Du anar inte. Årets hype drogs igång av @Larseman och jag är en sucker för hypes så visst tog jag hem två flaskor. Provas ikväll.Det verkar vara hett med Dalla Cia
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Du anar inte. Årets hype drogs igång av @Larseman och jag är en sucker för hypes så visst tog jag hem två flaskor. Provas ikväll.Det verkar vara hett med Dalla Cia
Så länge man hypar bra grejer så är jag med på det!Du anar inte. Årets hype drogs igång av @Larseman och jag är en sucker för hypes så visst tog jag hem två flaskor. Provas ikväll.
Neeeej glöm inte köpstoppet!Du också? Detta börjar likna en sekt!?
-Ger du också grönt ljus ser jag ingen annan utväg än att också dras med i masspsykosen
För att "köpstopp" skall vara relevant så krävs det ju att motsatsen existerar i form av det avsevärt roligare "köpstart", som i sin tur möjliggör att utropa "köpstopp" igen dagen därpå.Neeeej glöm inte köpstoppet!
Köpvadåförnåt?Neeeej glöm inte köpstoppet!
För min del beställdes vinerna förra året så de räknas inteNeeeej glöm inte köpstoppet!
Snart står Nationella insatsstyrkan och knackar på dörren.Detta börjar likna en sekt!?
-De skall bland annat ha dansat runt en pall brinnande lådviner, stuckit nålar i en vodoo-docka av Per Morberg samt nätmobbat Bengt-Göran Kronstam.Nyhetsrubriken: "Polisen varnar för sektliknande vinforum"
Vill ha rapport på Rieslingen! Någon som har provat ännu?Det verkar vara hett med Dalla Cia; har jag missat något här?
Plockade ut några flaskor idag:
2013 Joseph Chromy Riesling * 6.
2004 Chatêau Couvent des Jacobins * 1.
Barbeito Madeira Rainwater Reserva * 1.
Kan bli provning på Barbeito imorgon kväll tror jag, idag är jag lite seg för att ta några riktiga smaknoter, och det vill man ju på månadens vin!
Provade den i förra veckan. Trevlig och ursprungstypisk, med en hel del cykelslang i näsan. Lite mer spänst i syran hade inte skadat, men för 59kr är det inget att bråka om.Vill ha rapport på Rieslingen! Någon som har provat ännu?
Jag har provat vinet förr men det var nog annan årgång, gissningsvis förra... Tyckte det levde väl upp till en bra bas-Riesling för 120 pistoler så för halva priset tänkte jag som @Magnus L och beställde hem sex flaskor. Bara att slänga in en i kylen och ha som standardvitt när jag får oväntat besök!Vill ha rapport på Rieslingen! Någon som har provat ännu?
Har också spontanköpt den, stod och såg ensam ut..En aspekt av mitt vinösa nyårslöfte var att sluta spontanköpa en massa mediumwines. Så jag spontanköpte lite 2012 Ornellaia istället. Kommer sluta bra det här
2010 Bartolo Mascarello Barolo