This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag slog till på en flaska och testade den igår.
En tackar för uppvisad laganda!Jag slog till på en flaska och testade den igår.
Vill du ha en kraftfullt bordeaux till sommarens grill kan detta vara ”prisvärt”. Men för mig stannar det vid en flaska.
Webbsläppet idag var för mig totalt ointressant. Likaså Buckan som jag iofs följt minut för minut med intresse och skrattat mig igenom utan att lägga ett enda bud. Vilken fars!
Men hade budget att bränna så budade hem 2003 Château Latour Grand Vin & 2006 Château d' Yquem från internationell auktion för rimligt pris, inför en middag jag planerar i vår.
Latour -03 är fruktansvärt bra!
...och även d'Yquem -06, smakade saffran i munnen hela dagen efter när jag drack den senast!Latour -03 är fruktansvärt bra!![]()
Kostade Latour 5pix på En primeur eller d'Yquem?...och även d'Yquem -06, smakade saffran i munnen hela dagen efter när jag drack den senast!2006 var tydligen ett riktigt knepigt år i Sauternes men som ofta lyckas de stora slotten ändå leverera kanonkvalitet.
Edit: Kollade vad den kostade en primeur: ca 5 000 SEK och nu har priset rasat med ca 1/3 vilket ökar min confirmation bias att det är en usel affär att köpa vin på termin.
d'Yquem 2006 en primeur ≈ 5 000 SEK så priset har rasat med ≈33%Kostade Latour 5pix på En primeur eller d'Yquem?
Bra pris, fast ingen toppårgång och inte drickmogen på ett bra tag.Visa bifogad bild 36250
Tycker alltid Fontodi Chianti Classico levererar på topp, ett av mina husvin.
Ibland har man extra auktionstur och lyckas knipa sex flarror 2022 för endast 230:-/flarran, allt inkluderat.
Mtp att 2021 kostade 319:- på Bolaget så blir det helt klart fyndstämpel.![]()
Jo, Fontodi CC går riktig bra att dricka tidigt. Vi snackar husvin. Har du provat nån gång?Bra pris, fast ingen toppårgång och inte drickmogen på ett bra tag.
Inte vad jag kan komma ihåg, men många andra.Jo, Fontodi CC går riktig bra att dricka tidigt. Vi snackar husvin. Har du provat nån gång?
Vad tror du?Jo, Fontodi CC går riktig bra att dricka tidigt. Vi snackar husvin. Har du provat nån gång?
Då tycker jag du ska avhålla dig från att så tvärsäkert yttra dig i frågan.Inte vad jag kan komma ihåg, men många andra.
Jag tycker Fontodi CC går toppen att dricka ung.Vad tror du?
Tänkte mer på vad du tror om att B. eventuellt hade druckit det.Jag tycker Fontodi CC går toppen att dricka ung.
Alla viner går dricka när som helst, men vill man ha bästa resultat är det fördelaktigt att lagra vinet åtminstone några år, men som husvin ligger det i en hög klass. Många viner ska drickas också när de är ganska färska och då handlar det mest om rena budgetviner. Men allt det här visste du redan.Jag tycker Fontodi CC går toppen att dricka ung.