Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

tobbe81

Medlem
Påfyllning utav bordeaux 2015 för långlagring
IMG_20180713_122819_554.jpg
 

Christer J

Medlem
Så fick jag vinlagringsskåpet i morse:
B80938A4-F383-4B0A-8AF0-EE0359ED305E.jpeg

Avintage Vinlagringsskåp - AV306A+ (B: 70 x H: 183 x D: 71 cm)
Jag fick plats med 110 flaskor champagne (några i kartong) så jag får köpa ett till likadant om jag ska få in alla mina champagner i skåp. Special Club är svåra att lägga bra.

41CDA18D-13EE-4F46-BE93-7BE70AEE4237.jpeg

Men snygg pjäs och det känns fint att ha det goda under bra lagringsförhållanden.
Så var jag på SB och hämtade senaste beställningen, SB funkar bra tycker jag. Trist bara att flaskorna inte får plats i skåpet. Men de ska drickas i någorlunda närtid så det går nog bra.
CFACB28F-8620-4462-9F97-579E6CCEA60F.jpeg

Så, skönt att få berätta lite om mina äventyr, hemma är det lite krystat för min kära tycker det är för mycket av allt :)
 

LeChat

Medlem
Så fick jag vinlagringsskåpet i morse:
Visa bifogad bild 13718
Avintage Vinlagringsskåp - AV306A+ (B: 70 x H: 183 x D: 71 cm)
Jag fick plats med 110 flaskor champagne (några i kartong) så jag får köpa ett till likadant om jag ska få in alla mina champagner i skåp. Special Club är svåra att lägga bra.

Visa bifogad bild 13719
Men snygg pjäs och det känns fint att ha det goda under bra lagringsförhållanden.
Så var jag på SB och hämtade senaste beställningen, SB funkar bra tycker jag. Trist bara att flaskorna inte får plats i skåpet. Men de ska drickas i någorlunda närtid så det går nog bra.
Visa bifogad bild 13720
Så, skönt att få berätta lite om mina äventyr, hemma är det lite krystat för min kära tycker det är för mycket av allt :)
Vilka läckra bilder! Det liksom vattnas i munnen :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Så fick jag vinlagringsskåpet i morse:
Visa bifogad bild 13718
Avintage Vinlagringsskåp - AV306A+ (B: 70 x H: 183 x D: 71 cm)
Jag fick plats med 110 flaskor champagne (några i kartong) så jag får köpa ett till likadant om jag ska få in alla mina champagner i skåp. Special Club är svåra att lägga bra.

Visa bifogad bild 13719
Men snygg pjäs och det känns fint att ha det goda under bra lagringsförhållanden.
Så var jag på SB och hämtade senaste beställningen, SB funkar bra tycker jag. Trist bara att flaskorna inte får plats i skåpet. Men de ska drickas i någorlunda närtid så det går nog bra.
Visa bifogad bild 13720
Så, skönt att få berätta lite om mina äventyr, hemma är det lite krystat för min kära tycker det är för mycket av allt :)

Tack för bilderna! Bara roligt att se på.:) Visst är det jobbigt att din bättre hälft inte förstår dig lika bra som vi. Äsch. Så är det nog för många av oss. I alla fall för mig!
 

LarsW

Medlem
Små partier Juli del 2:
För att jag vill samla lite trevliga Bordeauxer från -15 och den Dolcetton lät ju alldeles för trevlig att missa.
thumbnail_20180714_182538.jpg


Nästa vin pga härliga smaksnoter från @Adamanko och @Omar Khayyam ... hade länge velat angående hospitalvinet men tänkte jag blir glad om 5-10 år... Och Trimbachen för att den var så god när jag smaka den för ngr veckor sen och verkligen har potential... också om 5-10 år tänkte jag. :p
thumbnail_20180714_182750.jpg
 

LeChat

Medlem
Dolcetton lät ju alldeles för trevlig att missa.
Håller med!
Har också funderat på denna eftersom jag har tomt på dessa lättare viner. Har också funderat på Elio Sandris Dolcetto 2016 men den måste man köpa i 6-pack. Någon som provat den? Årgång 2013 gillade jag skarpt.
 
Last edited:

grappa

Medlem
Yann Chave Hermitage 2016, 2 st. (2 kvar på SB i Gårda när jag lämnade i Fredags em.) Har någon sett till Hermitage 2015 från Yann Chave, jag har nyss köpt 2014 och nu 2016 men kom 2015 på SB?
Inhandlade även en Zind-Humprecht Goldert Gewurztraminer (som inte riktigt når upp till ZH's Heimbourg som ju inte produceras längre). Ett underbart vin om man gillar druvan (och stilen).
 

Christer J

Medlem
Välfungerande struktur för inhandlande, betalning och leverering i vårt moderna samhälle.
Beställde i söndags kl 10.00 på Premiers Grands Crus (bra tips av @LarsW (spännande utbud)), kom till dörren idag kl 14.00, rätt flaskor, utomordentligt paketerat.
Jag har inte druckit detta vin, men har läst om det i Juhlins bok och annorstädes. Dessutom så tycker @LeChat om det så det måste ju vara mycket bra :)
Jag har alltid tyckt att flaskan är väldigt vacker och fint med klämman på korken.

IMG_4039.jpg

IMG_4042.jpg

Notera att det är Tony som har verifierat denna flaska.
IMG_4043.jpg
 

LarsW

Medlem
Välfungerande struktur för inhandlande, betalning och leverering i vårt moderna samhälle.
Beställde i söndags kl 10.00 på Premiers Grands Crus (bra tips av @LarsW (spännande utbud)), kom till dörren idag kl 14.00, rätt flaskor, utomordentligt paketerat.
Jag har inte druckit detta vin, men har läst om det i Juhlins bok och annorstädes. Dessutom så tycker @LeChat om det så det måste ju vara mycket bra :)
Jag har alltid tyckt att flaskan är väldigt vacker och fint med klämman på korken.

Visa bifogad bild 13752
Visa bifogad bild 13753
Notera att det är Tony som har verifierat denna flaska.
Visa bifogad bild 13754
Fick man med kapsylöppnare? :D
 

LeChat

Medlem
Välfungerande struktur för inhandlande, betalning och leverering i vårt moderna samhälle.
Beställde i söndags kl 10.00 på Premiers Grands Crus (bra tips av @LarsW (spännande utbud)), kom till dörren idag kl 14.00, rätt flaskor, utomordentligt paketerat.
Jag har inte druckit detta vin, men har läst om det i Juhlins bok och annorstädes. Dessutom så tycker @LeChat om det så det måste ju vara mycket bra :)
Jag har alltid tyckt att flaskan är väldigt vacker och fint med klämman på korken.

Visa bifogad bild 13752
Visa bifogad bild 13753
Notera att det är Tony som har verifierat denna flaska.
Visa bifogad bild 13754
Lyxigt förpackad och med tjusig öppnare. Underbart! :)
 

LeChat

Medlem
0A8BE349-5CFB-41FE-93DE-63A634C99E1E.jpeg

Lite beställningsvaror:
3 st 2013 Palmer & Co Champagne Blanc de Blancs: Drack 2012 nyligen och den imponerade. Hoppas att denna är lika bra.

3 st 2015 Camille Giroud Maranges 1er Cru Le Croix Moines: Köpte ett 6-pack av denna för många år sedan då årgången var 2009. Blev väldigt god när den fått ligga några år. Hoppas på samma tur med denna. Röd Bourgogne 2015 premier cru för liten peng.

1 st N.V. Egly-Ouriet Grand Cru Tradition Brut
 
Toppen