Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi, provningsnoteringar och diskussioner

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Vinåret börjar bra:) Orkar inte översätta min CT-not så håll tillgodo med svengelskan.
2009 Clos Saint Jean Châteauneuf-du-Pape Deus-Ex Machina
One of the best 2009 CdP so far. Feels even a bit young but for me this is in a perfect window now. Hedonistic yes but not heavy at all. Did expect some rocket fuel but I got sweet cherries dipped in milk chocolate, nice fine grained tannins, subtle oak, some smokiness and a fabulous long aftertaste. 96+:p
 

Mats

Gone todash....
Är nyss hemkommen efter 6 veckors semester med sonen i Australien och vi avslutade med några dagar med pubrundor och vinprovningar med CT-provaren som @StefanAkiko skrev om i en annan tråd. Vi hade pratat om min tveksamhet till pinot noir så han ville visa lite på vad bourgogne kan gå för och var generös nog att coravina upp 26 st åt oss. Var utvalda för att visa olika områden och skillnader på byviner, 1er cru och grand cru + 2 vita för att visa på premoxat vin. Fick samtidigt en liten föreläsning om bourgogne och dess uppdelning osv vilket var bra för mig som är novis på området. Tog tyvärr inga smaknoter men satt en asterisk framför några av dem jag mins jag tyckte var mycket bra, men var flera till jag tyckte var lika bra (92-93 p). Vill man ha lite smaknoter kan man gå in och läsa vår värds på CT.

2001 Rapet Père et Fils Corton-Charlemagne
2006 Chanson Père & Fils Corton-Vergennes Blanc

2011 Nicolas Rossignol Pommard Les Vignots
2011 Bernard Dugat-Py Pommard La Levrière Vieilles Vignes
2013 Pierre-Yves Colin-Morey Santenay Vieilles Vignes Ceps Centenaires
2014 Domaine Matrot Meursault Rouge
2012 Albert Morot Beaune 1er Cru Les Toussaints
*2012 Domaine A.-F. Gros Beaune 1er Cru Boucherottes
2012 Domaine A.-F. Gros Savigny-lès-Beaune 1er Cru Clos des Guettes
2011 Domaine Michel & Joanna Ecard Savigny-lès-Beaune 1er Cru Les Serpentières Vieilles Vignes
2014 Domaine Pavelot (Jean-Marc et Hugues) Savigny-lès-Beaune
2013 P. Dubreuil-Fontaine Père & Fils Pernand-Vergelesses 1er Cru Ile des Vergelesses
2006 Lucien Le Moine Nuits St. Georges 1er Cru Les Cailles
2007 Domaine des Perdrix Nuits St. Georges 1er Cru Aux Perdrix
2012 Domaine Dominique Mugneret Vosne-Romanée Alliance des Terroirs
2008 Hubert Lignier Morey St. Denis 1er Cru Les Blanchards
2009 Domaine Bruno Clair Morey St. Denis En la Rue de Vergy
2004 Domaine Henri Richard Mazoyères-Chambertin Grand Cru
*2002 Domaine Henri Richard Mazoyères-Chambertin Grand Cru
*2002 Pierre Damoy Chapelle-Chambertin Grand Cru
1999 Nicolas Potel Charmes-Chambertin Grand Cru
2015 Jean-Michel Guillon Gevrey-Chambertin 1er Cru Champonnets
2010 Domaine Rossignol Trapet Gevrey-Chambertin Vieilles Vignes
2009 Domaine / Maison Vincent Girardin Gevrey-Chambertin Vieilles Vignes
2009 Domaine Denis Mortet Gevrey-Chambertin Vieilles Vignes
2011 Domaine Denis Mortet Fixin Vieilles Vignes

Efter provningen blev det lite flasktömning av sådant han hade kvar efter sin julmiddag:
1966 Château Beau-Site
1977 Gould Campbell Porto Vintage
1973 Cossart Gordon & Co. Madeira Verdelho

Lite ofint efter hans generositet med bourgonnerna tyckte jag nog madeiran var kvällens vin…..

