Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

tobbe81

Medlem
received_1773838499345029.jpeg
När två flinka människor har turen på sin sida
 

jrick

Medlem
Jag vet inte hur det gått för @Keen men jag har fått sms att mina flaskor ligger och väntar på mig och på SB's sida står de som levererade. Snabba puckar i det här fallet verkar det som och det borde ju betyda att de som fått flaskor också borde vara underrättade vid det här laget.
Nu är du bara elak. Klart jag kan ha fått utan att den butik jag beställt till fått tummen ur och registrerat och meddelat mig ännu :(
 

ChristianB

DipWSET
Jag tyckte att Palmer 2012 var riktigt bra när jag testade den på provningen för Nya Årgångar.
Köpte faktiskt en flaska till ikväll; den öppnade rätt stramt och lite knutet, men efter ett par timmar så började den visa lite mer spännande drag. Klassiskt gula äpplen som känns igen från Palmer NV, mixat med hårt hållna gröna äpplen, grapefrukt och kex. Det kan nog bli en fin årgång om typ fem år. :)
 

Sörplarn

Medlem
Tjabba, nån mer som är förvånad att Ygay GR Especial blivit rusk dyr på så kort tid?

När jag köpte 2005 då kostade den 50-55 Euro pavan, år 2015-2016
När jag köpte 2007 då kostade den 70-80 Euo pavan, år 2016-2017
Iår släpptes 2009 och till min förvåning så säljs den för otroliga 85-95 Euro pavan!? Va fan...

femman är fantastisk och svår att hitta nu, sjuan är bra men inte närheten av femman, nio är ju en bra årgång men inte heller fantastiskt, noterar även att dom börjat gå upp mot 95 pinnar även.

Har det blivit sånt sug!? En uppstickare i spanjol världen!? Lömska kinapuffar som öppnar plånkan!?

Vad händer???

castillo-ygay-gran-reserva-especial-350x350.jpg
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Tjabba, nån mer som är förvånad att Ygay GR Especial blivit rusk dyr på så kort tid?

När jag köpte 2005 då kostade den 50-55 Euro pavan, år 2015-2016
När jag köpte 2007 då kostade den 70-80 Euo pavan, år 2016-2017
Iår släpptes 2009 och till min förvåning så säljs den för otroliga 85-95 Euro pavan!? Va fan...

femman är fantastisk och svår att hitta nu, sjuan är bra men inte närheten av femman, nio är ju en bra årgång men inte heller fantastiskt, noterar även att dom börjat gå upp mot 95 pinnar även.

Har det blivit sånt sug!? En uppstickare i spanjol världen!? Lömska kinapuffar som öppnar plånkan!?

Vad händer???

Visa bifogad bild 12838
Har slutat att köpa efter 2004:an! Gillar Dalmau bättre till halva priset:p
 

Keen

slan
Jag vet inte hur det gått för @Keen men jag har fått sms att mina flaskor ligger och väntar på mig och på SB's sida står de som levererade. Snabba puckar i det här fallet verkar det som och det borde ju betyda att de som fått flaskor också borde vara underrättade vid det här laget.

Inget än. Snackade med Tobbe81 på Instagram när han la upp den bilden, och han var ett par sekunder snabbare än jag. Dock också i Stockholms, så tyder, om än inte definitivt, på att jag är körd med mina 8 sekunder.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Inget än. Snackade med Tobbe81 på Instagram när han la upp den bilden, och han var ett par sekunder snabbare än jag. Dock också i Stockholms, så tyder, om än inte definitivt, på att jag är körd med mina 8 sekunder.
Vilka viner var det som såldes/pris?
 

jrick

Medlem
Inget än. Snackade med Tobbe81 på Instagram när han la upp den bilden, och han var ett par sekunder snabbare än jag. Dock också i Stockholms, så tyder, om än inte definitivt, på att jag är körd med mina 8 sekunder.

Nja, ge inte upp. Har inte hört någon ännu som har fått igenom beställningen och sedan fått avslag. Ingen i den här tråden vad jag minns, och inte ens de bekanta som fått ett sms om makulering av ordern blev utan (istället uppringda och bedda att bortse från sms-et).
 

Sörplarn

Medlem
Har slutat att köpa efter 2004:an! Gillar Dalmau bättre till halva priset:p
Har en 07 liggande, närmare 700 på monopolet tror jag. Dalmau va grym, borde kanske köpa ett par till

Jo känner till vinet, men hela vingården går upp, ink Dalmau... 13 ligger på 45-55 euro nu som GR Especial låg på för 3 år sedan.

Tydligen kan dom ta högre betalt och där fundering hur har marknaden pressat upp priset för just Marqués de Murrieta.
Dom släppte en gammal årgång av deras GR Especial blanco 86 som kosta en del rätt nyligen typ 5000 pix som onkel parker gav 100 pinnar för, så det är ju min spekulation att nån med plånböcker fått syn på gården, typ som Selosse var ett budget vin en gång i tiden.

Brukade köpa ett gäng av årgångarna, men i denna prisklass bromsar det in till typ max två flaskor, tyvärr gillar ju man champagne även... Satans...
 
Toppen