Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Swedish

Medlem
Har nästan bara provat de vita, enbart "Familiemoord" som rött. Sen gör han så förbaskat många viner att jag har svårt att hålla reda på dom. Har du köpt via BS eller andra källor? Senast jag kollade i BS fanns det bara "Nothing to declare" kvar (som jag faktiskt provade i torsdags).
 

v_skogh

Medlem
Har nästan bara provat de vita, enbart "Familiemoord" som rött. Sen gör han så förbaskat många viner att jag har svårt att hålla reda på dom. Har du köpt via BS eller andra källor? Senast jag kollade i BS fanns det bara "Nothing to declare" kvar (som jag faktiskt provade i torsdags).
Precis, väldigt många viner.
Ska börja dricka mig igenom dessa 6 inom ett par veckor.
Handlade på https://www.weinbaule.de
Fraktfritt över 150€
 

v_skogh

Medlem
Raats CF är väldigt bra för övrigt. Inte Loire-stil direkt utan snarare mer åt Paleo Rosso+.
Raats har jag druckit tidigare och gillat.
Enligt websaldot skulle de haft 2006 i lager varför jag beställde då det skulle varit trevligt att prova med lite ålder. Nu blev det 2013, men priset är iaf bra.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Fick med mig en sån här från Berlin i veckan. Inte någon höjdare enligt @Crist(al)ian 77, men det var den enda som fanns i butiken för tillfället. Något för nästa BYOB i Kalmar?
selosse.jpg
 
Ska fira en anställd lite och till min glädje tyckte han att en champagneprovning var ett lämpligt sätt. Inköpte Diebolt-Vallois Prestige, Ruinart "R", Egly-Ouriet Grand Cru Rosé, Cuvee st Vincent 2000, Charles Heidsieck Rosé, Billecart-Salmon Rosé, Alfred Gratien Classique och Krug GC. Vet någon om man får 166eme om man köper Krug nu? Jag har förstått från forumet att den ska vara lite mer direkt lättsmält än tidigare årgång.
 

glenn_peter

Medlem
Ska fira en anställd lite och till min glädje tyckte han att en champagneprovning var ett lämpligt sätt. Inköpte Diebolt-Vallois Prestige, Ruinart "R", Egly-Ouriet Grand Cru Rosé, Cuvee st Vincent 2000, Charles Heidsieck Rosé, Billecart-Salmon Rosé, Alfred Gratien Classique och Krug GC. Vet någon om man får 166eme om man köper Krug nu? Jag har förstått från forumet att den ska vara lite mer direkt lättsmält än tidigare årgång.
Har inget svar på frågan utan en fråga själv. Hur blir man anställd hos dig? ;)
 

Dexter

Medlem
Stannade på vägen till fjällen i Uppsala Gränbystaden, måste säga att det var kul att se att det finns butiker med lite mera roliga små partier utanför vinkällarbutikerna..
Blev Soldaat, Porsilenberg till källaren
Becker, Ata Rangi och Tesch till helgen.

Är Champangen från 1988 något att ha?


2A225037-1B06-4558-A46F-B5EE7EA82D13.jpeg
5CD6C549-B7B1-4874-99F9-9DC2F5834C2F.jpeg
5A4232C2-7BA8-4B2B-B039-9AB6F0530638.jpeg
 

Keen

slan
Sorry för sen reply men... Oerhört drygt och oödmjukt formulerat, tacka nej bestämt!
Håller inte med. Krankl må vara känd för mycket, men att vara dryg och oödmjuk är inte några av dom. Med det sagt är deras brev rätt polariserande, så du är inte ensam att tycka så. Men har aldrig känt något sådant, inte ens i Inte din tur-mailen.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Håller inte med. Krankl må vara känd för mycket, men att vara dryg och oödmjuk är inte några av dom. Med det sagt är deras brev rätt polariserande, så du är inte ensam att tycka så. Men har aldrig känt något sådant, inte ens i Inte din tur-mailen.
Jag upplevde att inlägget ovan av @Jos var ironiskt, för i min värld framstod det som ödmjukt skrivet. :oops:
 

Jos

Medlem
Jag upplevde att inlägget ovan av @Jos var ironiskt, för i min värld framstod det som ödmjukt skrivet. :oops:
Fick en inre bild av en extremt sockersöt ledsen hund när jag läste mailet så jo, precis så! Har svårt att tänka mig hur man skulle formulera sig mer ödmjukt från start till slut.

Sorry @Keen , ironi är kanske inte så bra i text! :D

Edit; läs: min ironi...
 
Last edited:
Toppen