Dagen efter skulle vi hjälpa honom med flaskorna till hans lagringsställe och då blev vi "påtvingade" lite mer coravinprovning där:

Ch Leoville Barton:
-82: Fantastiskt doft men smakmässigt på väg utför.
-94: Njae, klar att dricka men inte lika bra som de andra.
-95: Mycket bra och drickfärdig.
-96: Bäst av all (94 p), lite ung men går att dricka nu.
-98: Ung och lite ”utspädd” både på näsan och i munnen.
-99: Nästan lika bra som -96 men lite yngre och behöver mer tid.
-02: För ung för att bedöma och därmed tog vi heller inga fler yngre.

Avslutade sedan med Châteauneuf-du-Pape av Lucien et André Brunel med ”Les Cailloux” -98, -01, -05, -06 och ”Cuvée Centenaire” -06. Intressant producent som jag inte provat tidigare, goda CdP:er men inte i den funkiga stilen jag tycker bäst om, typ Pegau. Cuvée Centenaire en helt annan best än de andra men på gränsen till att ha nästan lite för mycket av allt, men lite nu och då vill man ju ha sådana också. För den som vill läsa hans CT-noter på dessa finns de här.

Måste köpa mig en Coravin!!!
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Är nyss hemkommen efter 6 veckors semester med sonen i Australien och vi avslutade med några dagar med pubrundor och vinprovningar med CT-provaren som @StefanAkiko skrev om i en annan tråd. Vi hade pratat om min tveksamhet till pinot noir så han ville visa lite på vad bourgogne kan gå för och var generös nog att coravina upp 26 st åt oss. Var utvalda för att visa olika områden och skillnader på byviner, 1er cru och grand cru + 2 vita för att visa på premoxat vin. Fick samtidigt en liten föreläsning om bourgogne och dess uppdelning osv vilket var bra för mig som är novis på området. Tog tyvärr inga smaknoter men satt en asterisk framför några av dem jag mins jag tyckte var mycket bra, men var flera till jag tyckte var lika bra (92-93 p). Vill man ha lite smaknoter kan man gå in och läsa vår värds på CT.

2001 Rapet Père et Fils Corton-Charlemagne
2006 Chanson Père & Fils Corton-Vergennes Blanc

2011 Nicolas Rossignol Pommard Les Vignots
2011 Bernard Dugat-Py Pommard La Levrière Vieilles Vignes
2013 Pierre-Yves Colin-Morey Santenay Vieilles Vignes Ceps Centenaires
2014 Domaine Matrot Meursault Rouge
2012 Albert Morot Beaune 1er Cru Les Toussaints
*2012 Domaine A.-F. Gros Beaune 1er Cru Boucherottes
2012 Domaine A.-F. Gros Savigny-lès-Beaune 1er Cru Clos des Guettes
2011 Domaine Michel & Joanna Ecard Savigny-lès-Beaune 1er Cru Les Serpentières Vieilles Vignes
2014 Domaine Pavelot (Jean-Marc et Hugues) Savigny-lès-Beaune
2013 P. Dubreuil-Fontaine Père & Fils Pernand-Vergelesses 1er Cru Ile des Vergelesses
2006 Lucien Le Moine Nuits St. Georges 1er Cru Les Cailles
2007 Domaine des Perdrix Nuits St. Georges 1er Cru Aux Perdrix
2012 Domaine Dominique Mugneret Vosne-Romanée Alliance des Terroirs
2008 Hubert Lignier Morey St. Denis 1er Cru Les Blanchards
2009 Domaine Bruno Clair Morey St. Denis En la Rue de Vergy
2004 Domaine Henri Richard Mazoyères-Chambertin Grand Cru
*2002 Domaine Henri Richard Mazoyères-Chambertin Grand Cru
*2002 Pierre Damoy Chapelle-Chambertin Grand Cru
1999 Nicolas Potel Charmes-Chambertin Grand Cru
2015 Jean-Michel Guillon Gevrey-Chambertin 1er Cru Champonnets
2010 Domaine Rossignol Trapet Gevrey-Chambertin Vieilles Vignes
2009 Domaine / Maison Vincent Girardin Gevrey-Chambertin Vieilles Vignes
2009 Domaine Denis Mortet Gevrey-Chambertin Vieilles Vignes
2011 Domaine Denis Mortet Fixin Vieilles Vignes

Efter provningen blev det lite flasktömning av sådant han hade kvar efter sin julmiddag:
1966 Château Beau-Site
1977 Gould Campbell Porto Vintage
1973 Cossart Gordon & Co. Madeira Verdelho

Lite ofint efter hans generositet med bourgonnerna tyckte jag nog madeiran var kvällens vin…..

