Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Per Stade

Lege artis
Vi har ju alla olika smak och olika synpunkter på vad som är ett deal.
Personligen hoppas jag att det här priset är kvar tills jag får pensionen nästa gång:

Bollinger Vintage Collector’s Case

 
Last edited:

Bastardo

Medlem
Nu känner jag mig lite nyfiken här.....hur hittar ni de här prissänkningarna? Verkar osannolikt att bara "springa på" sänkningar av den här storleken...... :)
Om du syftar på mig, så jag söker oerhört mycket viner hela tiden på en jäkla massa olika ställen som finns. Dock mest på bolis, så klart och om man gör det i den omfattningen som jag gör, så händer det ibland att man hittar några guldkorn.
Det var enklare förut när SB redovisade helt öppet vilka priser var nedsatta, nu gör de inte så, tyvärr, men det finns några sajter som försöker tipsa om sådana viner, men bäst lycka har man om man råkar finna sådana själv.
 

Bastardo

Medlem
Ja, jag syftade på personlig smak. I den här prisklassen, utgående från urprungspriset, kan det skilja rätt så mycket. Godellon som du tipsade om förra gången tyckte jag var jättebra, medan @thunberg var föga imponerad.
2457 Cabriz Dão, 2017 har "bara" 44 % rabatt, men det tipset kan du få som tack för dina inlägg ;)
Tack, Patrik!
Jag tyckte precis som du. Hade köpt ganska många flaskor av den, men det var så lättdrucket att de flaskorna försvann nästan på en gång och när jag skulle köpa mer, var de slut.
Tack även för tipset. Det vinet skulla bära även sitt normala pris med äran, känns det efter att ha läst kort vad Munkis tyckte om vinet. Och för nuvarande priset är det ett fynd så klart. Kanske jag beställer ett par flaskor alla fall, om de finns kvar.
Tyvärr: Utgått online, men Malat GW finns kvar. Passa på så länge den finns. Borde väl finnas några människor här som dricker lite annat än skumpa … ;) Fast kanske druvan anses inte fin nog för att vara intressant för en riktig ’vinnörd’.
P.S. Nu vågar väl ingen erkänna att hen gillar druvan när jag har nämnt den så många gånger.
 
Last edited:

Philip W

Medlem
Vi har ju alla olika smak och olika synpunkter på vad som är ett deal.
Personligen hoppas jag att det här priset är kvar tills jag får pensionen nästa gång:

Bollinger Vintage Collector’s Case

Ja, det är ett fint paket, men det har gått upp 500kr sedan december. Köpte i december för 3245kr och nu 3755kr.
 

Martinski

Medlem
Ja, det är ett fint paket, men det har gått upp 500kr sedan december. Köpte i december för 3245kr och nu 3755kr.

Priserna på Bollinger har verkligen gått upp i taket på Philipsonwine. PN TX kostade väl 900kr vid släpp, samma med B13? LGA 14 kan man ju köpa på bolaget för 1900kr, åtminstone 300kr billigare. PN TX kan man säkert få hem via Catawiki för runt 100 euro med frakt.
 

Philip W

Medlem
Priserna på Bollinger har verkligen gått upp i taket på Philipsonwine. PN TX kostade väl 900kr vid släpp, samma med B13? LGA 14 kan man ju köpa på bolaget för 1900kr, åtminstone 300kr billigare. PN TX kan man säkert få hem via Catawiki för runt 100 euro med frakt.
Håller med - Philipsson har blivit betydligt dyrare på mycket. Och de verkar ha gått all-in på att endast sälja på kampanj. Ordinariepris på det mesta i sortimentet har höjts till löjliga nivåer (långt över marknadspris) för att sedan kunna säga 50% rabatt och sälja på det. Gillar inte den strategin.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
garrafeiranacional har förlängt sin rea på portviner till 30/4. Allt är kanske inte billigt, men jag tror att det finns en del grejer som har bra pris även före rabatten på 20 %.
Gratis frakt för 10 flaskor.
Byt språk till engelska. För portugisspråkiga är det 20 % rabatt på gin istället för port.
 
garrafeiranacional har förlängt sin rea på portviner till 30/4. Allt är kanske inte billigt, men jag tror att det finns en del grejer som har bra pris även före rabatten på 20 %.
Gratis frakt för 10 flaskor.
Byt språk till engelska. För portugisspråkiga är det 20 % rabatt på gin istället för port.
Någon specifik flaska du skulle rekommendera? I övrigt blir det kanske några fler 2020or.
 

