Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

MarkusJ

Medlem
Kikade runt lite på PdB i förra veckan och började lägga lite flaskor i korgen. Tänkte avvakta lite, och någon dag senare trillade det ner ett mail som välkomnade mig till sajten (hade alltså reggat konto men ej tidigare lagt någon order) där jag fick en rabattkod på €15. Så litet tips om man inte handlat tidigare, eller vill sneaka med att skapa ett nytt konto :)
 

Johlar

Medlem
För er som gillar krug 2004 så har Amadoro.de den för 239 eurosar. Har inte sett den billigare där jag brukar kolla iaf.
Tack för tipset, 2 flaskor krug kom idag redan. IMG_20210107_171609.jpg
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Föräldrarna har fått för sig att åka M/S Rosella i veckan och tänkte be dem köpa (om något hittas till bra pris) och söker därför Er hjälp att identifiera dessa!

https://www.vikingline.se/ombord/taxfree-shopping/rosella/vin/

Har själv ögnat på
Ken Forrester The FMC
Champagne Krug Grande Cuvée Brut NV
Champagne Ruinart Blanc de Blancs Brut NV
Bra pris på Krug, även på Heidsieck NV.
Ken Forrester lät spännande, men så är jag en älskare av chenin, gärna från SA.
Renato Ratti Barolo Marcenasco (oklart årgång) har även den ett bra pris. Enklare men god Barolo är aldrig fel.
 

Mexikanaren

Medlem
Föräldrarna har fått för sig att åka M/S Rosella i veckan och tänkte be dem köpa (om något hittas till bra pris) och söker därför Er hjälp att identifiera dessa!

https://www.vikingline.se/ombord/taxfree-shopping/rosella/vin/

Har själv ögnat på
Ken Forrester The FMC
Champagne Krug Grande Cuvée Brut NV
Champagne Ruinart Blanc de Blancs Brut NV

Catena Zapata Cab. Sav. skulle jag säga är ett hyfsat husvin för 109:-, finns även på Systemet för 169:- för jämförelsepris
 
Toppen