SV: Idag dricker vi
Haha, är desperationen så stark? ;D
v_skogh skrev:Jag kan lova att CH inte skulle se det som ett straff![]()
Haha, är desperationen så stark? ;D
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
v_skogh skrev:Jag kan lova att CH inte skulle se det som ett straff![]()
Mysonoxen skrev:Haha, är desperationen så stark? ;D
Mysonoxen skrev:Det sorgliga faktumet att jag snart blir av med min älskade vinkällare till förmån för en vinkyl gör att jag också tröstar mig med Pessac-Leognan 1985 Haut-Brion.
En annan tröst är att jag den 7 maj sitter och pimplar 2007 från samma slott på plats i Pessac.
anders skrev:Du får ta med dig något liknande till Tantris så kan vi halsa den medan vi väntar på att de öppnar.![]()
Krug skrev:Så, för att göra en recap av de senaste kommentarerna i den här tråden:
Tyskland, flaska, halsa, tillsammans, park, friluftsbad.
Does not quite sound kosher!
Vänligen fortsätt ert lilla flörtande i den för ämnet skapade tråden: http://www.finewines.se/forum/index.php?topic=250.0
OK, mitt svar hamnar i den tråden då![]()
Krug skrev:Så, för att göra en recap av de senaste kommentarerna i den här tråden:
Tyskland, flaska, halsa, tillsammans, park, friluftsbad.
Does not quite sound kosher!
Vänligen fortsätt ert lilla flörtande i den för ämnet skapade tråden: http://www.finewines.se/forum/index.php?topic=250.0
R.P skrev:...men öl är rätt oslagbart till soppa ändå.
Lägg gärna in lite provningnoteringar (har en flaska kvar undrar om det är dax??)Mysonoxen skrev:Det sorgliga faktumet att jag snart blir av med min älskade vinkällare till förmån för en vinkyl gör att jag också tröstar mig med Pessac-Leognan 1985 Haut-Brion.
En annan tröst är att jag den 7 maj sitter och pimplar 2007 från samma slott på plats i Pessac.
anders skrev:Såvida vi inte snackar Creme Ninon. Jag kan återupprepa att Louise 88 satt som en smäck där.
R.P skrev:Som glad vinamatör så är jag galet dålig på alla förkortningar men det är Pommery Louise du menar antar jag? Det lät inte som en dålig kombination med Creme Ninon, jag tror att jag ätit Creme Ninon på restaurang Moo i Barcelona, jag åt en soppa där som var illgrön och gjord på färska gröna ärtor.