Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Fredrik!

Medlem
6BC3828D-9C4C-4DB3-A8D3-BFBCC77BC924.jpeg
6BC3828D-9C4C-4DB3-A8D3-BFBCC77BC924.jpeg
Verkar vara lite varierande priser på Selosse. 882 kronor enligt denna lista jag hittade som är daterad augusti 2019. Man blir ju lite sugen trots att Finlandsbåtar är hemska, men trist när man kommit ombord och det är out of stock och man får käka pepparstek och dricka Torres.

https://www.tallinksilja.fi/documents/10192/29367501/Tax-free-winelist-symphony/

kolla vad jag hittade :)

D8D23B0B-6E01-4B91-BB13-0B0989C57EB9.jpeg
 

Per Stade

Lege artis
Någon som druckit Black Stallion Cabernet Sauvignon Limited Release?
Är den värd 360:- mer än den vanliga Black Stallion Cabernet Sauvignon?
 
Last edited:
Om så är fallet pratar vi om maximalt två tusendelars procent syre vilket inte bör ha någon märkbar påverkan på vinet.

Antag en slatt kvar i flaskan och 60 cl argon. Mängden luft är då maximalt 0,006 cl, dvs 0,06 ml, vilket kan jämföras med volymen hos en vattendroppe. Mängden syre är då maximalt ca 20% av en vattendroppe. Och då är flaskan nästan tom.

Dags för admin/moderator att bryta ut alla Coravin diskussioner till ett separat tråd eller flytta til den här lite äldre https://www.finewines.se/threads/coravin.2590/

Bara min syn :)

PS. Var mer ordning förut :D
 
Last edited:
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Tillägg: verkar vara fraktfritt över 750 euro. Å andra sidan kom du säkert över det beloppet enbart genom att köpa en flaska Cristal Rosé Vinothèque 1996 för € 2795 (före rabatt)... ;):eek::eek::eek::eek::eek:
Tomas hade såklart rätt... De hörde av sig och ville ha 96 euro frakt för 12 flaskor. Blev inget köp :mad::(
 

FredrikC

Medlem
Exakt, vatten anpassat för att matcha med olika kategorier av vin.
Andreas Larsson är delägare i bolaget
Om jag inte är helt ute å cyklar så provade jag något sånt på franska gaatronomidagarna på grand här i höstas. Det var skillnad helt klart. Men hade fått i mig en hel del också så kan inte ge något detaljerat utlåtande.
 
Toppen