Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Trådskapare
A
Visa bifogad bild 21379

Bra spel att öva på för att kunna hantera en välfylld vinkällare.
Tyvärr har vår källare också nummer 16 fylld. Förhandlar just nu med respektive om att vi kan hålla 16-17 grader i sovrummet så vi ha en del lådor där tills dess vinkällarproblemet är löst, Går sådär kan jag meddela, förhandlingarna alltså :-(
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Förhandlar just nu med respektive om att vi kan hålla 16-17 grader i sovrummet så vi ha en del lådor där tills dess vinkällarproblemet är löst, Går sådär kan jag meddela, förhandlingarna alltså :-(
Haha!
Dom förhandlingarna har pågått några veckor här hemma nu.
Lådorna under sängen stannar naturligtvis där till överenskommelse är nådd......vilket kan ta tid ;)
 

Jos

Medlem
Tyvärr har vår källare också nummer 16 fylld. Förhandlar just nu med respektive om att vi kan hålla 16-17 grader i sovrummet så vi ha en del lådor där tills dess vinkällarproblemet är löst, Går sådär kan jag meddela, förhandlingarna alltså :-(
Ja det är ju lite av en mellanstation hemma hos oss. Nån gång har väl tresiffrigt befunnit sig i sovrummet och när klagomålen blir för högljudda så åker dom ut men lika snabbt åker något annat in... :) Vi bor i en vindslägenhet mitt i stan så det fanns ju ytterligare en anledning att jag var grymt snabb med att installera riktig AC i just sovrummet annat än att det är skönt när man sover när vi flyttade in för drygt 5 år sen. :rolleyes:
 

Stefan B

Medlem
Hämtade ut 6st Ornellaia 2017och 6st Ornellaia Nuove 2018 ifrån släppet i tisdags. Hoppades in i det sista på att få de fina trälådorna. Men de var självklart vaskade och som så många gånger förr ersatta av bolagets undermåliga låda, som när den är fylld med 12 flaskor även lätt kan gå sönder om man inte håller på rätt sätt. :mad: Jag kommer skriva ett mycket argt mail till bolaget om detta och kräva en förklaring. Tycker det är helt orimilgt att vaska trälådorna för flaskor som kostar 1899kr/st. :raseri:

Tittade inte jättenoga men det verkade i alla fall som att det var 6st flaskor ifrån samma låda, eftersom Ornellaia har ett "konstverk" på etiketten på 1 av 6 flaskor i varje låda så hade det varit helt absurt om man fick slumpvisa flaskor ur olika lådor.

Bild nedan på vad man borde ha fått.
Visa bifogad bild 21339

Fick svar ifrån bolaget ang. varför jag inte fick originallådan. De skrev

"Tack för ditt mejl och ursäkta att det tagit oss lite tid att svara.

Jag ber så mycket om ursäkt för det inträffade. Jag hörde mig för med vårt internlager om vad det är som gäller. Det normala arbetssättet är att det skickas i originallåda när man beställer hela lådor för uthämtning i butik.

Exakt vad eller var det gått fel är svårt att veta så här i efterhand, men vi ser över våra rutiner på lagret och lyfter frågan.

De hade ingen sådan låda liggande på lagret tyvärr. Om någon annan variant skulle kunna duga, så kan det vara värt att höra med din lokala butik, då de ibland kan ha trälådor i rotation.

Jag får återigen be om ursäkt och önska dig en riktigt bra vecka!"

Känns inte som att detta kan stämma med tanke på hur många lådor man borde ha fått som man aldrig får... men jag orkar inte bråka med dem mer om detta.
 

Elvis

Medlem
Fick mail från Franska Vinlistan igår om att de har fått in en del Gosset Celebris Extra Brut 2002 för 1295 kr per flaska (säljs i trepack). Det gick inte att motstå så jag la en beställning direkt. Det är bara 100 kr mer än vad 2007:an kostar i beställningssortimentet. Gosset Celebris Extra Brut brukar alltid vara bra och just 2002:an hade jag förmånen att prova från magnum i augusti 2015 och blev mycket imponerad. Ser också att Celebris 2002 har högre snittbetyg (93,8) på CT än vad Dom Pérignon 2002 har!
 
Fick mail från Franska Vinlistan igår om att de har fått in en del Gosset Celebris Extra Brut 2002 för 1295 kr per flaska (säljs i trepack). Det gick inte att motstå så jag la en beställning direkt. Det är bara 100 kr mer än vad 2007:an kostar i beställningssortimentet. Gosset Celebris Extra Brut brukar alltid vara bra och just 2002:an hade jag förmånen att prova från magnum i augusti 2015 och blev mycket imponerad. Ser också att Celebris 2002 har högre snittbetyg (93,8) på CT än vad Dom Pérignon 2002 har!

Celebris 2002 är riktigt bra men har en bit kvar till peak.
Provade en flaska i somras och kändes som syran mår bra av att vila 5 + år
 

john b

Medlem
Fick mail från Franska Vinlistan igår om att de har fått in en del Gosset Celebris Extra Brut 2002 för 1295 kr per flaska (säljs i trepack). Det gick inte att motstå så jag la en beställning direkt. Det är bara 100 kr mer än vad 2007:an kostar i beställningssortimentet. Gosset Celebris Extra Brut brukar alltid vara bra och just 2002:an hade jag förmånen att prova från magnum i augusti 2015 och blev mycket imponerad. Ser också att Celebris 2002 har högre snittbetyg (93,8) på CT än vad Dom Pérignon 2002 har!

Tack för tipset! Blev en låda gosset CEB och en låda C. Heidsieck nv på magnum med basår 2013. För att få gratis frakt...
 

LarsW

Medlem
Fick mail från Franska Vinlistan igår om att de har fått in en del Gosset Celebris Extra Brut 2002 för 1295 kr per flaska (säljs i trepack). Det gick inte att motstå så jag la en beställning direkt. Det är bara 100 kr mer än vad 2007:an kostar i beställningssortimentet. Gosset Celebris Extra Brut brukar alltid vara bra och just 2002:an hade jag förmånen att prova från magnum i augusti 2015 och blev mycket imponerad. Ser också att Celebris 2002 har högre snittbetyg (93,8) på CT än vad Dom Pérignon 2002 har!
Drack den för några veckor sedan. Mycket bra med hög potential!
Tänker 5+ år till...
 
Toppen