Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Mexikanaren

Medlem
Några Gourt de Mautens och en extra Piccolomini när jag för en gångs skull var nära ett Bolag samtidigt som man hämtade flaskorna från @Gladekocken
Föredömlig person att köra gemensamt köp genom så får tacka!
20210707_182943.jpg
 

OdeVin

Njutare
Låter förträffligt!

89 eur låter ju bättre än de 1090:- på SB dessutom
Nej nej! Du har den för 68 EUR här! https://www.comptoirdesmillesimes.com/en/charles-heidsieck/charles-heidsieck-brut-rose-2005.html
Sjukt bra att beställa därifrån!
Inser nu att jämförelsen är lite taskig mot SB eftersom 1099 för 2008 är ganska konkurrenskraftigt. Det 'billigaste' jag sett är ett erbjudande hos alfavin på 107€ annars ofta ca 120€. Så den egentliga frågan är varför 2008 är så mycket dyrare än 2005, när nu 2005 verkar så bra. Är den så mycket bättre att det är värt det eller är det 2008 hypen? Antar en kombination men ändå nyfiken på vad ni med erfarenhet tror, vet och anser.
 

Mexikanaren

Medlem
Efter spontanköpet av 2st magnums från Tryffelsvinet så är man uppe i 4st JJ Prüm 2019 magnum kabinetter.
Börjar kännas lite mycket måste jag säga men lagrad riesling är alltid gott och det är ju alltid något med det där att kunna dra fram en 'stor' flaska... :rolleyes:
20210708_172953.jpg
 

LeChat

Medlem
577AD99B-1089-464E-8CCA-691460891885.jpeg

Det har ramlat in diverse roséchampagner den senaste tiden genom auktionsköp.:) Senaste köpet blev några Bollinger. SB tar 659:-, mitt pris blev 490:- inkl. frakt.
Har inte druckit denna NV tidigare, men 2002 Bollinger LGA är nog den godaste roséchampagne som jag druckit, så hoppas att något av detta goda även kan finnas i denna enklare variant.
 

MacX

Medlem
Köpte 6 flaskor Montepeloso Nardo 2013 på Vivio för 279kr , och vilket fantastiskt vin!! :p... Önskar jag köpt fler... Tur att man har ett par andra årgångar också... Rekommenderas starkt, speciellt till sangiovesälskaren :rolleyes:
IMG_20210710_210526.jpg
 

jrick

Medlem
Köpte 6 flaskor Montepeloso Nardo 2013 på Vivio för 279kr , och vilket fantastiskt vin!! :p... Önskar jag köpt fler... Tur att man har ett par andra årgångar också... Rekommenderas starkt, speciellt till sangiovesälskaren :rolleyes:Visa bifogad bild 23791
279 kr på Vivino? Verkar ju vara ett fantastiskt pris jämfört med andra, nästan som att de felprisat den.
 

BallyJ

Medlem
Ville bara tipsa om att Vivino har återigen fått in Montepelosos Eneo 2012 för 199kr. Det är ett riktigt, riktigt fynd för de pengarna! Som lök på laxen, är det perfekt att drickas omgående ;)
Var lite sen sist, men detta är för bra för att missa, blev 6 flaskor för man vill ju inte betala för frakten:D
 
Toppen