla kristallina fällningar. Det bådar gott, restsockret är på väg att träda tillbaka något, tänker jag.
 
Toppen