Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

MHilv

Medlem
Hämtade senaste inköpet på SB.

20171208_160449.jpg
 

Daniel A

Administratör
Själv har jag precis hämtat ut mitt hittills kanske mest långsiktiga inköp. Har ambitionen att poppa en av varje Jacquesson om tio år (lagom till 40årsfesten...). Och sedan om kanske 15-20 år bjuder jag in till en provning med Jacquessons 700-serie på magnum. :cigarr:

Jacquesson n. 740 (2012-bas, deg. feb 2017) magnum x2
Jacquesson n. 736 Dégorgement Tardif (2008-bas, deg. nov 2016) magnum x2
(Privatimport från Vinovum)

DSC_2240.JPG


Och sedan orkade jag även bära 2016 Bouland x2
 

jeps

Medlem
Lite smått och gott som inhandlats under senaste månaden

Brezza Barolo Sarmassa 2013
Paolo Scavino Barolo 2013
Oddero Barolo 2013
Elio Sandri Barolo Riserva 2010
Aldo Conterno Barolo Bussia 2013
Francesco Rinaldi Barolo Brunate 2013
Montevertine 2014
Pian del Ciampolo 2015
CAV0078 (Savart)

= köpstopp året ut!
 

grappa

Medlem
Beställde:
6 st 2008 Henriot Brut Millésimé Rosé
2 st 2014 Ata Rangi Pinot Noir
Köpte i butik:
4 st 2006 Château Bouscassé Vieilles Vignes
4 st 2015 Natacha Chave Crozes-Hermitage Aléofane
Jag trodde Henriots Rose skulle försvinna direkt.
Har Henriot rosén bra namn om sig eller är det bara för att det är 2008 som du trodde det? Stod och valde mellan rosén och 2006an men valde 2006an som ett säkert kort (min favorit så här långt).
 

LeChat

Medlem
Har Henriot rosén bra namn om sig eller är det bara för att det är 2008 som du trodde det? Stod och valde mellan rosén och 2006an men valde 2006an som ett säkert kort (min favorit så här långt).
Tycker också att 2006 Henriot är riktigt bra och har druckit många flaskor av denna. Anledningen till mitt val var helt enkelt att jag gillar Henriot, jag gillar Rose och jag gillar 2008 så förhoppningsvis är den rätt bra:)
 
Själv har jag precis hämtat ut mitt hittills kanske mest långsiktiga inköp. Har ambitionen att poppa en av varje Jacquesson om tio år (lagom till 40årsfesten...). Och sedan om kanske 15-20 år bjuder jag in till en provning med Jacquessons 700-serie på magnum. :cigarr:

Jacquesson n. 740 (2012-bas, deg. feb 2017) magnum x2
Jacquesson n. 736 Dégorgement Tardif (2008-bas, deg. nov 2016) magnum x2
(Privatimport från Vinovum)

Visa bifogad bild 11703

Och sedan orkade jag även bära 2016 Bouland x2
Lite skakig på hand efter att ha kånkat på allt det där ;)
 

Skrutt

Medlem
Nej, jag har ingen aning om exakt hur erfaren vindrickare hon är heller. Det lutade åt någon av sydafrikanerna men jag inser någonstans att det är onödigt att göra det hela för svårt och att det antagligen roligast för henne med en Zinfandel. Får nog bli så. Sparar Saronsberg till ett annat tillfälle kanske.

Tack för alla förslag!
Varför inte göra en butiksbeställning av Ridge? Det finns flaskor kvar i butik.
 
Toppen