Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Mattias Schyberg

Administratör
Är i Köpenhamn och lever livet. Var på lite shoppingrunda och tog ut svängarna ganska rejält. Besök hos Cibi i Vini, Rosforth & Rosforth och klassiska Kjaer Sommerfeldt.

image.jpeg
 

Dexter

Medlem
Man kan inte låta bli att tänka tanken att vi har att göra med ett "lockpris" för att ta sig in i sortimentet som sen kommer att höjas rejält de kommande årgångarna. Är det tekniskt sett möjligt eller hur funkar det med prishöjningar i ordinarie sortimentet?
Troligen så var offerten på ett Max pris 299kr för en Riserva -08, och en viss volym innan man får byta årgång,så då har man inget väl än att erbjuda de priset.
Sedan är man numera garanterad en plats i 9 månader (var 6 innan)
Sedan kan de höja priset, men bara i Mars eller september.
Så borde bli tidigast om ett år då.
 

LeChat

Medlem
La in en liknande låda på Grappe idag:). Vi bör nog vänta några år på första poppet?
Tror samma som du! Jag hade hoppats att någon av de riktiga champagnenördarna skulle kunna bidra med ett sannolikt drickfönster, men det ingen som nappat på den frågan:( Så jag får väl kasta ut en vild gissning, förhoppningsvis triggar det någon;). Drickfönster: 2020-2040!
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Amarone till vinprovning
Nu skulle jag bli väldigt glad om ni kunde berätta vilken annan Amarone ska jag ta med till våran provning senare i höst. Det ena kommer att bli Masi Costasera, så gärna ett vin som skiljer sig på något sätt från den.
Den får helst inte kosta mer än cirka 250 kronor! Vi jämför de sinsemellan, så de får gärna vara i lite olika stilar eller på något annat sätt skilja sig från varandra. Kanske att det ena vinet kan vara lite sötare och fruktigare. Upp till er att bestämma! :)
Capitel de Roari
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
La in en liknande låda på Grappe idag:). Vi bör nog vänta några år på första poppet?
-Fick också en liten rosa låda och det fina i kråksången är att två av flaskorna har vårt lilla gäng med champisnördar i Kalmar köpt till den gemensamma källaren så där lär det bli ett plopp så fort vi alla bara råkar vara hemma samtidigt. Har även massa gemensamma Selosser som ber om att få drickas och en minivertikal på sju årgångar av Chantermele som vi inte heller hunnit prova...
-Så mycket viner och så lite tid helt enkelt men inom de närmaste halvåret ska nog Krugen fått sätta korken till åtminstone.
 

Pontus

Medlem
Tyvärr har jag brutit mitt löfte om att endast inhandla söta viner under året. Det är blandade känslor. Jag skäms lite, men är också glatt förvånad och närmast upprymd av att jag lyckades hålla mig så länge. Eller om glädjen beror på själva inköpen, svårt att säga :ängel:. Det fick iallafall bli en låda Krug GC med 08-bas från FVL. Dessutom hade jag oturen att få ganska god utdelning på Vinunics utlottning av DRC-viner... :vägg::vägg::vägg:
 
Toppen