Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Keen

slan
Fick en inre bild av en extremt sockersöt ledsen hund när jag läste mailet så jo, precis så! Har svårt att tänka mig hur man skulle formulera sig mer ödmjukt från start till slut.

Sorry @Keen , ironi är kanske inte så bra i text! :D

Edit; läs: min ironi...

Hehe. Bara för det får du inte smaka :p

Men alltid långa diskussioner på t.ex. Wine Berserkers om hans brev. Vissa gillar dom, andra inte.
 

john b

Medlem
Är Champangen från 1988 något att ha?

Jag gillade den. Söt behaglig oxiderad (oxidativ?) doft av bröd/jäst. Inte så skarp mousse kvar. Söta äpplen och sherryaktig i smaken, rätt schysst syra för åldern tyckte jag. Bra till lättare mat (nästa flaska jag öppnar blir till vaktel med svampstuvning kanske) medan min sommelier-kompis ville helst servera till dessert
 

LeChat

Medlem
B924DA9C-F75E-4BBA-B9DD-B2873070E398.jpeg

Lätt och ledig, vår i luften och pengar på fickan. Ett ypperligt tillfälle att spontanhandla en kasse Brunello 2012. :)
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Fick med mig en sån här från Berlin i veckan. Inte någon höjdare enligt @Crist(al)ian 77, men det var den enda som fanns i butiken för tillfället. Något för nästa BYOB i Kalmar?
Visa bifogad bild 12475
Notera att jag ututtryck mig selossativt på en absolut skala. Den slår fortfarande CdP på näsan i dubbel bemärkelse...

Nästa byob i Kalmar får flaskan gärna vara med. Ser fram emot Sapience 2008 med då!:cool:
 

Daniel A

Administratör
Ha, jag gjorde tvärt om. Två Tumba och en Las Umbrias + en del Diablo:)
En - två år på rygg el vad tror du?
Så himla mycket roligt vin överallt just nu, så jag blev tvungen att prioritera. Ville egentligen ha 2+2+2+2 av spanjorerna från förra websläppet. Min ambition är att vänta två år på första flaskan, men det finns absolut risk/chans att en kork råkar dras redan i sommar... :ängel:
 
Så himla mycket roligt vin överallt just nu, så jag blev tvungen att prioritera. Ville egentligen ha 2+2+2+2 av spanjorerna från förra websläppet. Min ambition är att vänta två år på första flaskan, men det finns absolut risk/chans att en kork råkar dras redan i sommar... :ängel:
Hear, hear!
köpte 1xTumba, Umbrias, del Diablo och Iruelas. Vilken av dessa skulle ni korka upp först och vilken sist?
 

LeChat

Medlem
Ha, jag gjorde tvärt om. Två Tumba och en Las Umbrias + en del Diablo:)
En - två år på rygg el vad tror du?
Så himla mycket roligt vin överallt just nu, så jag blev tvungen att prioritera. Ville egentligen ha 2+2+2+2 av spanjorerna från förra websläppet. Min ambition är att vänta två år på första flaskan, men det finns absolut risk/chans att en kork råkar dras redan i sommar... :ängel:
Hear, hear!
köpte 1xTumba, Umbrias, del Diablo och Iruelas. Vilken av dessa skulle ni korka upp först och vilken sist?
Har ingen koll på Spanien men man blir ju nyfiken. Beställde nyss en Tumba och en Umbrias. :)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Hear, hear!
köpte 1xTumba, Umbrias, del Diablo och Iruelas. Vilken av dessa skulle ni korka upp först och vilken sist?
Jag skulle nog börja bakifrån i den ordningen? Tumba och Umbrias bör nog ha minst ett år på rygg. Kanske är Iruelas och del Diablo ngt mer tillgängliga?
 

matage

Medlem
I ett infall av självinsikt parkerade jag tillräckligt långt från PK-huset att det skulle bli direkt obekvämt att bära för många flaskor. Lämnade dessutom handskarna i bilen - månne undermedvetet ;)
Nåväl efter en stunds köande blev det 3x Phillipponat CdG -07 och 3x Jaboulet Thalabert -15
Tur för plånboken att jag missat att Gruaud Larose 15 släpptes och inte såg det förrän jag betalat..
 
Toppen