Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Keen

slan
Om du fick igenom beställningen får du antagligen. Jag fastnade på "tillfälligt slut" på alla, vilket tyder på att Systembolaget utvecklat sitt BS-system till att fungera som webbsläppet.

Kan ju hoppas.

10.00:02 slut på direkten, helt sjukt!

Hmm. Min står som registrerad 10:00:08 (samma som förra året), men var kanske nån bråkdel sekund snabbare i första klicket?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jag gillar vuxna människor som börjar närma sig ålderns höst mer än infantila småbarn, men när tidens tand har gjort oss senila, halta och lytta försvinner en stor del av charmen och det intellektuella utbytet.
Han som lärde mig grunderna i att spela GO (IGO på japanska, 囲碁)var 90 bast då han började lära mig och jag var aldrig i närheten av att besegra honom. Tyvärr avled han i en stroke vid 94 års ålder. Som han sa:
Han var aldrig så skicklig som efter han spelat sitt senaste parti.
RIP Sho-sensei.
...som fö aldrig heller lyckades besegra sin Mästare före honom...

Mao: "Advanced" behöver inte betyda zombie.
 

tobbe81

Medlem
Har haft En väldigt tråkig dag på Systembolaget
IMG_20181207_110146_257.jpg

IMG_20181207_145305_293.jpg
 

LeChat

Medlem
Jag beställde också ett litet gäng Farrside och några av de andra Pinot:erna men även Shiraz:en. 10.00.05 bör ordern ha varit signerad.

På öppna sidan var de "o-kommenterade" hela dagen igår, men i morse var de "slut hos leverantören".

Det här vid ett antal tillfällen varit orsakat av att lanseringar blivit uppskjutna... Men det kan ju naturligtvis också vara så att allt är slutsålt.

Nåja, vi får väl se vad som händer....
Hej Trydebull! Hur gick det för dig med By Farr? Jag var och hämtade en annan beställning idag och fick då se att mina By Farr tydligen frisläppts den 29/11 vilket ska betyda enligt personalen att de har skickats från leverantören. I så fall undrar en ju lite var de är just nu? Kanske någon som sitter inne med en god teori?
 

Pontus

Medlem
Hej Trydebull! Hur gick det för dig med By Farr? Jag var och hämtade en annan beställning idag och fick då se att mina By Farr tydligen frisläppts den 29/11 vilket ska betyda enligt personalen att de har skickats från leverantören. I så fall undrar en ju lite var de är just nu? Kanske någon som sitter inne med en god teori?
Jag har inte heller fått mina. Men det stod ett tag på lagersaldot att de skulle komma in den 3:e december, så jag tror och hoppas att det kommer en något försenad leverans.
 

Trydebull

Medlem
Hej Trydebull! Hur gick det för dig med By Farr? Jag var och hämtade en annan beställning idag och fick då se att mina By Farr tydligen frisläppts den 29/11 vilket ska betyda enligt personalen att de har skickats från leverantören. I så fall undrar en ju lite var de är just nu? Kanske någon som sitter inne med en god teori?
Det gick inte alls bra för min del! Hela ordern har blivit makulerad. Tre gånger...

Beställde 12 flaskor. 6 Farrside och lite blandflaskor Sangreal o TP (2 Shiraz också).

Först fick jag ett sms att de blivit försenade fem dagar. Sedan blev helt plötsligt ordern makulerad när halva den tiden gått.
Nåja. Been around. Nu var de beställningsbara igen på öppna sidan. Min tolkning var då att de blivit mer försenade och att alla ordrar makulerats. Så jag la ny order. Den var aktiv i två dagar. Sen blev den makulerad.

Då skrev jag till SB och frågade vad de höll på med, och vad som hänt (jag hade ju fått igenom min ursprungsorder inom första sekunden efter 10.00. Så de borde inte kunna vara slutsålda. Möjligtvis inte ankomna. Men då kunde de ju skriva det. Både till mig och på öppna sidan.

De hänvisade till leverantören.

Mailade leverantören. Inte ett dyft till svar på hela veckan. Schysst...

La ny order igen. Den ligger kvar än. Sedan i torsdags.

Jag tillhör de som gillar många aspekter av SB's varande. Men det hör har jag varit med om många gånger och det är riktigt irriterande!

För att inte tala om leverantören som uppenbarligen varken kan meddela SB eller mig korrekt information.

Summa summarum är att jag hoppas du får dina! Men tycker samtidigt att det är sjukt märkligt om leverantören och SB gemensamt lyckats supa bort mina...
 

LeChat

Medlem
Det gick inte alls bra för min del! Hela ordern har blivit makulerad. Tre gånger...

Beställde 12 flaskor. 6 Farrside och lite blandflaskor Sangreal o TP (2 Shiraz också).

Först fick jag ett sms att de blivit försenade fem dagar. Sedan blev helt plötsligt ordern makulerad när halva den tiden gått.
Nåja. Been around. Nu var de beställningsbara igen på öppna sidan. Min tolkning var då att de blivit mer försenade och att alla ordrar makulerats. Så jag la ny order. Den var aktiv i två dagar. Sen blev den makulerad.

Då skrev jag till SB och frågade vad de höll på med, och vad som hänt (jag hade ju fått igenom min ursprungsorder inom första sekunden efter 10.00. Så de borde inte kunna vara slutsålda. Möjligtvis inte ankomna. Men då kunde de ju skriva det. Både till mig och på öppna sidan.

De hänvisade till leverantören.

Mailade leverantören. Inte ett dyft till svar på hela veckan. Schysst...

La ny order igen. Den ligger kvar än. Sedan i torsdags.

Jag tillhör de som gillar många aspekter av SB's varande. Men det hör har jag varit med om många gånger och det är riktigt irriterande!

För att inte tala om leverantören som uppenbarligen varken kan meddela SB eller mig korrekt information.

Summa summarum är att jag hoppas du får dina! Men tycker samtidigt att det är sjukt märkligt om leverantören och SB gemensamt lyckats supa bort mina...
Ja sicken cirkus! Jag hoppas att Pontus teori stämmer, att det är en försening och att vi alla trots allt får våra flaskor. Men något i hanteringen är ju uppenbart fel.
 

Trydebull

Medlem
Ja sicken cirkus! Jag hoppas att Pontus teori stämmer, att det är en försening och att vi alla trots allt får våra flaskor. Men något i hanteringen är ju uppenbart fel.
Håller med! Och hoppas fortfarande- även för egen del...

Men blir lätt bekymrad över att ni inte ens fått något meddelande medan mina ordrar blivit makulerade.

Ni som är aktiva här och öppna med att ni jobbar på SB - är det subjektiva tolkningar hos respektive butik som styr om ordrar blir makulerade eller ej?
 

jrick

Medlem
Lively Wines kör någon slags märklig nonchalera kunden-taktik, har försökt fråga både via mail och Instagram DM om de kommer släppa Kutch igen men nada (det är Lively som har By Farr).
 
Toppen