Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Thomas

Medlem
DSC_0400.JPG

Efter att ha fått hem tre Krug 1996 och en Krug 1988 för en dryg vecka sedan, var det nu dags för nästa laddning att anlända. Sex flaskor Krug 2002, sex flaskor Dom Perignon 1996 och tre flaskor Bollinger RD 2002 blev det denna gång. Snacka om att spränga budgeten för detta året. Men vem behöver ett sparkonto när man kan njuta av god Champagne?!?
 

Belmont

Medlem
Visa bifogad bild 13489
Efter att ha fått hem tre Krug 1996 och en Krug 1988 för en dryg vecka sedan, var det nu dags för nästa laddning att anlända. Sex flaskor Krug 2002, sex flaskor Dom Perignon 1996 och tre flaskor Bollinger RD 2002 blev det denna gång. Snacka om att spränga budgeten för detta året. Men vem behöver ett sparkonto när man kan njuta av god Champagne?!?

Vart handla du dessa godbitar?
 

matage

Medlem
Två flaskor Krug -04 på Heathrow. Tyvärr som sagt bara ex-EU så de får följa med till Dubai och tillbaka så jag hoppas att min nedkylning och ordentliga isolering i väskan håller dem säkra
 

henrikh

Medlem
Köpt på plats i Spanien syd/väst om Barcelona. Lika trevlig hemma som på plats. Något som testat? Tur man köpte ett par.
 

Belmont

Medlem
Någon som har koll när Dom Perignon släpper sina 2008or? Sett att en del svenskar har fått prova den nere på plats.
 

Christer J

Medlem
Visa bifogad bild 13504
Idag kunde jag hämta min del av det gemensamma inköpet av 2006 Paul Bara Comtesse Marie de France. Kul med champagnen men framförallt var det kul att träffa den genomtrevlige Christer Johansson!
Vi kommer förhoppningsvis att träffas fler gånger. :)

Fint sätt att handla vin på om man inte vill ha stora lådor utan bara några flaskor att smaka!
Kul också att träffa likasinnade i verkliga livet (som dessutom är väldigt trevliga)
Vi pratade om att eventuellt ordna någon lättsam sittning med champagne från år 2008.
 

Christer J

Medlem
Efter följande inköp har årets champagnebudget redan spräckts:

R & L Legras Saint-Vincent Grand Cru 2008, Flaska 750 ml Flaska(750ml) 3
Philipponnat Clos des Goisses 2008, Flaska 750 ml Flaska(750ml) 3
Henriot Blanc de Blancs, Flaska 750 ml Flaska(750ml) 3
Krug Grande Cuvée, Flaska 750 ml Flaska(750ml) 1


Så jag får konstatera att budgeten verkar felsatt och behöver korrigeras i framtiden.
Efter att @Elvis tipsat om Legras Saint-Vincent 2000 så köpte jag 4 flaskor och fann den väldigt god så då antar jag att årgång 2008 inte kan vara sämre.
Krug har jag aldrig smakat! Det är så härligt att få prova drycker som ni har skrivit mycket om och njutit av.

Jag har heller aldrig druckit någon Selosse, men igår på en liten champagnebjudning berättade min granne att han har några Selosse som han fått i gåva för 10 år sen och gärna skulle dela en flaska med mig. Det tyckte jag var förträffligt :)

Detta var de viner vi smakade på igår:
Det var ingen som gillade 1988,an. Billecart-Salmon fantastisk tyckte 3 av 4 personer. Legras vår nya favorit. Heidsieck Monopole trevlig champagne som blev godare med lite tid i glaset.
IMG_3825.jpg
 
Toppen