Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

grappa

Medlem
Blev två till frun hade också lagt en beställning :)! Dessutom överraskade hon med en Viogner från Ascheri. Av en slump testade vi den igår hos en kompis. Köptvång om man gillar stilen!
20161015_120917[1].jpg
 

Asplund

Medlem
Jag har varit sugen på att prova den där, vart har du köpt den om man får fråga? Skicka pm om du vill vara diskret.

Det var så klart inte bara etiketten utan läst om den. Jag köpte på winecalling.com för jag ville testa innan jag åker till Piemonte om ett par veckor (kanske låter udda? Men om gott = blir besök tänkte jag)
 

Wintermute

Medlem
Jakten på en måttligt prissatt och tillräckligt bra riesling går vidare. Idag Kung Fu Girl och Dreissigacker Organic. (där kfg är provad tidigare, med omdömet att den är lite inställsam, men helt utan "fula " smaker...)
 

kayaker

Cyklist
Jakten på en måttligt prissatt och tillräckligt bra riesling går vidare. Idag Kung Fu Girl och Dreissigacker Organic. (där kfg är provad tidigare, med omdömet att den är lite inställsam, men helt utan "fula " smaker...)
Tysk Riesling från 2015 och erkänt bra producenter, t.ex. Keller, Wittmann, Dönnhoff, Christmann, Schäfer-Fröhlich, Von Winning och Philipp Kuhn.
Ett annat alternativ att testa är Riesling från svalare områden i Australien. Pewsey Vale är en producent som gör habil Riesling i Eden Valley.
 

Wintermute

Medlem
Tysk Riesling från 2015 och erkänt bra producenter, t.ex. Keller, Wittmann, Dönnhoff, Christmann, Schäfer-Fröhlich, Von Winning och Philipp Kuhn.
Ett annat alternativ att testa är Riesling från svalare områden i Australien. Pewsey Vale är en producent som gör habil Riesling i Eden Valley.
Dags att beställa!
 

Alter Ego

Medlem
Jo, det blev ett par Motor City Kitty...
Tänkte fördela mina surt förvärvade slantar på lite bredd istället för Guigal. Såg att det tog lite längre än 10 min innan de var slutsålda, har folk upptäckt annat?
Fyllde lagret med Motor City Kitty förra året, annars hade den varit given. Lite förvånande att det tog så lång tid att bli av med La Landonne med tanke på recensionerna, vet inte om priset spelade roll (man kan få den en femhunka billigare på kontinenten) eller om folk har gått vidare,.
 
Toppen