This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ser ut som 12, det var den första utgåvan jag drack och jäkligt god!Fortsätter helgen i med Selosse. Hittade en flaska där jag inte kan se degorgeringsdatum men tolkar det till 05/10 2012
Visa bifogad bild 2458
Yes sir! Vi köper på oss ett gäng tycker jag. Väldigt trevligt vin.2010 Trapiche Malbec Finca Ambrosia
Visa bifogad bild 2461
Doft av plommon, mörka bär och kaffe
Röda mörka bär, plommon, peppar, toner av kaffe, tobak och fat
Ett härligt bombastiskt vin med söt frukt, bra syra och tydliga tanniner. Helt klart ett vin som jag uppskattar och funderar på att införskaffa mer av. Skulle nog inte att må dåligt av att ligga några år, men det är såpass gott att det skulle bli svårt att hålla sig borta. Dekantera om ni dricker vinet.
Ser inte vad det står på bilden, men chark låter trevligt och annorlunda för ett vitt vin. CdP'n är säkert trevlig också men har inte provat.Visa bifogad bild 2462
Tycker det vita är bra i doften. Mycket "chark" i tonen. Smak tunnare än doft. Nån annan som provat?
CdP öppnas senare
Dålig bild - (telefon å jag skäms).. det står "2011 Le Grappin - Savigny les beaune...typ..Ser inte vad det står på bilden, men chark låter trevligt och annorlunda för ett vitt vin. CdP'n är säkert trevlig också men har inte provat.
Då har jag ingen koll tyvärr. Vit Bourgogne brukar jag undvika.Dålig bild - (telefon å jag skäms).. det står "2011 Le Grappin - Savigny les beaune...typ..
Tog precis nu och beställde de 4 sista flaskorna från SB på nätet. Finns kvar i vissa butiker.Yes sir! Vi köper på oss ett gäng tycker jag. Väldigt trevligt vin.
Det finns ett gäng i Nordstan där jag bor. Vin från Argentina brukar kastas efter en så jag är inte orolig att de kommer att försvinna. Sker det så är det tack vare det som skrivs här.Tog precis nu och beställde de 4 sista flaskorna från SB på nätet. Finns kvar i vissa butiker.
I alla fall fram tills dess man blir blown away som många andra. Smak tenderar att ändras lite fram och tillbaka.Det kommer jag också göra i framtiden. Undvika vit Bourgogne alltså.
Mer till oss andra då med andra ord!Det kommer jag också göra i framtiden. Undvika vit Bourgogne alltså.
Från förra eller är det förrförra Caviste. Provade härom veckan. Bra vin. I sin blygsamma enkelhet.Visa bifogad bild 2462
Tycker det vita är bra i doften. Mycket "chark" i tonen. Smak tunnare än doft. Nån annan som provat?
CdP öppnas senare