Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Martin F

Medlem
Franska Vinlistan släpper Selosse varje år, nu för tiden i en låda med 3 st Initial, och en av varje för VO, Rose och Substance. Det är ett lotteri, dessutom. Alla utom Rose släpps enskilt på systemet. Cirka november/december.
Tack för svar! Hm, blir väl saftigt att köpa en sådan låda för att främst få tag i rosén. Jakten fortsätter...
 

Fredrik L

Medlem
IMG_9048.JPG

Bättre Barolo 2016. Brovia börjar tyvärr bli svåra att få tag på numera och priserna sticker iväg. Får se hur länge till jag kommer att kunna köpa dem. Nu kunde jag köra PI genom Savino, men priserna ligger någon hundralapp högre än utomlands.
 

jrick

Medlem
Visa bifogad bild 20994
Bättre Barolo 2016. Brovia börjar tyvärr bli svåra att få tag på numera och priserna sticker iväg. Får se hur länge till jag kommer att kunna köpa dem. Nu kunde jag köra PI genom Savino, men priserna ligger någon hundralapp högre än utomlands.
Tackar för tipset, lyckades inte få det jag ville från ”utomlands” så jag försökte med en PI. Vad var priset på Rocche och Brea?
 

Arvid

Medlem
Visa bifogad bild 20994
Bättre Barolo 2016. Brovia börjar tyvärr bli svåra att få tag på numera och priserna sticker iväg. Får se hur länge till jag kommer att kunna köpa dem. Nu kunde jag köra PI genom Savino, men priserna ligger någon hundralapp högre än utomlands.

Starka 00-talsårgångar har stuckit helt I taket på auktion på senaste (erkänner att jag nog varit med på det racet). Solklart köp I 16!
 
Blev lite fler Elias Mora Crianza, Toro 2015. Mycket, mycket bra för sina 149:- då den ändå symboliserar regionen väl medan den får bra med skjuts av den underbara årgången vilket gör den till en utmärkt kompanjon för en ordentlig bit kött utan att ruinera plånboken. Passar på att köpa någon varje månad då de håller på att byta till 2016.
 

The Wall

Medlem
Jag får erkänna att jag väl inte ägnat timmar åt Google men jag har inte lyckats hitta några engelskspråkiga notiser/inlägg om sediment eller problem med Comtes 08. Nu tror jag knappast på Cuvee Suedoise hos Taittinger men ändå värt att notera.

On that note - är det inte dags att bryta ut detta till en separat Comtes -08-tråd? ;)
(Mina två flaskor är kristallklara)
Du kanske har feletiketterad Cristal i dina flaskor ;)
 
Trådskapare
A
#vägrasystembolaget ;)?

Jag köper absolut så lite som möjligt via Systembolaget. Dels för att jag inte gillar monopol generellt och i synnerhet inte Systembolaget men också för att monopolet byggt upp en ohälsosam industri med massproducerat skräp som krängs via Systembolagets lagershoppar.

Det märks ju också på tilldelningen Sverige får vad gäller vissa kvalitetsviner. En del viner så får jag som privatperson köpa lika mycket via andra källor som Systembolaget får totalt. För andra viner krävs det att man betalar köplats för att eventuellt få köpa.
 
Toppen