Dagen efter skulle vi hjälpa honom med flaskorna till hans lagringsställe och då blev vi "påtvingade" lite mer coravinprovning där:

Ch Leoville Barton:
-82: Fantastiskt doft men smakmässigt på väg utför.
-94: Njae, klar att dricka men inte lika bra som de andra.
-95: Mycket bra och drickfärdig.
-96: Bäst av all (94 p), lite ung men går att dricka nu.
-98: Ung och lite ”utspädd” både på näsan och i munnen.
-99: Nästan lika bra som -96 men lite yngre och behöver mer tid.
-02: För ung för att bedöma och därmed tog vi heller inga fler yngre.

Avslutade sedan med Châteauneuf-du-Pape av Lucien et André Brunel med ”Les Cailloux” -98, -01, -05, -06 och ”Cuvée Centenaire” -06. Intressant producent som jag inte provat tidigare, goda CdP:er men inte i den funkiga stilen jag tycker bäst om, typ Pegau. Cuvée Centenaire en helt annan best än de andra men på gränsen till att ha nästan lite för mycket av allt, men lite nu och då vill man ju ha sådana också. För den som vill läsa hans CT-noter på dessa finns de här.

Måste köpa mig en Coravin!!!
Funderade ett slag på att anmäla detta inlägg.
FÖR PORRIGT :)
Fasen vad underbart trevligt ni måste ha haft det. David är ju en så makalöst generös kille, så att!

Jag kan fantisera om dialogen (på bred australisk engelska):
- G'day mate! Wanna Burgundy?
- I'm not so sure I like them. I know nothing about them.
- Ok. Let's go through a meagre 26 btls, now shan't we?
- Sounds great! Let's go to the pub afterwards!

Fan alltså! Vilken underbar tid.
Lyckostar!
 

Ekdahl

Medlem
Visa bifogad bild 15168
Château de Bois-Brincon Anjou Terre de Gres 2016
Övermogna äpplen, Päron, dadlar och humle i doften. På tungan är det första om slår en en perfekt mix av syra och sötma. Oxiderat med en mycket lång eftersmak. Annanas, lime och en lite trevlig beska. Fantastiskt vin. 93p

Château de Bois-Brincon Anjou Terre de Gres 2016


Ville verkligen gilla det här vinet!:)
Doften är härlig med oxiderade toner av sherry och mogna äpplen.
Smaken är kul med nästan precis som @Patrik Sellin skriver sherry möter cider. Smör, nötter och torkad frukt... men jag tycker det har en besvärande och ganska klumpig sötma som döljer en elegans jag tycker mig lurar nånstans där.
Kul är det och jag ångrar inte att jag köpte det mtp hur annorlunda det är.
Men stör mig för mycket på sötman för att jag ska gilla det på allvar. Bäst kylskåpskallt med en lagom salt mögelost på pepparkaka.
86p
Visa bifogad bild 15198

Min tur att prova! Den här har allt som jag gillar hos en mogen.....champagne:eek: Oxidativ, övermogna äpplen, burkananas....allt utom bubblor. Hade jag haft en sodastreamer hade jag nog testat? Jag gillar det här. Möjligen håller jag med @LarsW om att det är en aningen för sött men smaken.....mums:p! Sparar nog ett par flaskor till vårsolen på terassen. Ni vet då man egentligen vill poppa en champagne men är för snål för att göra det....90p:)

Château de Bois-Brincon Anjou Terre de Gres 2016 - blev väldigt nyfiken på de engagerade och mestadels väldigt positiva recensioner av detta vin och var tvugnen att prova. Håller med @petterkalle att Champagnevibbarna är tydliga. Faktiskt så mycket att den är mer Champagnelik än den mogna Leclerc-Briant (slatten från nyårsskålen) jag jämförde med o_O. Och då är inte Leclerc-Briant direkt blygsam i sin framtoning... I munnen känner man att det är en annan druva men ändå väldigt god, kanske en viss grapebeska och en lite omogen päronton i bakgrunden. Men allt det andra goda som det oxidativa äpplena, brödigheten, litche, persika och lime överglänser. Tycker inte sötman är problematisk (7g). Årets hittills bästa vin :) 91p
 
