Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Elvis

Medlem
Själv kom jag ihåg webbsläppet först kl 10.02 och då var alla Gosset slut förstås. :( Ja ja, jag ska försöka få tag på några på annat sätt.
 

Elvis

Medlem
I väntan på att IF ska återkomma med hur de vill ersätta all stulen champagne har jag fyllt på källaren med stilla vin:

6 flaskor Brunello di Montalcino Barbi 2010
6 flaskor Bründlmayer Heiligenstein Riesling 2015
4 flaskor Vasse Felix Heytesbury Chardonnay 2014

Och så blev det ett flaskor Brolio 2014 som vi kan bjuda svärföräldrarna på när de är på besök. De dricker sällan viner över 100 kr så de tycker att Brolio är lyx.
 

Keen

slan
I väntan på att IF ska återkomma med hur de vill ersätta all stulen champagne har jag fyllt på källaren med stilla vin:

6 flaskor Brunello di Montalcino Barbi 2010
6 flaskor Bründlmayer Heiligenstein Riesling 2015
4 flaskor Vasse Felix Heytesbury Chardonnay 2014

Och så blev det ett flaskor Brolio 2014 som vi kan bjuda svärföräldrarna på när de är på besök. De dricker sällan viner över 100 kr så de tycker att Brolio är lyx.


Vänta, va? Vad har blivit stulet? :( Beklagar!
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Fick en leverans från italienska Xtrawine.it idag! Beställde i måndags, fick det levererat till dörren på fyra arbetsdagar! Billig frakt dessutom!

2006 Long Shadows Wineries Merlot Pedestal
40% rea, så slog till! Var egentligen inte vad jag skulle köpa men för 280:- verkade det spännande!

2010 La Poderina Brunello di Montalcino Riserva Poggio Abate
Massiva flaskor med vaxad kork! Ser fram emot att testa!
 

kayaker

Cyklist
Fick en leverans från italienska Xtrawine.it idag! Beställde i måndags, fick det levererat till dörren på fyra arbetsdagar! Billig frakt dessutom!

2006 Long Shadows Wineries Merlot Pedestal
40% rea, så slog till! Var egentligen inte vad jag skulle köpa men för 280:- verkade det spännande!

2010 La Poderina Brunello di Montalcino Riserva Poggio Abate
Massiva flaskor med vaxad kork! Ser fram emot att testa!
Låter som intressanta köp. Jag har bara provat Long Shadows Winerys Sequel, gjord av John Duval, men den är bra. Jag tycker att konceptet med olika toppvinmakare till olika viner är intressant då man kan få "testa vinmakarna" och få ett smakprov på deras vinstil(ar), om de har någon.
 

kayaker

Cyklist
Fick en leverans från italienska Xtrawine.it idag! Beställde i måndags, fick det levererat till dörren på fyra arbetsdagar! Billig frakt dessutom!

2006 Long Shadows Wineries Merlot Pedestal
40% rea, så slog till! Var egentligen inte vad jag skulle köpa men för 280:- verkade det spännande!

2010 La Poderina Brunello di Montalcino Riserva Poggio Abate
Massiva flaskor med vaxad kork! Ser fram emot att testa!
Jag blev inspirerad och gjorde mig av med XtraWineoskulden. :) Jag har prenumererat på deras nyhetsbrev i något år då jag tycker att de har ett brett och intressant utbud och en hel del spännande specialerbjudanden.
Jag beställde en kollektion med:
  • Fattoria Le Pupille Maremma Toscana Saffredi 2013
  • Rocche Costamagna Barolo Bricco Francesco Riserva 2010
  • Sottimano Barbaresco Pajorè 2013
  • Long Shadows Sequel Syrah 2006
 
Last edited:

Rexel

Medlem
Jag blev inspirerad och gjorde mig av med XtraWineoskulden. :) Jag har prenumererat på ders nyhetsbrev i något år då jag tycker att de har ett brett och intressant utbud och en hel del spännande specialerbjudanden.
Jag beställde en kollektion med:
  • Fattoria Le Pupille Maremma Toscana Saffredi 2013
  • Rocche Costamagna Barolo Bricco Francesco Riserva 2010
  • Sottimano Barbaresco Pajorè 2013
  • Long Shadows Sequel Syrah 2006
Har funderat ett tag på att beställa från xtrawine, nu när två fw-medlemmar slagit till ligger avtryckarfingret nära:) Har jag något att förkorva mig med ikväll.
 

Silex

Medlem
Såg att Flaskposten fått in lite ny Beaujolais från Foillard, som är en av mina favoritproducenter. Kunde inte motstå att dra iväg en beställning där ett par andra flaskor också halkade med:
2 x 2013 Foillard Morgon 3.14
1 x 2014 Foillard Morgon Côte du Py (lägre pris än SB)
1 x 2014 Foillard Morgon Corcelette
1 x 2014 Patrick Piuze Chablis Grand Cru Bougros
1 x Kopin Anne et J-F Ganevat
 
Såg att Flaskposten fått in lite ny Beaujolais från Foillard, som är en av mina favoritproducenter. Kunde inte motstå att dra iväg en beställning där ett par andra flaskor också halkade med:
2 x 2013 Foillard Morgon 3.14
1 x 2014 Foillard Morgon Côte du Py (lägre pris än SB)
1 x 2014 Foillard Morgon Corcelette
1 x 2014 Patrick Piuze Chablis Grand Cru Bougros
1 x Kopin Anne et J-F Ganevat
Fantastiskt bra tips: efter några glas 2010 Stony Hill Napa Valley cabernet så inhandlades det sent igår kväll en blandad låda Ganevat, foillard, pico och piuze. Samt en vit Gonon, eftersom det är så förbaskat gott med vita finviner från norra Rhone. Särskilt om de är gjorda på Marsanne/Roussanne.
 
Toppen