Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

LeChat

Medlem
Drack 2009 för ett par månader sen, fantastisk i sin begynnelse. Men har inte börjat utveckla sina typiska petroliska drag alls. Hård stram behöver minst 10 år till.
Hade inte tänkt att tvunget dricka den omgående, men 10 år låter ju lite jobbigt ....:(
 
M

Mouton

Hade inte tänkt att tvunget dricka den omgående, men 10 år låter ju lite jobbigt ....:(
Ja det beroende på årgång förstås. 2009 är enligt mig en topp årgång och bör lagras. Finns säkert andra som tycker tvärt emot. Har dock 5 kvar och väntar 10 år tills nästa popp
 

fxr

Medlem
Jag insåg just att Cuvée Frédéric Émile 2008 fanns också på magnum! :eek:

Man får definitivt inte bättre självkontroll av att hänga här...:oops:

Jag kan trösta dig med delvis en annan bild. Man blir törstig! Besviken av Kirwan, så hittade en 2011 phelan-segur att trösta mig med, hoppas den kan leverera något annat iallafall. Ganska trött på bordeaux över lag igentligen men kan ju vara värt att veta om man ska frigöra lite plats.
 

Christer J

Medlem
Jag insåg just att Cuvée Frédéric Émile 2008 fanns också på magnum! :eek:

Man får definitivt inte bättre självkontroll av att hänga här...:oops:
Men då måste du ju vänta ännu längre, allt annat lika.
Hur gör man åren vi har nu gyllene (vinmässigt)?
Om man ändå hade källaren fylld med lagringsdugliga viner inköpta 1990-2010!!
Som @LeChat skriver, alla dessa godsaker som ”skall” drickas om 8-25 år. Framtiden känns långt borta. Inte undra på att man poppar viner ej ännu utvecklade till sin potential.
 

fxr

Medlem
Men då måste du ju vänta ännu längre, allt annat lika.
Hur gör man åren vi har nu gyllene (vinmässigt)?
Om man ändå hade källaren fylld med viner inköpta 1990-2010!!
Som @LeChat skriver, alla dessa godsaker som ”skall” drickas om 8-25 år. Framtiden känns långt borta. Inte undra på att man poppar viner ej ännu utvecklade till sin potential.

Satsa på "vinäger"? Ibland har man tur..
 
M

Mouton

Men då måste du ju vänta ännu längre, allt annat lika.
Hur gör man åren vi har nu gyllene (vinmässigt)?
Om man ändå hade källaren fylld med viner inköpta 1990-2010!!
Som @LeChat skriver, alla dessa godsaker som ”skall” drickas om 8-25 år. Framtiden känns långt borta. Inte undra på att man poppar viner ej ännu utvecklade till sin potential.
That's the trick. Man chansar på att leva ett par år till.
 

Vingubben

Medlem
30AB85B0-DA16-4A74-9062-6616CA704B63.jpeg

Helgen räddad! Drack Veratonen förra veckan och den var riktigt bra så ett gäng i källaren är ett måste. Skall bli intressant att prova storebror men den få nog ligga på rygg ett litet tag.
 
Toppen