Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

chambertin

Medlem
Appropå diskussionen om Barbera förut och Braida.
Är i princip av samma uppfattning men sedan länge tillbaka så finns det ju i alla fall EN producent av Barbera (om än ganska otypisk eller kanske rätare sagt ovanlig) som jag inte säger nej till och det är Braida. Man får inte vara allergisk mot ek och hög alkoholhalt dock.
https://www.braida.it/en/red-wines/
10559098.jpg


Ett bra tag sedan jag drack ngn dock då prislappen på vinet ovan idag ligger runt 500kr.

Har precis som många av er andra samplat runt en hel del på annan Barbera och insett att det inte riktigt är min grej.
T.o.m Accomassos Barbera som jag kom över flaska av var en rejäl besvikelse och den var ju inte heller precis i lågprissegmentet.
Såg att Philipson hade en av Braidas enklare varianter (inte druckit den själv) för 195 SEK/st vid 12-pack.
https://philipsonwine.com/produkter/2016-montebruna-barbera-dasti-piemonte-braida
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Tack för tipset! Beställde en låda. Bara vetskapen av att SB säljer rabatterade produkter gör att man vill köpa.:D

Jacquart är väl inte någon topproducent men vet att jag uppskattade 96orna på magnum.

Även jag beställde, Är vinet defekt så går det åter annars så är det många som uppskattar en flaska roséchampagne i present (om jag nu inte gillar det 100% )
 
Köpte att antal Jacquart men bytte bort dem mot bordeaux , bland annat cos d'estournel 1999 :). Hade också ett stort antal Palmer och vid tiden en mycket begränsad yta att lagra vin.

Efter att blivit utsatt för en hisklig mängd rödtjut veckan innan med göteborgsgänget och mitt andra utdelade spöstraff till en bandolkopia så var det dags för lite kompensation med likasinnade.


Jacquart 1996 magnum
Doft av rök och svamp, första intrycket var dompa vilket flaskägaren höll med om. Helt fantastisk doft och kvällens bästa, smaken höll dock inte hela vägen utan var lite platt och kort i smaken. Var inne på 95 eller offår som 93, gissade 90 när det visades vara magnum. Helt fel och ytterligare en 96 som ska drickas nu. Jag drack upp min sista för två år sedan och då var den lite piggare men bra valuta för pengarna och återigen visas magnums storhet.

Kanske skulle behållt dem dock :)
 
Toppen