Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Jag vet inte helt säkert när jag dyker upp. Beror på hur jag tar mig till Stockholm, jag hade tänkt stanna förbi 1cru först och handla på mig ytterligare saker jag inte behöver.
Skulle gissa att jag dyker upp runt 1400 och är kvar tills ni inte orkar med mig längre.

Jag har massor med saker som man inte kan leva utan och till passapåpriser.
Glöm inte att presentera dig CH när du kommer hit.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Spinwine! Något så överjävligt mycket med spinwine!

För att klara anstormningen av deprimerade och uttråkade tanter från Öfre har hon laddat med enorma mängder spinwine. Tyvärr har marknaden kraschat så de har inte längre råd med dylika lyxvaror. ;D
 

hampus86

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag får se vad flickvännen sätter för budget för kvällen, men har gärna kul ett bra tag! jaja, jag är whipped, men även fattig student/SSS
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Det är bättre att du kommer tomhänt än att du tar med dig några containerfynd från arbetsplatsen... ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

hampus86 skrev:
Jag får se vad flickvännen sätter för budget för kvällen, men har gärna kul ett bra tag! jaja, jag är whipped, men även fattig student/SSS

En fattig student som vi VET har Krug 1996.

Vi är enkla själar.
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

En liten dum fråga men ska man ta med sig sina egna vinglas?
Ska vi inte ha någon tilltugg till vinet? vissa viner kräver ju lite småplock.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Egna glas behövs inte, vi kan säkert köpa lite ost och plock från grappe om andan faller på.
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Spinwine! Något så överjävligt mycket med spinwine!

För att klara anstormningen av deprimerade och uttråkade tanter från Öfre har hon laddat med enorma mängder spinwine. Tyvärr har marknaden kraschat så de har inte längre råd med dylika lyxvaror. ;D

Hörre du KRUG hur vet du det? har du varit här hos mig utan att ge dig tillkänna? Om så är fallet blir jag lite ledsen i ögat
Sjödin var inne idag, kul att se dit igen sjödin. Och lilla Hampus presenterade sig för mig för någon vecka sedan
 

hampus86

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
En fattig student som vi VET har Krug 1996.

Vi är enkla själar.


haha, ja, men inte här tyvärr :-[. Dom ligger hemma hos päronen, som jag inte är på god fot med just nu. Och för att göra det värre är farsan bortrest, och det med nycklarna till skåpet med sig :'(. Men ska fixa lite ska ni se.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Hörre du KRUG hur vet du det? har du varit här hos mig utan att ge dig tillkänna? Om så är fallet blir jag lite ledsen i ögat
Sjödin var inne idag, kul att se dit igen sjödin. Och lilla Hampus presenterade sig för mig för någon vecka sedan

Aldrig varit inne tyvärr. Dock var det ett antagande som, efter dina propagandadrives här på forumet, inte kändes för långsökt. ;)
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Aldrig varit inne tyvärr. Dock var det ett antagande som, efter dina propagandadrives här på forumet, inte kändes för långsökt. ;)

Kan någon ta med ett grym jävlar äckligt vin, det billigaste som finns på flaska så tar jag med mig en spinwine.
Här jävlar ska det undersökas av expertis.

Tur för dig att du inte har varit inne och inte sagt något, då kanske jag hade hälsat på dig på Grappe med en liten Pu...spark :eek: AJ
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Efter allt prat om GQ så var jag ju bara tvungen att intaga min middag där idag.
Det blev en liten grisbog med trattkantareller, det var mycket gott.

Tyvärr kan jag meddela att Micke med mustachen ej finns kvar på GQ, han slutade för 3 veckor sedan.
Nu efterlyser jag honom, finns det någon här som vet var denna mysiga herre har tagit vägen i
den stockholmska restaurangvärlden?
Och nu när han inte finns där kanske vi kan hitta någon annan restaurang att äta på? Förslag någon?
Ska det vara budget, mellan eller lyx?
Vilka kan tänka sig att följa med? Kanske kan fler följa med om vi kör en mellan?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Har jag missat något, eller? Kan någon bringa klarhet i vad som egentligen gäller för dagen, kanske i ett privat mess till alla bekräftade deltagare?
Då även denna tråd urartade till spinwines och pungsparkar så är det ju lätt att missa detaljerna.... (besökte för övrigt 1CRU igår. Hon hade tre europallar med bib-tilbehör i form av ställ, fodral och "luftningstappkranar")

Plats, tid, mobilnummer till någon ifall man är sen eller vilse, och lite kort om dagens upplägg vore trevligt!
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Det vete fasen om det räcker med ett telefonnummer här, en personlig assistent verkar vara en mer lämplig åtgärd... ;D

Hahaha, det kan nog stämma. Var ni bara glada att min bror inte ska med som är 3 resor värre.
Med han närvarande så är det helt säkert att något pajar eller välter. Helt hopplös ibland. Han har på senare tid blivit kallad armagedon för sin förmåga att fumla. Förra gången jag träffade han så backade han in farsans bil i en släppkärra.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Hahaha, det kan nog stämma. Var ni bara glada att min bror inte ska med som är 3 resor värre.
Med han närvarande så är det helt säkert att något pajar eller välter. Helt hopplös ibland. Han har på senare tid blivit kallad armagedon för sin förmåga att fumla. Förra gången jag träffade han så backade han in farsans bil i en släppkärra.

:D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Då har jag skickat PM (tror jag) ni får gärna höra av er, här eller vi PM, om det fungerade.
 

hampus86

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

jääs, it wörkt jöst fajn, mistäär rapidsman/riverman, äj.käj.äj kryyyyg

ser man på! Jag är redan packad! Eller bara störd..
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Jag måste åke till en kund kl 15 och montera vinställ.

Herre Gud, hur långt ner i träsket håller de så kallade männen i Stockholm på att sjunka? Fjollorna klarar inte ens av att montera vinställ själva utan kallar in en kvinna från vidderna för att det ska bli riktigt gjort. :eek:

;D
 
Toppen