Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Mattias Schyberg

Administratör
Intressant artikel. Min slutsats är att ett svagt kolsyrat eller stilla vatten med så neutral smak som möjligt är idealet och passar till det mesta. Har du någon rekommendation?
Vårt kranvatten är tyvärr inte gott.
Minvino 1 är ett sådant vatten du söker, men de tar bra betalt. Jag brukar nöja mig med kranvatten. :)
 

Per Stade

Lege artis
Minvino 1 är ett sådant vatten du söker, men de tar bra betalt. Jag brukar nöja mig med kranvatten. :)

Du missförstod frågan.
Nu tänkte jag mer på något av de vanliga vatten på flaska dom finns i butikerna. För du har säkert provat även sådana?
Och som sagt vårt kranvatten är inte gott.
 

Mattias Schyberg

Administratör
För att få perspektiv mot vattenprovningen vs rådet billigaste flaskvattnet, upplever du att skillnaden i smak är av för ringa karaktär eller pga kostnaden?
Visst har jag känt skillnad mellan vatten och vatten, men så länge jag får ett vettigt, neutralt vatten är jag mer än nöjd. Visserligen kan jag gilla riktigt lantligt vatten med smak av järn och dy, men det är mer av en kuriosa i så fall.
 

HerrMelin

Medlem
Smaken är ju som sagt, delad, precis som den vi sitter på. Har provat minvino med Björnstierne Antonsson, Andreas Larsson och Andreas Grube, samtliga tyckte (inklusive jag själv, men jag har långt ifrån tyngden och kunskapen som följer deras namn) att det är stor skillnad med minvino, men som sagt, bara för att någon säger att något är bra eller dåligt så är det en personlig åsikt och inget som gäller som lag för resten av vårt kära vinfolk.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Smaken är ju som sagt, delad, precis som den vi sitter på. Har provat minvino med Björnstierne Antonsson, Andreas Larsson och Andreas Grube, samtliga tyckte (inklusive jag själv, men jag har långt ifrån tyngden och kunskapen som följer deras namn) att det är stor skillnad med minvino, men som sagt, bara för att någon säger att något är bra eller dåligt så är det en personlig åsikt och inget som gäller som lag för resten av vårt kära vinfolk.
Nu låter det som en ganska partisk samling med tanke på att Andreas Larsson var med. ;)
 

Alex5

Medlem
För er som är ute efter brunello 2015 så finns det några att handla som primör på philipsons. Både argiano och altesino får man för 290kr vid köp av 12 flaskor.
Altesino (399kr för årgång 2014 på SB)ser ut att komma 22 januari och argiano någongång i mars.
 

Boletus

Medlem
För er som är ute efter brunello 2015 så finns det några att handla som primör på philipsons. Både argiano och altesino får man för 290kr vid köp av 12 flaskor.
Altesino (399kr för årgång 2014 på SB)ser ut att komma 22 januari och argiano någongång i mars.
Bra läge för samköp! En halv låda Argiano hade suttit fint.
 
Toppen