Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Helt rätt, är lite snurrig bara, oavsett så är väl inte 2010 en jättestark årgång heller? Kanske inte alls har något med det att göra så klart, bara en teori
Inte en stark årgång kanske, men den har ju kommit i skymundan lite pga 08 och 12.
Men vissa hus av vad jag förstår hoppade 10 helt och spar druvorna.
 

LeChat

Medlem
Krug GC med basår -10 vann nyligen blint i en provning mot 7 andra olika GC... ;)
...och just CH Brut Reserve är fantastisk med bas -10.
Jag drack bas -12 alldeles nyligen och den kändes ung men med stor potential till att bli riktigt god i framtiden. Samma sak tror jag gäller den ännu yngre med bas -15. Bra årgång, men det är ju väldigt ungt även om den innehåller 40% äldre reservvin. Sen är den ju alldeles nyligen degorgerad (2019). Några år på korken brukar ju betyda mycket. Så jag hoppas och tror att CH vet vad de sysslar med annars är det ju bedrövligt tråkigt.
 

Sigdarve

Medlem
Belle Epoque Rosé 2012. Trodde jag skulle få den i en snygg låda, men icke. Bara inlindad i en följesedel från SB.
 

Attachments

  • belle.jpg
    belle.jpg
    14,4 KB · Visningar: 254
Toppen