Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

chambertin

Medlem
Enda italienarna som Rudy blandade sig i, mig veteligen, var Giacosa och Conterno's Monfortino. Därmed inte sagt att han var ensam på marknaden, men ser ingen riktig idé att fejka viner som man kunde plocka upp för under €50 för ett par år sen.
Kanske var dåligt beskrivet av mig med uttrycket "Rudy-varning" men menade inte explicit att han varit inblandad i fejkade viner på den här nivån utan mer som en generell varning att se upp för fejkade viner.

Verkar rimligt som du säger att kostnadsnivån för dessa viner förmodligen gör det mindre intressant att förfalska.
Att dessutom Töpler verkar vara en av de handlare som för flest av dessa äldre viner är för mig ytterligare en indikation att det förhoppningsvis rör sig om äkta viner.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
När man vunnit en budgivning och skall betala sitt köp på Bukowskis, online, gör man det via bankkort? Och är kortet för-registrerat eller kan man använda vilket kort som helst?
Köpte för länge sen och kan fasiken inte minnas.. :D
Ser att det betalas via Klarna. Men inte om man INTE vill det, utan vill betala via kort. Det är min fråga.
@vintomas? @chambertin @Wintermute någon av er som kan minnas?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Ser att det betalas via Klarna. Men inte om man INTE vill det, utan vill betala via kort. Det är min fråga.
@vintomas? @chambertin @Wintermute någon av er som kan minnas?
Är rätt säker på att jag betalat med kort direkt vid avhämtning. Men det var över ett år sedan jag köpte något där sist. Klarna (som jag helst undviker) har jag inget minne av på Buckan, infört på senare tid?
 

Vingubben

Medlem
Du kan samla ihop alla poster och sedan välja hur du vill betala. Osäker på om det går med Klarna, men du kan välja vilket kort du skall betala med. Behöver med andra ord inte vara det kort som du har registrerat. Om du sedan vill ha frakt betalar du detta för varje post och här går det att använda Klarna.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tack för allas svar!
Då hoppas man på att vinna sitt bud nu då! ;)

Vill verkligen också undvika Klarna... (fällans fälla).
 
För er som köper för att sälja på auktion, top 10 lista över vilka producenter ni bör jaga efter, Tror inte några stora överraskningar direkt :)

Domaine de la Romanée-Conti
The Macallan
Petrus:
The Dalmore
Jean-Louis Chave (vässa klickfingret den 8 april på webblanseringen :) )
Henri Jayer
Mouton Rothschild
Lafite Rothschild
Domaine Leroy
Haut-Brion:

https://www.decanter.com/wine-news/...I5jsxPiFw_BlJNuv3nEqdSg1BFasIlAZmPPZ4LbzjJ1XU
 

FredrikC

Medlem
För er som köper för att sälja på auktion, top 10 lista över vilka producenter ni bör jaga efter, Tror inte några stora överraskningar direkt :)

Domaine de la Romanée-Conti
The Macallan
Petrus:
The Dalmore
Jean-Louis Chave (vässa klickfingret den 8 april på webblanseringen :) )
Henri Jayer
Mouton Rothschild
Lafite Rothschild
Domaine Leroy
Haut-Brion:

https://www.decanter.com/wine-news/...I5jsxPiFw_BlJNuv3nEqdSg1BFasIlAZmPPZ4LbzjJ1XU
Japans wirre verkar gå svinhögt också. Nu vet jag inte inköp på dem. Men över en kvarts mille för en whiskey med lite spelkort på lär vara bra vinst.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
För er som köper för att sälja på auktion, top 10 lista över vilka producenter ni bör jaga efter, Tror inte några stora överraskningar direkt :)

Domaine de la Romanée-Conti
The Macallan
Petrus:
The Dalmore
Jean-Louis Chave (vässa klickfingret den 8 april på webblanseringen :) )
Henri Jayer
Mouton Rothschild
Lafite Rothschild
Domaine Leroy
Haut-Brion:

https://www.decanter.com/wine-news/...I5jsxPiFw_BlJNuv3nEqdSg1BFasIlAZmPPZ4LbzjJ1XU
Om man översätter det till finansmarknaden, betyder det att man ska köpa Tesla, Gamestop och bitcoin, d.v.s. sådant som redan gått upp? :D
 

BallyJ

Medlem
För er som köper för att sälja på auktion, top 10 lista över vilka producenter ni bör jaga efter, Tror inte några stora överraskningar direkt :)

Domaine de la Romanée-Conti
The Macallan
Petrus:
The Dalmore
Jean-Louis Chave (vässa klickfingret den 8 april på webblanseringen :) )
Henri Jayer
Mouton Rothschild
Lafite Rothschild
Domaine Leroy
Haut-Brion:

https://www.decanter.com/wine-news/...I5jsxPiFw_BlJNuv3nEqdSg1BFasIlAZmPPZ4LbzjJ1XU
Om jag förstår det rätt så bygger listan på totalt försäljningsvärde per producent, inte snittpris/flaska eller procentuell ökning per flaska?
Den berättar inte heller om säljarna har gjort nettovinst på sina försäljningar alltså om försäljning av producenternas viner har lönat sig, men det får väl ändå antas?
 
Toppen