Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Kaptenen

Medlem
Efter tips från @buteljen blev det
2 x Corton-Charlemagne Domaine Denis Père & Fils 2020.

20230130_164917.jpg
 

Nyllet

Medlem
7F411ED0-82C8-4A01-BC0A-4081596B94C9.jpeg


Misslyckat Lapierre-släpp häromveckan gjorde att jag fick söka mig ut i Europa och idag anlände ett par flaskor 2021 Lapierre Morgon och en magnum 2021 Lapierre Morgon cuvée Camille.

Aldrig testat Cuvée Camille så det ska bli intressant. Druvorna kommer från La Roche du Py, en liten del av Cote du Py med 80-100 åriga rankor. Någon med erfarenhet?
 

Robbes

Medlem
Ett sexpack Altesino Brunello di Montalcino 2018 kom hem idag. Trots att jag hört delade meningar om året 2018 i Toskana så gick det inte att snacka bort ett pris på 285 kr/flaskan. Primeur från Philipsson.
Fick mitt sexpack i förra veckan. I senaste numret av Livets goda så testade de Brunello 2018, och Altesinon fick höga poäng, tror de fick runt 95pinnar.
 
Toppen