Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Uncle_Bob

Medlem
Philipson Wine tar 340 SEK för Bollinger NV, fri hemleverans till Sverige, minimum 6 flaskor per order. Man behöver ha ett svenskt konto och logga in för att se SEK-priset, uppfattar det som att de manuellt prissätter DKK/SEK för det finns ingen logik i växelkursen, oftast är den långt över den faktiska men ibland så är det som med denna att det svänger åt svenskarnas håll då han vill ha 300DKK för samma vara...
Screenshot 2020-11-21 at 07.43.06.png
 

LarsW

Medlem
Philipson Wine tar 340 SEK för Bollinger NV, fri hemleverans till Sverige, minimum 6 flaskor per order. Man behöver ha ett svenskt konto och logga in för att se SEK-priset, uppfattar det som att de manuellt prissätter DKK/SEK för det finns ingen logik i växelkursen, oftast är den långt över den faktiska men ibland så är det som med denna att det svänger åt svenskarnas håll då han vill ha 300DKK för samma vara...
Visa bifogad bild 21360
Tack för info.
Det var ju faktiskt ett riktigt bra pris! :)

Helt enig i att deras prissättning ofta är... förvirrande.
Brukar kolla genom deras erbjudanden lite då och då. Ibland hittar man guldkorn som detta.
Men deras "normala" pris för flaskan på nästan 700 SEK är ju helt koko! :eek:
 

Uncle_Bob

Medlem
Tack för info.
Det var ju faktiskt ett riktigt bra pris! :)
Ja verkligen, jag vet inte om det är att de tabbat sig eller om de går all in inför black friday men jag tror det billigaste jag sett den där tidigare var 429 sek för ca 2 år sedan när de nyligen börjat med hemleverans till Sverige.
 

Jesper L

Medlem
Ja verkligen, jag vet inte om det är att de tabbat sig eller om de går all in inför black friday men jag tror det billigaste jag sett den där tidigare var 429 sek för ca 2 år sedan när de nyligen börjat med hemleverans till Sverige.
Vi får se om det skickas. Beställning lagd i alla fall! Tack för tips :)
 

Uncle_Bob

Medlem
Vi får se om det skickas. Beställning lagd i alla fall! Tack för tips :)
Jag beställde redan igår, men hade inte en tanke på att lägga ut det här då, fick orderbekräftelse och faktura med bekräftad betalning samt under em plingade det till i appen "Mina Paket" och Bring hade fått info att det förbereds ett paket till mig där så det bådar gott... Men man skall inte fira förrän man har dem hemma i källaren :)
 
Ny här och ser att det varit lite snack om lagringsskåp i tråden. Och egentligen 2 frågor, dels om det finns någonstans i göteborgsområdet som säljer typ Eurocave eller Mquvee skåp? Vore kul att kunna kika och framför allt lyssna på dem innan man köper (köpte ett Norcool 350 aggregat som låter lite mycket för att sitta i köket, säljes till bra pris om någon vill köpa de ;)). 2; Om någon "vuxit ur" ett Eurocave skåp enligt bilden och vill sälja så är jag intresserad av att köpa de.
upload_2020-11-24_11-28-1.png


Tack på förhand för tips och en trevlig tråd=)
 

FredrikC

Medlem
Pol Roger NV för 250 dkk på Finewines.dk synd att de har så dyr frakt bara(300dkk)

Någon som hittat andra bra deals på champagne idag?
 
  • Like
Reactions: A.W

Jonas Sand

Medlem
Drappier NV från Philipson är billig (259) men tolv stycken är lite mastigt. Jag har inte druckit av den på länge men har för mig att jag tyckte att den var ganska okej. Inget att jubla över men ändå trevlig. Någon annan kanske vill fylla på?
 
Toppen