Jag hör ju till den stora skaran som gillar cab franc från Loire, och hamnar oftare i den subkategori som gillar en mer fruktig och frisk stil snarare än den ekade och tunga. Francois Saint-Lô, Jérome Saurigny, Le Rocher des Violettes, Chateau de Brézé, Joguet, Bobinet, Breton, Clos Rougeard (såklart) - snarare än Druet, Couly-Dutheil och Domaine de Rocheville. En sval ståltankad Cab Franc på sommaren kan göra underverk med en picnic-korg, men gör sig också bra i vintertid med en liten hårdostbit eller en skinkmacka. Dags att återbesöka en favorit som också har den stora fördelen att göra viner som inte är alltför dyra: Domaine Breton.

Domaine Breton Les Galichets 2015

Först ut är denna, och den blir direkt en besvikelse, hämtar sig kanske något litet med flera timmars luftning, men inte mycket. Frisk och ren i frukten men känns som om de filtrerat bort all komplexitet eller så har det regnat hela veckan innan skörden. Tunn frukt och rätt trist även om den ligger bra i munnen och inte har några fel. 84 poäng. Om jag är generös.
Domaine Breton Nuits d'Ivresse 2014
Med viss bävan öppnar jag min andra flaska ett par veckor senare. Exakt ett år efter att vi drack den senaste av denna buteljering. Men till stor glädje är detta exakt lika bra som för ett år sedan. Friskt, fruktigt, pepprigt och ren frukt och ren drickglädje. Perfekt till en liten ostbricka en fredagskväll. 90 poäng utan att ta i det minsta.

Försöker lokalisera båda vinerna på producentens hemsida för att förstå var skillnaden kan ligga men det verkar inte som om de gör Les Galichets längre. Nuits d'Ivresse däremot ligger - sin lättsamma och lekfulla etikett till trots - under kategorin mer strukturerade röda viner, och jag kan bara hålla med. Ingen brådska här.
 

LarsW

Medlem
2009 Domaine du Grand Tinel Châteauneuf-du-Pape Alexis Establet
Massiv ren grenachealkohol på 15,5% nedtryckt i flaska. Generös frukt med en viss antydan till ålder, pepprig, hallon, jordgubbar, chokladdränkta blå plommon med en After Eight ovanpå, dadel. På något lustigt sätt så går det ihop.
Lite frestad att kopiera denna för kvällens (och gårdagens) vin... :p

Domaine de Mourchon Côtes du Rhône Villages Séguret Family Reserve Grenache 2011
100% grenache. 16% alkohol.
Dag ett var det typ allt man både doftade och smakade men hade en misstanke om att så var fallet så sparade 2/3 av flaskan till dag två...
Med lite självgodhet kan jag säga att det var en bra idé.
Det är mörk choklad med plommon i doften. Gott om ek och en rökt ton a v lapsang-te. Ingefära och rosmarin.
I munnen har alkoholhetman lagt sig eller kontras av en bunt trevliga tanniner. Eken finns där men diskret. Frukt som körsbär och plommon. Rosmarin. Något lite rostigt. Mustigt så det stänker. Till en Coq ua Vin funkar det fin-fint!
88p dag två utan tvekan.
thumbnail_20190104_203222.jpg
 
M

Mouton

Chateau Montrose 2006.
På nyårsafton, varför begick jag detta barnarov.
Kompakt mörkt röd i färgen, med visst blå stänk.
Stor primöraktig doft, svarta vinbär, ek en liten antydan till läder och tobak.
I munnen är den stram, och domineras även här av primöraktig cassis, fin fin syra och en tannin struktur av stål.
Denna behöver 15-20 år till, tack gode gud att jag har fler, och även andra årgångar.
94p idag, om ovanstående år säkert 96.
image.jpeg
 

Adamanko

Medlem
Hade en liten vinprovning hemma igår igen. Vinnare enligt mig var Castiglion de Bosco-13 med mumsiga toner av hallon, jordgubbar, ek, ceder, plommon och kryddnejlika. Smaskigt. Gav det 92.

