Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Philipson har kampanj på Enemigo Chardonnay 2019.
Rasande mycket kvalitet för 160 riksdaler.

Kom ihåg att alla flaskor utöver de första 6 får man för samma pris. Så i det här fallet köper man 7 för att slippa frakten, då blir den 7:e flaskan nästan gratis (frakten kostar 149kr)... om man behöver en ursäkt att köpa mer vin alltså...:ängel:


Fattar nog tyvärr inte vitvin. Tyckte detta vin kändes intetsägande och smaklöst, blev lite bättre vid rumstemp.:eek: Hur lär man sig gilla dessa vitvin?
 

Sebran

Medlem
Fattar nog tyvärr inte vitvin. Tyckte detta vin kändes intetsägande och smaklöst, blev lite bättre vid rumstemp.:eek: Hur lär man sig gilla dessa vitvin?

Du behöver inte gilla ett vin bara för att andra gillar det, jag blir också besviken av chardonnay 9 gånger av 10. Mitt tips är att försöka hitta viner du tycker om istället för att försöka övertala dig själv att tycka om viner som du egentligen inte gillar :D
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hospice 2010 låg på 495 förra julen. Bara som referens :)
Vilket alltså innebär att 11 år gammal Vignes de l'Hospice trevligt nog är drabbad av mycket lägre inflation än vitkål! :D
 
Vilket alltså innebär att 11 år gammal Vignes de l'Hospice trevligt nog är drabbad av mycket lägre inflation än vitkål! :D
Haha, något att va tacksam för i dessa mörka tider :)
 
Absolut båda är ju saint joseph.
Tycker alla Guigals saint joseph-viner är köpvärda,håller kanske lieu dit som den minst köpvärda även om det är ett bra vin.
men har du inte testat vinet men gillar Saint Joseph lär du inte bli besviken
 
Last edited:

Mats

Gone todash....
Ch Pegau cuvée reservée tycker jag man brukar hitta billigast hos Finewines.dk om man köper den just när de släpper den och nu har de släppt 2020. Inte oväntat upp en del i pris från ifjol, nu 349 dkk om man köper 12 st och till det 500 dkk i frakt vilket med dagens kronkurs slutar på 589 sek/flaska. Ifjol betalade jag 424 sek/flaska, men trots att det är upp en hel del är det billigare än allt jag får upp i gratisversionen av Wine-searcher.
 

Mexikanaren

Medlem
Fått rabattkoder med max 12,5 % rabatt av Premiers Grands Cru:
300-500 € = "BLACK25"
500-1000 € = "BLACK50"
> 1000 € = "BLACK125"

Gäller till lördag om jag förstått rätt.
Ville kolla på Bonnaire Magnum på deras sida, men blev mest bara förvirrad

1669312199913.png
 
Bra vin enligt dig? Jag älskar brunello och ser det dyka upp på vinbutiker med jämna mellanrum, men etiketten ser för gräslig ut och skrämmer iväg mig....
Tycker absolut att de gör bra brunello.
För standard priset hos Philipsons skulle jag nog köpa annat men för 359 tycker jag absolut att de är mer än köp värt om man gillar brunello.
 
Toppen