Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Pessoa

Medlem
När jag fick min leverans i Stockholm hade chauffören kört 20 lådor på en kväll. Om det då är tjugo lådor per körning med tre olika datum i två olika städer så hamnar vi på 120 lådor.

Gissningsvis är det även några som hämtar sina lådor själva, så.. kanske 150 lådor per tillfälle?

Lägg ihop det antalet med den stora efterfrågan så tar de snabbt slut, speciellt när det är någon mer välkänd producent.
Två städer? Caviste levererar till hela landet.
 

tobbe81

Medlem
Lite Rosechampagne fick följa med mig hem från Kryssningen i lördags köpte ruinarten på vinst å förlust då jag faktiskt aldrig har prövat den, Å Bollingern utav nyfikenheten
17991115_10158611102680008_221190677379450140_n.jpg
 
Last edited:

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Inga problem, går att poppa direkt! Har skrivit om den här.

Schysst!

Jag håller med om det mesta du skriver; det är en optimal och mycket prisvärd champagne framförallt i det läget man vill bjuda på något bra för icke än helt initierade champagnedrickare! Jag tyckte den hade en aningens skarp syra och tyckte den växte efter lite tid i glaset. Något år eller två på flaskan gör nog den väl också!
 

MartinE

Medlem
efter mycket trevande och beslutsfattning om köp eller inte fick det endå bli 2 flaskor Egly-ouriet BDN på dagens weblansering. Jag valde att köpa efter att ha läst en gammal bedömning utav @MartinE från hans blogg.
Det är ett bra köp! Eglys bästa champagne.

Det blev en flaska här också - tack för påminnelsen! :)
 

nohnohyeh

Medlem
1 st Paola Conterno Langhe Nebbiolo A Mont 13
1 st Guimaro Mencia 16
1 st Joseph Drouhin Morgon Domaine des Hospices de Belleville 15

(1 st Torshälla Jubileumsöl, Mora Kölner bier, All In Big Blind DIPA)

Roligare än så blir det inte sju månader in i arbetslösheten. Min farbror hade goda vitsord för Guimaro Mencia åtminstone (han är dock part i målet), så den har jag höga förväntningar på. Hoppas även att kölschölen lever upp till sina förlagor, men vanligtvis är det dessvärre tveksam kvalitet på svenska varianter av tyskt öl.
 

fluff

Medlem
Plockade på en liten d'Yquem i webbsläppet och tror (jag har inte fått någon makulering ännu) att jag fick med mig ett par Desbordes-Amiaud 1988 häromdagen. Det tillsammans med ett besök på Upper House igår torde väl ha spräckt sommarens budget.
 
Charles Smith - The Hidden Syrah och Lafarge - Clos du chateau des Ducs i gårdagens weblansering,
Charles Smith - The Deal Syrah, Charles Smith - Royal City Syrah, Pinson - Mont-de-Milieu och Barbaresco produttori del Barbaresco i dagens små partier.

Har nog bränt större delen av lägenhetsvinsten som inkasserades för nån månad sedan :):eek:
 
Toppen