Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Stefan B

Medlem
Hämtade ut 6st Ornellaia 2017och 6st Ornellaia Nuove 2018 ifrån släppet i tisdags. Hoppades in i det sista på att få de fina trälådorna. Men de var självklart vaskade och som så många gånger förr ersatta av bolagets undermåliga låda, som när den är fylld med 12 flaskor även lätt kan gå sönder om man inte håller på rätt sätt. :mad: Jag kommer skriva ett mycket argt mail till bolaget om detta och kräva en förklaring. Tycker det är helt orimilgt att vaska trälådorna för flaskor som kostar 1899kr/st. :raseri:

Tittade inte jättenoga men det verkade i alla fall som att det var 6st flaskor ifrån samma låda, eftersom Ornellaia har ett "konstverk" på etiketten på 1 av 6 flaskor i varje låda så hade det varit helt absurt om man fick slumpvisa flaskor ur olika lådor.

Bild nedan på vad man borde ha fått.
download.jpg
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Hämtade ut 6st Ornellaia 2017och 6st Ornellaia Nuove 2018 ifrån släppet i tisdags. Hoppades in i det sista på att få de fina trälådorna. Men de var självklart vaskade och som så många gånger förr ersatta av bolagets undermåliga låda, som när den är fylld med 12 flaskor även lätt kan gå sönder om man inte håller på rätt sätt. :mad: Jag kommer skriva ett mycket argt mail till bolaget om detta och kräva en förklaring. Tycker det är helt orimilgt att vaska trälådorna för flaskor som kostar 1899kr/st. :raseri:

Tittade inte jättenoga men det verkade i alla fall som att det var 6st flaskor ifrån samma låda, eftersom Ornellaia har ett "konstverk" på etiketten på 1 av 6 flaskor i varje låda så hade det varit helt absurt om man fick slumpvisa flaskor ur olika lådor.

Bild nedan på vad man borde ha fått.
Visa bifogad bild 21339
Ah det är rent ut sagt irriterande.. Men tror det är personalen som inte har koll i många fall..
 

Champagne99

Medlem
Får prova i Februari när frugan fött! Och är den bra, blir det ett 6-pack till, då den lär finnas på hyllorna ett tag till.

Vet inte om jag missförstår nu men det är ju precis det som den inte kommer att finnas. De byter årgång nu. I februari kommer du hitta 2013 på hyllorna. Men finns säkerligen att beställa ett tag till från olika siter :)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Vet inte om jag missförstår nu men det är ju precis det som den inte kommer att finnas. De byter årgång nu. I februari kommer du hitta 2013 på hyllorna. Men finns säkerligen att beställa ett tag till från olika siter :)
Lite som Dom Perignon. Där står det fortfarande flaskor av 08.an på hyllorna, trots att det finns 2010 att beställa. Tippar på att detsamma gäller för PR 12 uppåt landet. Om inte annat som du säger, finns att beställa online, och jag har ju 2 st redan. :)
 

Champagne99

Medlem
Lite som Dom Perignon. Där står det fortfarande flaskor av 08.an på hyllorna, trots att det finns 2010 att beställa. Tippar på att detsamma gäller för PR 12 uppåt landet. Om inte annat som du säger, finns att beställa online, och jag har ju 2 st redan. :)

Ah, ok. Då är jag med. Då får vi hoppas att det står några dammiga överlevare kvar när du ska fylla på :) Jag tycker att den är väldigt bra!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Ah, ok. Då är jag med. Då får vi hoppas att det står några dammiga överlevare kvar när du ska fylla på :) Jag tycker att den är väldigt bra!
Jag får nog tag i någon dammig flaska innan nyår också. (bra att sprida köpen så inte frugan märker). Men påminde mig själv nyss att jag inte inhandlat Roederer 2013... o_O
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Att lägga upp viner som inte finns på CT tar ju sin tid. Ungerska flaskor gör det inte lättare.
  • Någon Ungernkännare på forumet som vet om denna Ausbruch är söt?

Så här bidde det iaf på CT:

Screenshot 2020-11-21 at 19.51.06.png
Bor forras.jpg
 
Trådskapare
A
Har det hunnit rinna ner något?
Om ja, vad säger du om vinet, bra grejer?
Ursäkta missade ditt inlägg. Har inte druckit då lådan ligger en bit in i vinkällaren. Har av denna orsak (kommer inte åt viner utan stor omflyttning av lådor) totalt och o-förhandlingsbart köpstopp (förutom nödvändiga och andra intressanta viner då) Underlättar inte att de sista lassen från England kommer hem de närmaste veckorna och ett större antal lådor till ska in (blir att stapla än högre)
 
Toppen