Mina gäster gav två röster var på Les Launes-15 och Substance-16 och en röst på Rosso di Montalcino Villa al Cortile-15. En rejäl spridning.

Men dagens överraskning för mig var hur jäkla gott det var med rödtjut och dill och gräslökschips. Helt fantastiskt!!
 

LeChat

Medlem
4545D9AA-DA46-45EA-9B62-8F3B15F2F4F2.jpeg

2015
Domaine Saint Préfert Châteauneuf-du-Pape

En fördel med CndP är att de ofta kan njutas både som unga och med ålder. Praktiskt! Man behöver inte invänta ålder för att få ett komplext vin, det är komplext från start, men adderar man sen lite mognadstoner dessutom så kan det bli ett ännu större vin.
Ibland har de som många andra viner en lite tråkig mellanfas, men vissa undviker även den.
Alla gillar inte CndP och jag gillar inte heller alla. Men de som är bra levererar en fantastisk god komplexitet och terroir för förhållandevis små pengar.
Kvällens vin är oerhört välgjort och andas kvalitet rakt igenom. Det är första gången jag provar instegsvinet för denna producent och jag tycker detta är riktigt bra redan nu, även om det hade varit intressant att just i denna stund även få prova samma vin med 8-10 års mognad. 2015 är ingen dum årgång.
 

LeChat

Medlem
Om du skulle generalisera när tycker du man ska dricka CndP, och vilka år är potentiell tunnelrisk?
Jag gillar Chateauneuf men är verkligen ingen expert. Jag tänker lite som för syrah i norra Rhone, drick ung eller om 10 år, även om det finns undantag även där. CndP tycker jag är än mindre känslig.
När det gäller tunnel så kan man ha otur runt 4-6 års ålder men ingen absolut sanning där heller.
 

Skrutt

Medlem
Jag gillar Chateauneuf men är verkligen ingen expert. Jag tänker lite som för syrah i norra Rhone, drick ung eller om 10 år, även om det finns undantag även där. CndP tycker jag är än mindre känslig.
När det gäller tunnel så kan man ha otur runt 4-6 års ålder men ingen absolut sanning där heller.
jag tycker ibland att jag ser tecken på att det är just syrah som är förknippat med tunneln. Den begränsade ”tunneleffekt” du tycker dig uppleva i CdP skulle ju också kunna bero på den begränsade andelen syrah i de vinerna. Men det är bara en teori.
 
C3203199-C16F-4593-92C5-867E58420C89.jpeg


Hade över några vänner som uppskattar goda viner vilket alltid är trevlig och en bra anledning att lossa på hanen och ta upp något riktigt bra ur källarn.

Fanns ingen anledning att gå ut långsamt så vi började kvällen med en Clos des Goisses från 1989. Riktigt bra men inte riktigt lika bra som 90an jag drack i somras. Moussen hade börjat falna något vilket man kan vänta sig av en trettio år gammal champagne. Underbar doft med vissa inslag av gamla äpplen, kaffe och kakao. Betydande sherrytoner i smaken, tyvärr inte särskilt påtaglig smak av kaffe och kakao vilket jag annars älskar i mogen champagne. Fantastiskt vin på det stora hela.

Därefter var det dags för varmrätten Och såg ingen anledning att lätta på gasen. Det fick bli bordeaux och en amerikan. Tanken var att amerikanen i form av Dominus 1992 skulle spela huvudrollen, vilket den också gjorde och förtjänar åtminstone en Oscarsnominering för. Tobak, ceder och lager av mörk frukt. Silkeslent men med struktur i form av syra och mjuka tanniner som håller allt på plats. Från det att man stoppar näsan i glaset, till vinet träffar smaklökarna och till den ihållande eftersmaken så är det näst intill perfekt balanserat och levererar över hela spektrat. Riktigt bra nu men klarar ytterligare 5-10 år i källarn, men frågan är om det vinner så mycket på det.

