Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Några hundra dyrare men fortfarande en vettig deal.

https://www.kitchentime.se/p/coravi...KnzuSjRuX1kxFZRZFQfMR0Xs8VdB6LFxoC24cQAvD_BwE

Med det sagt ska jag nu gå och hända min från Kitchenlab. ;)

Skön bakmaskin :)

upload_2019-12-1_16-1-18.png
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Hej Tomas, chans att få ut en lista på dagens prisförändringar?

Självklart!
Den här gången glömde jag bort att ladda ned den öppna APIn igårkväll, och fick således jämföra priserna på en tremånaders period istället för en endagsperiod. Jaja, även solen har fläckar! Hittar ni nåt köpvärt?

Observera som vanligt att det är blad ett i kronor och blad två i procent.
Den här gången blev procenten lite mer realistisk. Avslaget i kronor delat med priset innan sänkning.
 

Attachments

  • 2019-09-01 till 2019-12-01.xlsx
    105,6 KB · Visningar: 467
Vad är era personliga söta favoriter till nötterna, efter kaffet, till chokladdesserten vid julbordet, när klapparna nästan är färdigöppnade och juladrenalinet börjar stila sig och magen känns litet småstinn? Port - och i så fall vad för något? Madeira? Sauternes? Tokaji Aszu? Gärna tips på sådant som går att beställa här i svedala.

F-n, Vaio Armaron upp 75%.
 

LarsW

Medlem
Självklart!
Den här gången glömde jag bort att ladda ned den öppna APIn igårkväll, och fick således jämföra priserna på en tremånaders period istället för en endagsperiod. Jaja, även solen har fläckar! Hittar ni nåt köpvärt?

Observera som vanligt att det är blad ett i kronor och blad två i procent.
Den här gången blev procenten lite mer realistisk. Avslaget i kronor delat med priset innan sänkning.
Tack! :)

Det blev lite smått och gott även för mig.
Tio Pepe en rama är även det ett säkert kort från år till år.
Nu prissänkt till 119kr. Fick bli 2 flaskor.
 

Ekdahl

Medlem
Självklart!
Den här gången glömde jag bort att ladda ned den öppna APIn igårkväll, och fick således jämföra priserna på en tremånaders period istället för en endagsperiod. Jaja, även solen har fläckar! Hittar ni nåt köpvärt?

Observera som vanligt att det är blad ett i kronor och blad två i procent.
Den här gången blev procenten lite mer realistisk. Avslaget i kronor delat med priset innan sänkning.
Tackar. Finns väl några enklare vardagsviner av hyggligt snitt som har extra låga priser på sig nu. Frågan är bara om när sådana skall drickas, men beställde några som kanske hittas tillfällen för framöver.
 

Sonderlese

Medlem
Självklart!
Den här gången glömde jag bort att ladda ned den öppna APIn igårkväll, och fick således jämföra priserna på en tremånaders period istället för en endagsperiod. Jaja, även solen har fläckar! Hittar ni nåt köpvärt?

Observera som vanligt att det är blad ett i kronor och blad två i procent.
Den här gången blev procenten lite mer realistisk. Avslaget i kronor delat med priset innan sänkning.
Tack Tomas!
Jag lade en beställning på Labruyère Anthologie GC Rosé; bra tillfälle att stifta bekantskap med en ny champagne!
 

Sonderlese

Medlem
Tack Tomas!
Jag lade en beställning på Labruyère Anthologie GC Rosé; bra tillfälle att stifta bekantskap med en ny champagne!
Jag kammade hem noll flaskor, men jag fick en dumkorkat svar från SB:

Hej,
82236 Labruyère Anthologie Grand Cru Rosé 349,00 kr<http://www.systembolaget.se/8223601> kommer inte att levereras till din butik. Varan lagerförs enbart av dryckesleverantören och vi saknar aktuell information på vår hemsida om när den är beställningsbar igen. För mer information, vänligen kontakta leverantören. Information om vem som är leverantör hittar du på vår hemsida. Din beställning av denna vara är makulerad men det påverkar inte andra varor i din beställning.
Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300

Detta trots att det stod vid beställningstillfälle att det gick att beställa varan till min butik, och det står så ännu!
Sedan var jag i kontakt med SBs kundtjänst i samband med att jag inte fick nån tilldelning CH08 förre fredagen, att om man beställer ett antal flaskor men lagersaldot understiger det antalet får man inget alls och beställningen makuleras! Stämmer verkligen detta?!? Hur idiotiskt kan det vara?!! Om t.ex. jag beställer 13 flaskor, men det bara finns tolv flaskor på lagret, vill jag hellre nöja mig med tolv flaskor än noll flaskor! Eller?? Om så är fallet, då borde det finnas möjlighet att beställa ”1 tom ... ” antal av en vara.
 

Skrutt

Medlem
Jag kammade hem noll flaskor, men jag fick en dumkorkat svar från SB:

Hej,
82236 Labruyère Anthologie Grand Cru Rosé 349,00 kr<http://www.systembolaget.se/8223601> kommer inte att levereras till din butik. Varan lagerförs enbart av dryckesleverantören och vi saknar aktuell information på vår hemsida om när den är beställningsbar igen. För mer information, vänligen kontakta leverantören. Information om vem som är leverantör hittar du på vår hemsida. Din beställning av denna vara är makulerad men det påverkar inte andra varor i din beställning.
Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300

Detta trots att det stod vid beställningstillfälle att det gick att beställa varan till min butik, och det står så ännu!
Sedan var jag i kontakt med SBs kundtjänst i samband med att jag inte fick nån tilldelning CH08 förre fredagen, att om man beställer ett antal flaskor men lagersaldot understiger det antalet får man inget alls och beställningen makuleras! Stämmer verkligen detta?!? Hur idiotiskt kan det vara?!! Om t.ex. jag beställer 13 flaskor, men det bara finns tolv flaskor på lagret, vill jag hellre nöja mig med tolv flaskor än noll flaskor! Eller?? Om så är fallet, då borde det finnas möjlighet att beställa ”1 tom ... ” antal av en vara.
När du beställer en vara från beställningssortimentet, som champagnen ovan, har SB ingen koll på lagersaldot. Det är därför inget saldo anges när man trycker på ”Går drycken att beställa?” SB vet inte om det finns 12 eller 13 flaskor eller inga alls.

För CH08 som lagerfördes av SB själva är det en annan sak. Där jämförs din beställning med lagersaldot på SB och är den för stor i beställningsögonblicket så studsar den. Detta är ganska självklart när det gäller varor som inte har strykande åtgång. Då ser du klart och tydligt att det finns 12 flaskor och försöker inte beställa 13 - självklart. Problemet med CH08 var att åtgången var så snabb att saldot sjönk för mycket innan du slutfört beställningen. Generellt sett tycker jag att detta kan vara surt men inte ett fel, då den/de som fick ”dina” flaskor trots allt slutförde beställningen före dig.
 
Toppen