Sarco

Medlem
Garrafeira har ju ett fantastiskt fint utbud men inte längre så fantastiska priser. Köpte en del därifrån tidigare. Nu tycker jag att det mer är bra sortiment hellre än bra priser. Vet inte hur mycket som är valutaeffekt och hur mycket som är generell prisuppgång? En del är väl snålhet från min sida också. Oavsett så är ju bra portvin alltid prisvärt, om man jämför med de bisarra priserna på torra viner. 2000 var ett bra år och finns för vettiga pengar. Går att dricka eller lagra.

Vill du spendera mer erbjuds just nu en del flaskor av de bra årgångarna 1970, 1977 och 1980, till överkomliga priser. Alla går att dricka nu och det är kanske mest 1977 som kan tjäna mer på lagring.

Allt efter 2000 bör lagras men unga vintage ports är också en smakupplevelse, om än mer av kraft än av elegans. Riktigt unga vintage ports köper du dock till bättre pris på bolaget, generellt sett.

Håller med om Grahams VP 2000 men ett tips för just Garrafeira är att köpa några mindre kända namn (och därmed lägre priser) av äldre årgångar i syfte att kunna utforska vintage ports åldrande till lite lägre kostnader. Det finns några från 1980 och 1985 som är klart värda att prova. För 500-600 per flaska med den åldern har man ju råd att misslyckas, tänker jag. Ska in och botanisera lite!
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Vill du spendera mer erbjuds just nu en del flaskor av de bra årgångarna 1970, 1977 och 1980, till överkomliga priser. Alla går att dricka nu och det är kanske mest 1977 som kan tjäna mer på lagring.
Jag har inte kollat genom shoppen men här tänker jag tips på deals så tror inte din post hör hemma här. Vad gäller Taylor´s 1977 t.ex. så pratar vi dubbla marknadspriset trots att den är sänkt med 100(!) euro, varför ska man öht handla där??

Edit. ok såg att Patrik tipsade ovan men känns tveksamt att fynda på deras rea iom ovan exempel
 

Sarco

Medlem
Ja, just den ska du nog inte handla där, även om den vad jag kan se går för snarare 150% av marknadspriset. Fortfarande för dyrt såklart. GN är ett bra ställe att köpa udda portvin på till vettigt pris, och ett bra ställe att hitta ett stort utbud av portviner på till numera rätt så dyra priser. Vilket väl var mer eller mindre vad jag skrev i min förra post som jag hoppas tillförde något till ämnet. Om den inte gjorde det så raderar säkert en vaksam admin både din och mina poster :)
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Ja, just den ska du nog inte handla där, även om den vad jag kan se går för snarare 150% av marknadspriset. Fortfarande för dyrt såklart. GN är ett bra ställe att köpa udda portvin på till vettigt pris, och ett bra ställe att hitta ett stort utbud av portviner på till numera rätt så dyra priser. Vilket väl var mer eller mindre vad jag skrev i min förra post som jag hoppas tillförde något till ämnet. Om den inte gjorde det så raderar säkert en vaksam admin både din och mina poster :)
Yes sorry, jag missade att du svarade på tidigare inlägg
 

Lennart

Medlem
Beställde just en låda Sassetti BdM 2018 på primeur från Philipsson. Vet inte om priset är något superklipp (590 kr/st) men någon primeur-rabatt borde det ju vara i varje fall. Hemkomsten är beräknad till 2 maj 2023, dvs imorgon, så det känns inte jättebetungande att vänta :)

 
Toppen