Bastardo
Medlem
Ett t räcker … Masseto.Vinprovning - Supertoscanare.
Messorion och Massetton tydliga favoriter för egen del.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ett t räcker … Masseto.Vinprovning - Supertoscanare.
Messorion och Massetton tydliga favoriter för egen del.
Man skall inte kasta sten på vinflaskor.Ett t räcker … Masseto.
Tack för tips, vi ska vara med, men har låga förhoppningar om framgångOk, långlunch med Selosse Rosé (se champagnetråden). Fortsatte till favoritvinbaren Vertical och provade lite Godello och Mencia. Nästa lördag är det ju regionfinal i Munskänkarnas blindprovningstävling. Är det någon mer som skall vara med?. Tips - årets vinort är Bierzo
.
Jag drack 2016 av detta vin ganska nyligen och tyckte det var riktigt bra och fin fas för Nebbiolo där mycket av den ungdomliga frukten (körsbär, nypon och mynta) finns kvar samtidigt som vissa mognadstoner börjat träda fram.Visa bifogad bild 36245
Enzo Bogrielli Barolo -17
Fin doft av körsbär, tobak, lakrits och torkade tranbär. Avrundade tanniner med fin längd och komplexitet. Det här är bra grejer för den som gillar nebbiolo. Dracks till helstekt fläskfilé, rostade rotsaker och café de paris-sås. Glad att det gick att hämta upp denna godbit ur källaren.
Håller helt med. Drack det en gång innan jag fick ett vinintresse och tyckte att det var gott. Testade sedan för några månader sedan då det var det som serverades och blev chockad över hur dåligt det var för 169kr. Kändes som en klumpig och syltig 89 kronors Pinot.Bara som varning till dig som kanske råkar ha en partner/släkting/vän/affärsbekant/glad granne/whatever som belåten ställer en flaska Bread & Butter Pinot Noir på bordet... att någon här frivilligt skulle köpa detta är uteslutet! Jag "tvingades" prova detta mot en Juliénas... vilket var komiskt!
2023 Bread & Butter Pinot Noir 169kr
Temp 12-13 grader
Excusez mon français... men putting lipstick on a pig har aldrig varit mer träffsäker metafor. En parodi på vin! Noll terroir, ingen struktur. Fejkade fat-toner som domineras av ekplanka och vanilj ovanpå fadd smak av hallonvatten. Tack och lov är eftersmaken av terpentin extremt kort. Min poäng 75.
Själv tackar jag nej till nästa glas men förstår att ni undrar om det överhuvudtaget går att dricka? Tja, kan tänka mig att det möjligtvis går ner till hårt grillade/förkolnade hamburgare med fet sås och salta tillbehör; ost, majonnäs, cole slaw, saltgurka, pommes frites.
Spot on, totalt enig. I början av en "vin-karriär" gillar man det säkert... man har inte så många referenser, man vet inte vad man letar efter... Man kanske är på landet, sitter på bryggan i solen, grillen går i bakgrunden, frun viskar något förföriskt i örat, några vänner kommer förbi spontant och livet leker. Sällskap och tillfälle kanske gör att man står ut och höjer detta amerikanska skräp till drickbart. Men frågan som hänger i luften och som du också påpekar är fortfarande: 169kr är ockerpris. Ett uppenbart alternativ som faktiskt är bra och dessutom är billigare och det första jag kommer att tänka på är Guigals Côtes du Rhône.Håller helt med. Drack det en gång innan jag fick ett vinintresse och tyckte att det var gott. Testade sedan för några månader sedan då det var det som serverades och blev chockad över hur dåligt det var för 169kr. Kändes som en klumpig och syltig 89 kronors Pinot.
Samma varning kan utfärdas för B & B Chardonnay.Bara som varning
Det här är mig veterligen inte någon tävling, eller hur … Jag beställde det här vinet: Lomond Belladonna SMV 2020.
Jag köper gärna sådana viner som produceras i mycket små mängder, i stället för vissa viner, som tillverkas i tiotals miljoner flaskor årligen …
Det är en gåta för mig hur de kan hålla jämn kvalitet med så stora volymer och hur kan sådana viner vara så eftertraktade av folket? Nej tack, jag är hela tiden på jakt efter viner som inte kostar multum, men är ändå av bra kvalitet och där arealen att odla vin är mycket liten och produktionen likaså. Helst max 1500 flaskor per år, då dricker man något som är exklusivt i min värld.
Vinet som jag menade var deras Lomond Seven Rows Ben Nevis Sauvignon Blanc 2022, only 500 bottles made! Bör vara mycket gott, enligt mina källor, som är oftast MW.