Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Då vi kommit off topic lite grann så fortsätter jag fylla på med vad som faktiskt skall finnas i den här tråden. Eftersom 2021 skulle fokusera på vit instegsbourgogne i bra prisklass så passade jag på att klicka hem dessa 2. Enligt boken "En värld av vin" skall dem här vinodlarna vara bland dem bättre.
Chateau-Fuisse Pouilly Fuissé Tete De Cuvée -18
Domaine J.A Ferret Pouilly Fuisse "Le Clos" Tete De Cry -16
20210204_172313.jpg
 

Boletus

Medlem
Fyllt på med basviner tänkta att hamna i grytor, drickas i bersån i sommar och sällskapa med helgpizzor dagar då bättre alster inte känns rimligt:
Clos des Lunes Lune d'Argent 2019
Domaine de la Janasse CdR 2019
Jean-Claude Lapalu Beaujolais Brouilly Vielles Vignes 2019
Barbera d'Asti Superiore La Luna e i Falò 2017
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Då vi kommit off topic lite grann så fortsätter jag fylla på med vad som faktiskt skall finnas i den här tråden. Eftersom 2021 skulle fokusera på vit instegsbourgogne i bra prisklass så passade jag på att klicka hem dessa 2. Enligt boken "En värld av vin" skall dem här vinodlarna vara bland dem bättre.
Chateau-Fuisse Pouilly Fuissé Tete De Cuvée -18
Domaine J.A Ferret Pouilly Fuisse "Le Clos" Tete De Cry -16
Visa bifogad bild 22147

Coravinade precis ett glas Chateau-Fuisse Pouilly Fuissé Tete De Cuvée -18, och herregud vilken kvalitet!
På doften: ek, smör, flinta och härlig grönblom. Tog en stor klunk i hopp om att det skulle vara fruktbomb, men med en knivskarp sving blev det snustorrt i mun! Men vilken explosion av balans det blev! Inte ett spår av överförfriskad syra, utan helt perfekt smak av hyacint och ostronskal. Ända gången jag känt sådan elegans är när jag prövade Etienne Sauzets P-M.
Blev genast att beställa ett gäng till!
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jag tänker ändå att det blir lika orättvist om fler flaskor blir allokerade online. Då blir det ju andra förutsättningar som styr såsom, hur bra bredband man har råd med, prestanda på dator och kringutrustning samt möjlighet att lägga arbetstid på att utföra privata ärenden vid klockan 10. Det är som alltid om man inte kan få något blir det orättvist sedan är det såklart också så att det också är avgörande hur långt man är villig att gå för att få det man vill ha som att resa från Västerås till Stockholm vid klockan 7 på morgonen för att stå först i kön vid SB i Bromma. Det stora problemet för oss som gillar vin är att vi blir fler och fler vilket bidrar till en ökad konkurrens.
Nej, det stora problemet är att svenska vinälskare i Sverige uppfattar detta sinnessjuka beteende som normalt. SB har skapat ett vinets Nordkorea. Det är svårt att se innifrån filterbubblan, men det finns en vits att bli upprörd över rätt saker :öga:
 
Last edited:
Toppen