ChampagneFranken
Medlem
Provar igen,
Någon som vet när Krug 2013 kommer till Sverige?
Någon som vet när Krug 2013 kommer till Sverige?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Molitor gör oftast mycket goda viner i flera olika prisklasser. Allting behöver inte vara top-notch …Cellier Saint Benoit, Ploussard ´Chambines´ -21
Nicolas & Jay, PN Willamette Valley -18
Keller, Bürgel -22
Arnoux-Lachaux, Nuits St-Georges -21
Markus Molitor, Zeltinger Sonnenuhr Kabinett -Fuder 6- (Vit kapsel, som indikerar att den är torr) -24
Francois Raveneau, Montée de Tonnerre -22
Jacques Selosse, Initial (DG: -25)
Jacques Selosse, V.O (DG: -24)
Visa bifogad bild 36104
Tror att du ångrar din beställning av endast en låda om ett litet tag.Visa bifogad bild 36107
Visa bifogad bild 36108
Klickade hem Atomwines Dr Hermann-låda med riesling kabinett efter fint tips från @LarsW i Deals-tråden. De höll på den en stund pga kylan (bra!) och skickade i måndags. UPS skulle ha levererat igår men blev av okänd anledning (UPS...) idag istället.
2xPiesporter Goldtröpfchen 2024
2xÜrziger Würzgarten 2024
1xÜrziger Würzgarten 2022
1xWehlener Sonnenuhr 2024
2xErdener Treppchen 2015
2xErdener Treppchen 2024
2xKinheimer Hubertuslay 2022
1938 kr (inkl frakt) för hela lådan, vilket blir 161,50 kr/flaska. Ürziger Würzgarten Riesling Kabinett 2023 fanns på bolis häromåret för 219 kr som jämförelse. Erbjudandet verkar finnas kvar: https://www.atomwine.dk/pi/Dr-Hermann-"Riesling-Kabinett-kup"-12-fl-_22034728_381990.aspx
Vilka priser hittade du selosse för?Cellier Saint Benoit, Ploussard ´Chambines´ -21
Nicolas & Jay, PN Willamette Valley -18
Keller, Bürgel -22
Arnoux-Lachaux, Nuits St-Georges -21
Markus Molitor, Zeltinger Sonnenuhr Kabinett -Fuder 6- (Vit kapsel, som indikerar att den är torr) -24
Francois Raveneau, Montée de Tonnerre -22
Jacques Selosse, Initial (DG: -25)
Jacques Selosse, V.O (DG: -24)
Visa bifogad bild 36104
VO för ca 450€ och Initial för 430€!Vilka priser hittade du selosse för?
Jag tycker att vingårdsvinerna är intressantare och kostar dessutom mindre, nog många andra som tänker likadantBlev två flaskor Eben Sadie Palladius idag på webbsläppet. Finns fortfarande gott om flaskor kvar för de hugade!
Lite förvånad att allt annat vitt från Sadie är fullbokat men inte deras flaggskeppsvin? Antar att det beror på den relativt stora produktionen jmf med de andra vita?
Blev två flaskor Eben Sadie Palladius idag på webbsläppet. Finns fortfarande gott om flaskor kvar för de hugade!
Lite förvånad att allt annat vitt från Sadie är fullbokat men inte deras flaggskeppsvin? Antar att det beror på den relativt stora produktionen jmf med de andra vita?
Ja jag klickade för första gången hem två Skurfberg efter att ha försökt mig på varje årgång sen 2021. Klickade också hem två Rotsbank, två Kokerboom, en Mev Kirsten och två Huilkrans.Var ju lätt att få det jag ville från Sadie idag, hade sidan laggat för andra eller?
Drack en -10 för typ 4 år sen och tyckte den var i perfekt fas då. Kanonvin!Liksom @Dovberg så lyckades jag med Skurfberg för första gången efter många års försök!
Tar gärna emot tankar kring drickfönster.
De enda Sadie jag druckit dracks i fjol.
En Palladius -20 (visade hög kvalitet i alla aspekter, lovande men kändes tok-ung!) och en Skerpioen -19 (som antingen var en dålig flaska eller i nån slags depressions-tunnel med träighet, uttorkad frukt, låg syra, någon slags gummikänsla och som först dag tre började glänta på dörren).