Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Den stora tråden om Bourgogne

Foley

Medlem
Tack för fina noter, hur ser du på volnayen, drickfönster och utveckling om den får ligga?
Jag tycker att Volnay dracks väldigt bra redan nu. Såklart ung, men det var mkt doft och smak, ett väldigt kul vin. Ganska kraftig för att vara en Volnay. Kvällens bästa vin i mina ögon. Men det går säkert att spara 5-10 år, om inte längre givet koncentrationen, utan problem. Jag kommer försöka att ta nästa flaska om 1-2 år. Jag har tyvärr inte druckit så mkt Volnay med ålder så vågar inte uttala mig om utveckling över längre tid. Får hänvisa till resten av forumet, om de kan ge någon input? 😊

Foley

Medlem
IMG_7543.jpeg

Frederic Esmonin Gevrey-Chambertin Clos Prieur 2020
Mörk röd i färgen. Rätt koncentrerad. Mkt hallon, ek och liten ton av vanilj. Bra, men kanske lite för mkt saftsmak för att att riktigt lyfta. En flaska kvar av tre inköpta. Frågan blir hur länge jag ska hålla på den.

buteljen

Medlem
Någon som provat Les Horées-Catharina Sadde :)?
De här finns på vinlistan så är lite nyfiken på dem:
Savigny les Beaune Les Plaisirs Et Les Jours 2022
Beaune Les Prevolles 2022
Agnippe Bourgogne blanc

Toppen