Kvällens andra röda vin var Chateau Croque Michotte 1994 från Saint-Emilion. Ett vin som var tänkt att spela andrafiol till Dominus, vilket det gjorde med bravur. Relativt återhållsamt och försynt men en fin mogen bordeaux. Klart bättre än vad jag förväntar mig av en 1994. Fina toner av läder och stall. Fram mot slutet av kvällen tyckte jag att det dök upp lite smak av dill, på ett rätt trevligt sätt.
 
Köpte GW:s Röda (72139) för 109 kr igår och drack idag.

I normala fall har jag minst sagt låga förväntningar på kändisvin. Endast det faktum att jag fått veta att det ändå är acceptabelt, i kombination med att jag följt Veckans Brott med intresse i flera år innan kriminologen hoppade av till TV4, fick mig att vilja pröva. Jag ville veta vad gubben gick för, när det gäller vin.

Hursomhelst, det var acceptabelt. Ganska gott. Inte någon av de bästa röda jag provat (har druckit/testat Bordeaux, Bourgogne och Rhone/C9dP som jag skulle säga var klart bättre).
Relativt lätt i stilen. Ingen oangenäm bismak eller eftersmak.
Ligger någonstans 82-84, enligt min personliga, icke blinda, bedömning.
 
Last edited:

Mattias Schyberg

Administratör
A4FF3EE6-D4E1-4F6A-851B-AE5E05351CCF.jpeg

2016 Nicolas Joly Savennières Roche aux Moines Clos de la Bergerie

Makalöst gott!

En alkoholstinn Joly med massiv frukt. Doftar sent skördat med mogna äpplen, kvitten och honungsdrypande aprikosmarmelad. (~92p) Perfekt partner till den tvättade kittosten Plaisir au Chablis (stilmässigt som Epoisses), men ruggigt bra även till
Ossau Iraty. Salers Fermier funkade fint också visserligen. Den lilla, lilla restsötman i vinet gör verkligen susen till ost!
 

Håkan

Medlem
Chateau Montrose 2006.
På nyårsafton, varför begick jag detta barnarov.
Kompakt mörkt röd i färgen, med visst blå stänk.
Stor primöraktig doft, svarta vinbär, ek en liten antydan till läder och tobak.
I munnen är den stram, och domineras även här av primöraktig cassis, fin fin syra och en tannin struktur av stål.
Denna behöver 15-20 år till, tack gode gud att jag har fler, och även andra årgångar.
94p idag, om ovanstående år säkert 96.
Visa bifogad bild 15385
Det finns bara ett fel på Montrose, man skall ha dj-vligt långt tålamod.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
jag tycker ibland att jag ser tecken på att det är just syrah som är förknippat med tunneln. Den begränsade ”tunneleffekt” du tycker dig uppleva i CdP skulle ju också kunna bero på den begränsade andelen syrah i de vinerna. Men det är bara en teori.
Kan inte annat än hålla med. CdP med stor andel grenache har jag aldrig upplevt varit i någon konstig fas.
 

jrick

Medlem
Visa bifogad bild 15393
2016 Nicolas Joly Savennières Roche aux Moines Clos de la Bergerie

Makalöst gott!

En alkoholstinn Joly med massiv frukt. Doftar sent skördat med mogna äpplen, kvitten och honungsdrypande aprikosmarmelad. (~92p) Perfekt partner till den tvättade kittosten Plaisir au Chablis (stilmässigt som Epoisses), men ruggigt bra även till
Ossau Iraty. Salers Fermier funkade fint också visserligen. Den lilla, lilla restsötman i vinet gör verkligen susen till ost!
Tack för tipset, finns ju fortfarande på Systembolaget. Kan vara en bra introduktion till knasmästaren Joly då kanske.
 

Zingo

Medlem
Inleder veckan med La Luna 2011 Avondale (SB SP 219kr). En bra strukturerad djupt röd bordeauxblend från Sydafrika med stor kropp och fruktiga smaker/dofter av svarta vinbär, plommon, mörka körsbär.
Sekundärt ek/ceder, tobak, läder och en lite stickig pepprighet, lite mineralitet i finishen. Väldigt många doft och smakintryck...
Kanske lite för "grovkorniga" tanniner för att ge full pott men utomordentligt gott och prisvärt. 4-4.5 / 5.

IMG_0047.jpeg
 
Toppen