Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Håller med dig El burro grande, bra talat Krug.

En gemensam middag efteråt kan vara trevligt men det var tal om det med sist och vi vet ju alla hur det gick (förhoppningsvis har vi lärt oss av det misstaget)
Grundar man med en stabil lunch och sedan något lätt under provningen står man sig nog ganska bra.

Det är lite elakt mot Keen om sämst rankade flaskan ska betala middagen då han redan lagt sina Gredos på kylning.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Håller med dig El burro grande, bra talat Krug.

En gemensam middag efteråt kan vara trevligt men det var tal om det med sist och vi vet ju alla hur det gick (förhoppningsvis har vi lärt oss av det misstaget)
Grundar man med en stabil lunch och sedan något lätt under provningen står man sig nog ganska bra.

Det är lite elakt mot Keen om sämst rankade flaskan ska betala middagen då han redan lagt sina Gredos på kylning.

Jag betalade ju första middagen också, betyder det att mina vinare var sämst? :(

Men håller med om maten, nära 3 flaskor per skalle utan mat...ja, inte så konstigt att resultatet blev som det blev. Förutom anders, som antagligen spottade utan att vi andra märkte det ;D

Lite bröd, ost och tilltugg under provningen vore inte fel. Går väl att köpa på sig på hallen eller motsvarande innan :)
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Jag betalade ju första middagen också, betyder det att mina vinare var sämst? :(

Och vilken middag det blev ;)


Keen skrev:
Men håller med om maten, nära 3 flaskor per skalle utan mat...ja, inte så konstigt att resultatet blev som det blev. Förutom anders, som antagligen spottade utan att vi andra märkte det ;D

Lite bröd, ost och tilltugg under provningen vore inte fel. Går väl att köpa på sig på hallen eller motsvarande innan :)

Det var ett något högt snitt för att kunna kalla det "packad med stil" och fixar man tilltuggen som du föreslår så hade man klarat sig klart bättre.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Förutom anders, som antagligen spottade utan att vi andra märkte det ;D

Min teori är att vikingarna flyttade söderut i ren protest när antalet fjollor blev för stort i Stockholm. Det genetiska resultatet ser vi nu. ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Kommer Sjödin och Elvis visa sig ha lite mer stake och följa skeppet i djupet den här gången?

Tyvärr kommer jag inte ens att kliva på skeppet den här gången, eftersom jag är bortrest den 24 januari. :(
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Tyvärr kommer jag inte ens att kliva på skeppet den här gången, eftersom jag är bortrest den 24 januari. :(
Nänä, bara boka om.
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Tyvärr, jag är i metropolen Karlstad och spelar curling den helgen! :)
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Tyvärr, jag är i metropolen Karlstad och spelar curling den helgen! :)

där ser man. Det hade varit mitt första val med, LÄTT!!!
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Tyvärr, jag är i metropolen Karlstad och spelar curling den helgen! :)

Jag upprepar

anders skrev:
Min teori är att vikingarna flyttade söderut i ren protest när antalet fjollor blev för stort i Stockholm. Det genetiska resultatet ser vi nu. ;D

:D
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Det har varit lite lugn här. Blir det något eller?
Jag har sett till så att jag kan medverka nu i alla fall.

Jag är fortfarande inställd på att hedra sällskapet med min närvaro...
 

hampus86

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Du har väll inte planerat att jobba innan eller?
Du vet ju hur det gick sist :D

nej du, kommer hem 23 jan, men tänker söka ledigt på SS t om 24 jan. Inget ska stoppa mig denna gång!
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

hampus86 skrev:
nej du, kommer hem 23 jan, men tänker söka ledigt på SS t om 24 jan. Inget ska stoppa mig denna gång!

Nej det skulle väll vara om någon av oss ringde tullen och tipsade om dig eller om planet blir kapat?
 

hampus86

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Nej det skulle väll vara om någon av oss ringde tullen och tipsade om dig eller om planet blir kapat?

I expect no less.
får se om man hittar något kul i NY att ta med till infernot.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

hampus86 skrev:
så komma ner den 24, vinmässa,övernattning, och hem? 24-25 jan således?

Själva mässan är mellan 12 och 17 så det är väl snarare så att komma ner den 23:e och åka hem 24:e eller 25:e. Noteras kan att det även är galamiddag den 23:e om man vill delta. Annars kan vi göra något annat, alternativen känns som ett vinferno eller svulla på PM i Växjö och därefter ta oss till Karlskrona på kvällen den 23:e eller förmiddagen den 24:e (mer realistiskt...).
 

hampus86

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag sticker till NY imorn, och kommer tillbaka 24:e på morgonen..hur ställer vi oss alla till det tilltänkta infernot den 24:e? Sthlm, karlskrona? Personligen så skulle jag nog föreda sthlm..sätta sig på ett tåg det första man gör efter flyget känns inte så lockande :p. Dock borde min åsikt väga lätt, då jag inte är 100 på att jag kan komma..vet ju aldrig med förseningar etc. Men det är min förhoppning att komma.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

El burro grande skrev:
Så det är stockholm som gäller mao?
Jag ämnar inte bege mig söderut den avsedda helgen varför Stockholm passar utmärkt. Om det skulle bestämmas något annat får jag ta och öppna de avsedda pavorna hemmavid.

Nä, jag anade att ni lappjävlar inte tänkte spänna hundarna för spannet och bege er till varmare och mer civilicierade trakter så vi får väl hålla till i någon snötäckt kåta. ;D Hur bra känningar har vi på Grappe? Det var ett tag sedan vi såg något här från Contraste och Krisman.
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Vi diskriminerar endast nykterister och feminister.

Det verkar som att 24:e är det som gäller. Jag ser helst att vi startar någon gång på eftermiddagen. Jag ämnar delta i galamiddagen och sedan ta tåget upp på lördag förmiddag.

Och femachismos?
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Nä, jag anade att ni lappjävlar inte tänkte spänna hundarna för spannet och bege er till varmare och mer civilicierade trakter så vi får väl hålla till i någon snötäckt kåta. ;D Hur bra känningar har vi på Grappe? Det var ett tag sedan vi såg något här från Contraste och Krisman.

Krisman jobbar inte kvar på Grappe längre och med tanke på deras öppetider så vore det bra att börja så tidigt som möjligt.
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug88 skrev:
De stänger 22 på vardagar och 18 på lördagar.
Sen kan ju fråga sig varför det måste vara på en lördag... ???

Finns egentligen inget som säger att det måste vara en lördag, har väll bara blivit så.
Skulle man köra en fredag så ska man ju trots allt vara där ganska tidigt om man ska få mera "dricktid" än på en lördag.
 
Toppen