Söndag i Schweitz tillbringade vi i Bern. Vi gjorde sightseeing under FM och under EM var det träningsläger för landslaget. Jag supportade Schweitz landslag allt jag kunde till att bli bättre, starkare och att vinna fler medaljer. Hittade en halvjapan som är 19 år och gudabenådat talangfull (ser ut som "han") och en 17årig person (ser ut som "hon") och var svår att besegra. "Han" kommer träna med mig i Japan under nästa sommar. "Hon" kommer träna med mig i Japan i december. Blir väldigt bra!
Visa bifogad bild 34859
Nyss omklädd och redo att ge Swiss Landslag en rejäl duvning.
Ja, det kan bli så konstigt

Varför stödjer jag inte det svenska landslaget? För att de vill inte villhöver. Översatt till franska:
"Not my problem."
Måndag och tisdag efter dagarnas möten med Schweizisk pharma stavas kendo. Och efter måndagens träning på Budokan Zürich...
Visa bifogad bild 34858
Väggmålning.
... serverades en helt makalös Albariño som bara hamnade framför mig och som jag inte släppte taget om förrän vinet var fullt befriat ur flaskans fångenskap:
Visa bifogad bild 34860
Skoj att se mina älskade blåmärken på handleden, två på tummen och att fingrarna blev lite mörsade i afton. En bra träning mao. #Kendolove Armbågen är helt blå efter tre missade hugg som gav mig elstötar...
Tur som en tokig hade värden (en nära 75 år gammal budoka med över 30 svarta bälten i bla kendo (7), judo (7) och karate (7) (Shotokan, JKA) en flaska över, som han skickade hem med mig. Han kör bil som Formel 1. Vi i bilen njöt av hans precision i körningen. Kanske någon form av ångest också inträffade... Gerry är en av Europas största budolegender. Pga en axelskada kan han inte längre utöva kendo. Teoretiskt sett kan jag nå hans nivå om tre år (i maj) 2028. I afton ledde han träning för ett karatepass och ett jujitsupass. Väl över 75 är han fortfarande inte en kille du vill hamna i slagsmål med...
Näppeligen!
2023 Adega Valdés Albariño Rías Baixas Gundian
En blivande klassiker och en veritabel uppenbarelse för alla oss som uppskattar den rena, nära genomborrande mineraliteten i de allra bästa vinerna från Muscadet och den karga, saltstänkta elektroniska spänningen i en förstklassig Assyrtiko från Santorini.
Det här vinet har en knivskarp syra, en vidöppen och elegant arkitektur, med en elektrisk mineralitet som får mig att dansa av lycka. Adega Valdés är en av få producenter som fortfarande handskördar alla sina druvor

, vilket förmodligen bidrar till den här typen av precision. Enligt vissa är Albariño besläktad med Riesling, men denna hypotes inte bara saknar evidens (DNA-bevis) utan också motsägerverifierade fynd. Men, jag håller med om att den stålaktiga renhet som hittas i dessa viner (Muscadet, Albarino och Assyrtiko) är otroligt tillfredsställande.
Jag ger den
94 poäng, för det här är inget mindre än makalöst bra. Och framtiden har alla möjligheter gör det bättre!
Att priset är närmast pinsamt lågt kommer stöta bort dem som är medlemmar i den religiösa rörelsen där tolkning av quantum entaglement -
när slutsatsen (ovetenskapligt, men ändå) - korrelerar plånbok med njutning, eller pris med kvalitet. Alla världens blindprovningar har kommit fram till andra slutsatser. Men, de rällischösa, de opererar i sin alternativa verklighet - tillsammans med Trump.
Detta vin är en generös gäst jag verkligen välkomnar med öppna armar. Ser mycket fram mot nästa storslagna skal- och havsdjursfest i Yokohama. Grillarna kommer vara öppna, heta och välkomnande! Och detta vin blir det som ploppas först!
Chat GPT 5 föreslår: Prova detta vin till percebes (rankfotingar). Googlar vilt och här är vad Wikipedia visuellt kommunicerar om dessa "kreatur".:
Visa bifogad bild 34861
...en specialitet från Galicien. För en fulländad upplevelse???
Tydligen magiskt gott! Eller? Ser mest ut som ett skivomslag för deathmetal eller en affisch till nästa uppföljare av Alien XVI...
Om det ser gott ut? Nmnjaaae...