Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

JonasBo

Medlem
Åh - peppen!
Klickade hem 3 spännande viner (2 av varje) samt fick tag på 3 Riesling Trocken från Wechsler från släppet i fredags och idag kom ett trevligt mail från Extra Brut(.dk) med Enderle & Moll som jag suktat efter i ett halvår.

I denna takten kommer jag ha nått mitt inköpstak i påsk xD

upload_2020-3-1_18-45-9.png
 

Poussard

Medlem
Om ni gillar viner från Toscana och speciellt Vino Nobile di Montepulciano, kika gärna på viner från Contucci, som släpps till försäljning i morgon. Synd bara att man måste beställa sex flaskor åt gången. Det är inte så lätt fixat om man kan inte gå ihop med någon annan vinentusiast. :)
https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?searchquery=contucci&sortfield=Price&fullassortment=1
Vinet kostar 16.6€ på Italvinus och där kan du köpa färre än 6. Problem solved.
 

Bastardo

Medlem
Vinet kostar 16.6€ på Italvinus och där kan du köpa färre än 6. Problem solved.
Tack för tipset. Jag borde ha sagt att jag menade främst Contucci Vino Nobile di Montepulciano Mulinvecchio 2015, och den kostar 24.90 € hos Italvinus. Det motsvarar ungefär 263 riksdaler, så det är inte så stor förtjänst och dessutom vill man inte riskera att inte betala alkoholskatt. Då blir det nästan inte alls billigare.
Men det är lite synd att jag vet inte med säkerhet vilket vin är en aning mjukare av de två dyraste som börjar säljas hos bolis. Mulinvecchio har alla fall fått högre betyg där man nu kan ens hitta sådana. Mig veterligen är det första gången deras viner säljs här hos oss.
P.S. Det löste sig och jag har gjort en beställning. Det var självaste ordföranden för våran sektion som ville dela med mig. Så jag tar två flaskor och han resten.
 

Skrutt

Medlem
Åh - peppen!
Klickade hem 3 spännande viner (2 av varje) samt fick tag på 3 Riesling Trocken från Wechsler från släppet i fredags och idag kom ett trevligt mail från Extra Brut(.dk) med Enderle & Moll som jag suktat efter i ett halvår.

I denna takten kommer jag ha nått mitt inköpstak i påsk xD

Visa bifogad bild 19270
Mycket intressant men priset på E & M:s baspinot verkar inte vara något vidare jämfört med tidigare årgångar där de ligger på EUR11-12?
 

Poussard

Medlem
Tack för tipset. Jag borde ha sagt att jag menade främst Contucci Vino Nobile di Montepulciano Mulinvecchio 2015, och den kostar 24.90 € hos Italvinus. Det motsvarar ungefär 263 riksdaler, så det är inte så stor förtjänst och dessutom vill man inte riskera att inte betala alkoholskatt. Då blir det nästan inte alls billigare.
Men det är lite synd att jag vet inte med säkerhet vilket vin är en aning mjukare av de två dyraste som börjar säljas hos bolis. Mulinvecchio har alla fall fått högre betyg där man nu kan ens hitta sådana. Mig veterligen är det första gången deras viner säljs här hos oss.
P.S. Det löste sig och jag har gjort en beställning. Det var självaste ordföranden för våran sektion som ville dela med mig. Så jag tar två flaskor och han resten.
Toppen! Vill bara poängtera som ett sidospår att vid distanshandel där säljaren ordnar transporten behöver köparen inte betala nåt extra alls.
 

Bastardo

Medlem
Toppen! Vill bara poängtera som ett sidospår att vid distanshandel där säljaren ordnar transporten behöver köparen inte betala nåt extra alls.
Wow! Tack så mycket för den informationen, Poussard! :) You’ve made my day.
Det visste jag inte. Det bli nog en beställning därifrån vad det lider. Jag ska fråga min vän och vår ordförande om han vill haka på där också.
 

Sigdarve

Medlem
Skärmavbild 2020-03-02 kl. 22.47.46.png

2 st. Henriot 2006. Beställde på webben i onsdags förra veckan, till ett pris av 639. Pga prishöjningen 1/3 fick jag betala 649 idag, då jag hämtade ut vinet. Inte för att 10 spänn är nåt att bråka om, i det här sammanhanget, men frågade ändå snubben i kassan om jag inte borde fått vinet för 639. Han visste inte säkert. Nån som vet vad som gäller?

henriot.jpg
 
Last edited:

Swedish

Medlem
Visa bifogad bild 19277
2 st. Henriot 2006. Beställde på webben i onsdags förra veckan, till ett pris av 639. Pga prishöjningen 1/3 fick jag betala 649 idag, då jag hämtade ut vinet. Inte för att 10 spänn är nåt att bråka om, i det här sammanhanget, men frågade ändå snubben i kassan om jag inte borde fått vinet för 639. Han visste inte säkert. Nån som vet vad som gäller?

Visa bifogad bild 19276

Du skulle ha betalat beställningspriset dvs. 639kr
 

Niclas

Medlem
Jag har &så betalt gamla priset vid beställning innan prisomläggning.
Samma om dem inte hunnit/glömt ändra pris på hyllan, så är det utsatt pris som gäller och dem brukar alltid ändra det i kassan ( utan tjafs ) om jag påtalar det.
 

Vingubben

Medlem
Passade på att nypa några Barbaresco från Oleg Bondonio. 2017 är en årgång som får blandad kritik men Oleg verkar kunna leverera oavsett förutsättningar. Vin & Natur släppte ett trepack idag och dom lär gå rätt snabbt.
 
Toppen